Nowość w Psychomedic EDU!
(ASD, ADHD, OCD, zaburzenia lękowe i depresyjne) – intensywny staż kliniczny
Trwa nabór do II edycji
📌 Szczegółowe informacje znajdują się w zakładce – tutaj .
dla ambitnych absolwentów/studentów ostatnich lat psychologii lub kierunków pokrewnych z całej Polski,
dla psychologów pracujących w Działach HR, chcących nabyć praktyczną wiedzę i przekwalifikować się do pracy klinicznej,
dla osób starających się o przyjęcie do szkół psychoterapii,
dla osób chcących powrócić do pracy po latach przerwy, po urlopie macierzyńskim.
Program stażowy zawiera w sobie elementy treningu terapeutycznego – forma tzw. pracy własnej. „Pacjenci” wnoszą treści (w miarę gotowości każdego z Uczestników) oparte na własnych doświadczeniach.
Techniki pracy online różnią się od pracy stacjonarnej z pacjentem.
Absolwenci stażu mają pierwszeństwo w rekrutacji na specjalistów kliniki PsychoMedic.pl.
Ucz się pod okiem doświadczonych specjalistów klinicznych z ponad 20-letnim doświadczeniem pracy z Pacjentem. Staże dla psychologów realizujemy od 2014 r.
NZOZ PsychoMedic.pl Klinika Psychologiczno-Psychiatryczna to wysokospecjalistyczny zespół doświadczonych psychoterapeutów oraz psychiatrów. Podczas programu stażowego kładziemy nacisk na praktyczną stronę wiedzy, nie zapominając o wadze podstaw teoretycznych.
Nie musisz przyjeżdżać do Warszawy – staż odbywa się w formie online. Wystarczy komputer z Internetem.
Każdy z poniższych punktów to realna korzyść z udziału w programie – zarówno dla Twojej ścieżki zawodowej, jak i osobistego rozwoju.
Wszystkie zajęcia będą podzielone na dwie części, teoria + praktyka. Po części pierwszej spotkania, po wprowadzeniu teorii, będziemy ćwiczyć omówione wcześniej interwencje terapeutyczne. Praca na przypadkach.
MODUŁ SEKSUOLOGICZNY 20. Zaburzenia seksualne kobiet i mężczyzn w terapii 21. Parafilie 22. Sprawcy zabójstw i napaści na tle seksualnym 23. Pacjent z dysforią płciową w gabinecie 24. Zajęcia z tematem wybranym przez grupę 25. Podsumowanie stażu
Każde spotkanie stażowe to praca w fotelu pacjent–psychoterapeuta pod okiem doświadczonego, certyfikowanego psychoterapeuty.
„Próbne” sesje mogą być nagrywane, byś mógł spojrzeć na siebie w roli terapeuty z innej perspektywy.
Grupa stażowa jest zawsze bardzo zróżnicowana pod względem doświadczenia pracy z pacjentem – na tym polega jej moc 😊 Od osób bez doświadczenia, po osoby z kilkuletnią praktyką. Nie obawiaj się, że masz za małe lub za duże doświadczenie.
Spotkania obfitują w pracę w parach, grupach i na forum. Uczestnicy mają okazję wcielać się w terapeutę i pacjenta, szukać odpowiedzi na pytania, wymieniać się doświadczeniami. Mają też okazję spotkać pacjentów z określonymi zaburzeniami – jeśli wyrażą oni zgodę na udział w sesji.
Przedstawiane są także filmy mistrzowskie – wzorcowo przeprowadzone sesje psychoterapii, które następnie są omawiane w grupie.
Poniższy plan jest ramowy – może ulegać zmianie ze względu na tempo pracy grupy, jej zaangażowanie oraz możliwość zaproszenia pacjentów z omawianymi aktualnie zaburzeniami.
Staż ma na celu pokazanie złożoności pracy psychoterapeutycznej – od strony teoretycznej i praktycznej. W trakcie programu uczestnicy poznają zaburzenia z osi pierwszej i kształtują kluczowe kompetencje terapeutyczne.
Dlatego pierwsze spotkania są poświęcone umiejętnościom psychoterapeuty. Wiele osób – także z doświadczeniem – ma trudność w wyłapywaniu istotnych wątków z narracji pacjenta. Rozmowa terapeutyczna często idzie tam, gdzie „poprowadzi” ją terapeuta – dlatego tak ważna jest umiejętność zadawania właściwych pytań i chwytania tego, co dla pacjenta naprawdę ważne.
Każde spotkanie odbywa się według struktury prawdziwej sesji: początek – rozwinięcie – zakończenie. Na każdym wprowadzane są kolejne elementy pracy psychoterapeuty, z uwzględnieniem emocji, potrzeb i wartości pacjenta.
Uczestnicy mogą realnie poczuć i sprawdzić, czy ten sposób pracy terapeutycznej jest tym, który chcieliby rozwijać dalej.
Spotkania raz w tygodniu, po 3 godziny.
Czas trwania: ok. 6 miesięcy.
Spotkania dwa razy w tygodniu, po 3 godziny.
Czas trwania: ok. 3 miesiące.
Średnio co dwa miesiące.
Najlepiej, aby byli to studenci ostatnich roczników psychologii tj. 4 lub 5 rok. Zależy Nam na tym, aby studenci mieli podwaliny teoretyczne z psychologii, aby móc swobodnie poruszać się w trakcie ćwiczeń.
