TRANSPŁCIOWOŚĆ I NIEBINARNOŚĆ U DZIECI I MŁODZIEŻY:

DIAGNOZA, TERAPIA, WSPARCIE DLA RODZIN

Certyfikowane szkolenie online


Termin szkolenia: 17 czerwca 2024 r. (poniedziałek) w godz. 18:00 – 21:00

Trudności z określeniem swojej tożsamości płciowej, pragnienie tranzycji, kryzysy emocjonalne i rodzinne na różnych etapach procesu uzgodnienia płci… To wyzwania, z którymi psychologowie i terapeuci dzieci i młodzieży stykają się coraz częściej. W jakim wieku może się ujawnić transpłciowość? A jak pracować z młodszymi dziećmi, które przejawiają zachowania niespójne z płcią przypisaną przy urodzeniu? Jak mądrze towarzyszyć nastolatkowi, który identyfikuje się jako transpłciowy lub niebinarny? Jak wesprzeć go w tworzeniu życia zgodnego z jego potrzebami? Jak pomóc rodzeństwu nastolatka transpłciowego lub niebinarnego, które jest szykanowane w szkole? Co robić, gdy rodzice karzą dziecko za nietypowe zachowania, lub nie akceptują tożsamości płciowej nastolatka? Jak ich wesprzeć, gdy reagują rozpaczą lub przerażeniem na wieść o transpłciowości/niebinarności dziecka? Zapisz się na szkolenie z czołowym ekspertem w dziedzinie seksuologii:

Wiemy, że trudno nadążyć za zmieniającym się stanem wiedzy i wytycznymi do pracy z dziećmi i młodzieżą LGBTQIAP+. W rozmowach z psychologami i terapeutami dziecięcymi często słyszymy o Waszych dylematach w tym kontekście - a to tylko niektóre z nich: 

  • jak pokazać dziecku, że akceptuję jego przeżycia i potrzeby - a jednocześnie zachować “kliniczny krytycyzm” i nie stawiać zbyt pochopnie diagnozy? 
  • jak wspierać młodą osobę pacjencką w obliczu problemów z akceptacją swojej tożsamości, przemocy w szkole lub domu, częstych w tej grupie myśli “s”? 
  • jak wygląda proces tranzycji, związane z tym formalności - jak edukować na ten temat samego nastolatka i jego rodzinę? Na co ich przygotować, o czym uprzedzić? 

W trakcie nadchodzącego szkolenia poznasz nie tylko wytyczne do pracy wsparciowej i terapeutycznej z transpłciowymi/niebinarnymi dziećmi oraz młodzieżą. Zrozumiesz również samo zjawisko transpłciowości i niebinarności z perspektywy psychologii rozwojowej. To pomoże Ci w rzetelnej ocenie sytuacji młodych Pacjentów i ustalania wskazań do ewentualnej diagnostyki w innych kierunkach. Zyskasz też cenne wskazówki, jak pracować z bliskimi transpłciowych/niebinarnych dzieci i nastolatków.


PRAKTYCZNY PROGRAM SZCZEGÓŁOWY
  • Jak przebiega rozwój tożsamości płciowej?
  • Jak wyłania się transpłciowa tożsamość - i jak wykorzystywać tę wiedzę w pracy z osobami na różnych etapach rozwoju? 
  • Tożsamość płciowa a orientacja seksualna; kształtowanie się orientacji seksualnej u osób transpłciowych i niebinarnych
  • Etapy i zasady przeprowadzania diagnozy dysforii płciowej i niespójności płciowej
  • Najczęstsze błędy w procesie diagnozy 
  • Jak przebiega tranzycja? Jak wspierać osobę pacjencką oraz jej bliskich na poszczególnych etapach tego procesu?
  • Słowniczek inkluzywny: jak zwracać się do osób pacjenckich? 

Wytyczne odnośnie pomocy psychologicznej i psychoterapii dla: 

  • dzieci z zachowaniami nonkonformistycznymi płciowo; 
  • młodzieży transpłciowej; 
  • nastolatków określających się jako niebinarne; 
  • rodziców i rodzeństwa dzieci i młodzieży transpłciowej/niebinarnej.


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą, które chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie pomocy osobom transpłciowym oraz niebinarnym. Zapraszamy studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, a także: pedagogów, nauczycieli, trenerów umiejętności społecznych, socjoterapeutów, terapeutów zajęciowych, interwentów kryzysowych, lekarzy pediatrów i psychiatrów dziecięcych oraz wszystkich innych, którym ten temat jest bliski. 

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


dr hab. n. społ. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ

psycholog, specjalista psychologii klinicznej, seksuolog kliniczny Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego; psychoterapeuta dorosłych, dzieci i młodzieży certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Psychiatryczne oraz European Association for Psychotherapy; superwizor Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Wieloletni pracownik Kliniki Psychiatrii Dzieci, Młodzieży i Dorosłych Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie.  Obecnie wykłada jako profesor nadzwyczajny w Instytucie Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego, współpracuje z Uniwersytetem SWPS oraz pracuje terapeutycznie w prywatnym gabinecie. Jest autorem licznych prac z zakresu psychologii klinicznej, psychoterapii, etiologii zaburzeń emocjonalnych, seksuologii, psychologii LGBT+, różnorodności płciowych, seksualnych i relacyjnych. Współredaktor książek: „Koncepcja przywiązania. Od teorii do praktyki klinicznej”, „Seksualność człowieka. Wybrane zagadnienia”, „Wprowadzenie do Psychologii LGB”, „Jak przeżyć z teściami?”, „Orientacja seksualna. Źródła i konteksty”, "Dysforia i niezgodność płciowa”. Autor monografii: „Stres mniejszościowy u osób biseksualnych i homoseksualnych". Jest członkiem Komisji Psychologii PAN w Krakowie oraz członkiem Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia Akademii Terapeuty

"Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości - wskazówki diagnostyczne" mgr Agata Maria Kowalska "Prawnik radzi - tajemnica zawodowa, psycholog jako świadek, prawo karne i cywilne. Praktyczne wytyczne postępowania dla psychologów" Monika Nowicka-Jasińska "Seksuologia w ICD-11: nowe wytyczne odnośnie diagnozy i słownictwa" prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz "Polityka i skrajności poglądów w gabinecie - jak skorzystać z wnoszonych treści w procesie diagnozy i terapii?" mgr Katarzyna Krasuska-Turzyniecka "Jak pomóc Pacjentowi z „terapioopornym”, niskim poczuciem własnej wartości?" dr n.społ. Agnieszka Kozak "Zaburzenie pedofilne - profilaktyka przestępstw, terapia potencjalnych sprawców i pokrzywdzonych" dr n.med. Maciej Klimarczyk "Sztuczna inteligencja (AI) i innowacje technologiczne - co każdy psychoterapeuta powinien o nich wiedzieć?" dr n. społ. Konrad Maj "Diagnoza różnicowa u dzieci: ASD, zaburzenia więzi, nieprawidłowo kształtująca się osobowość" mgr Martyna Czopowicz "W umyśle terapeuty rodzinnego" - warsztat z prof. de Barbaro "Trudna droga do Wewnętrznego Dziecka – tryby radzenia sobie i obrony w terapii" mgr Przemysław Mućko "Niezgodność płciowa, transpłciowość i niebinarność - co trzeba wiedzieć w 2023 roku?" mgr Dominik Haak "Jak pracować z Pacjentem, który doświadczył wykorzystania w dzieciństwie?" dr hab. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ "ABC seksualności pacjenta w gabinecie psychoterapeuty" dr hab. n. med. Michał Lew - Starowicz „Moje sukcesy i porażki w terapii par i rodzin – wskazówki dla przyszłych pokoleń psychoterapeutów” prof. dr hab. n. med. Bogdan de Barbaro "Tajemnice i pułapki przeszłych zranień - praktyczne wskazówki do pracy z Pacjentem" dr Bogna Szymkiewicz-Kowalska ”Nieprawidłowo kształtująca się osobowość i inne wyzwania w pracy z młodzieżą” mgr Karolina Dyrda „Pacjent LGBT w gabinecie psychologa – o zdrowiu psychicznym i fizycznym, związkach i terapii” dr hab. Grzegorz Iniewicz „Pomoc psychologiczna w ciąży i w pierwszych miesiącach życia dziecka” mgr Justyna Trojanowska-Juras „ChAD w praktyce psychologa – diagnoza i terapia” mgr Lidia Karasiewicz „Wszystko, czego jeszcze nie wiesz o depresji: profesjonalna diagnoza i obrazy atypowe” dr n. hum. Magdalena Nowicka „Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline” mgr Paweł Górny
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]