Jest to 25 spotkań cotygodniowych, z wyłączeniem ewentualnych świąt.
Rekrutacja trwa cały czas, wystarczy ze wypełnisz formularz, a koordynator skontaktuje się z Tobą, by omówić szczegóły i umówić się na rozmowę rekrutacyjną.
Płatność jest możliwa w formie ratalnej. Można zapłacić w dwóch ratach, gdzie pierwsza uznawana jest jako wpisowe na listę, a druga od połowy trwania zajęć.
Grupy składają się średnio z 10-12 osób. W tak małych grupach efekty uczenia się są dużo szybsze, jak również pozwala to budować kontakt między stażystami, który jest istotny podczas ćwiczeń praktycznych.
Dopuszczalne są 3 nieobecności. Jeśli zostaną one przekroczone, wówczas należy odrabiać zajęcia z inną grupą. Dodając, że Nasze grupy nie ruszają równolegle, dlatego odrobienie zajęć może odciągnąć się w czasie.
Tak, po zakończeniu stażu podbijamy kartę praktyk. Nasze staże są uznawane przez wszystkie uczelnie z wydziałem psychologii.
Bo to właśnie staż w tej formie pozwoli Ci doświadczyć „na sobie”, przećwiczyć i nauczyć się skutecznych technik terapii online. Takich, które są dopasowane do tej konkretnej formy kontaktu, umożliwiają nawiązanie głębokiego przymierza i realizację celów terapeutycznych za pośrednictwem ekranu komputera.
Najnowsze szacunki wskazują, że nawet 60% procesów terapeutycznych prowadzonych obecnie przez polskich terapeutów ma formę online. Jest to bardzo wygodna i wszechobecna forma leczenia, ale wciąż niewielu specjalistów wie, na co zwracać uwagę podczas tej specyficznej formy kontaktu, aby terapia miała szansę się powieść. U nas otrzymasz odpowiedzi na wszystkie ważne pytania i zobaczysz w praktyce, co działa, a co jest nieskuteczne w tej specyficznej formie pracy z Pacjentem.
Jesteśmy jedyną placówką w Polsce, która uczy prowadzenia terapii online w praktyce. Skorzystaj z tej unikalnej okazji i dołącz do nas!
Certyfikowany psychoterapeuta nurtu poznawczo-behawioralnego CBT, psycholog.
Jego specjalnością jest seksuologia. Udziela profesjonalnego wsparcia pacjentom zmagającym się z dysfunkcjami seksualnymi, brakiem satysfakcji z życia seksualnego oraz zaburzeniami lękowymi. Prowadzi terapię dla osób z trudnościami w relacjach oraz niską samooceną. Pracuje z pacjentami od 2012 roku.
Ukończył kierunek psychologia na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe z zakresu seksuologii klinicznej w Centrum Kształcenia Podyplomowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. W 2018 roku ukończył Szkołę Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Centrum CBT w Warszawie.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w Klinice Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej we Wrocławiu, w Ośrodku Pomocy Terapeutycznej dla Dzieci i Młodzieży w Legnicy, w Poradni Seksuologicznej i Patologii Współżycia w Warszawie. Swoją pracę poddaje regularnym superwizjom. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej.
Certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze pomocy psychologicznej, psycholog. W swojej pracy korzysta z metod tak zwanej trzeciej fali, wykorzystując narzędzia pracy z obszarów: terapii Schematów, Gestalt, Racjonalnej Terapii Zachowania, Terapii Dialektyczno-Behawioralnej, Dialogu Motywującego, Mindfulness oraz pracy z ciałem. Pracuje w oparciu o wzajemną akceptację i zaangażowanie. Członek Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. pracując w Instytucie Psychiatrii i Neurologii, na oddziale całodobowym, w Klinice Nerwic, Zaburzeń Osobowości i Odżywiania w Warszawie a także wspierając osoby wykluczone społecznie, uzależnione i współuzależnione.
Certyfikowana psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, psycholog. Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz czteroletnie szkolenie z psychoterapii poznawczo-behawioralnej na SWPS. W pracy z dziećmi zajmuje się m.in. problemami samouszkodzeń, depresją, częstymi absencjami w szkole i tzw. fobią szkolną.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Szpitalu Specjalistycznym im. dr J. Babińskiego i Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, w Dziennym Ośrodku Rehabilitacji Dzieci z Zaburzeniami Neurorozwojowymi w Puławach, pracując w oświacie z dziećmi i młodzieżą, a także podczas praktyk w USA. Pracuje z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Zajmuje się m.in. leczeniem zaburzeń lękowych, depresji, PTSD, zaburzeń odżywiania, zaburzeń obsesyjno – kompulsywnych, trudności z okresu porodu i połogu, oraz wsparciem w okresie żałoby.
Certyfikowana psychoterapeuta w nurcie poznawczo – behawioralnym młodzieży oraz osób dorosłych PTTPB nr 1744, psycholog, seksuolog.
Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Centrum psychoterapii Pokonaj Lęk, Niepublicznej Specjalnej Szkole Podstawowej dla Dzieci z Autyzmem, "Szkoła w kontakcie", Poradni Zdrowia Psychicznego, "Okay terapeuci", Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie czy w Poradni Seksuologicznej na ul. Dolnej w Warszawie.
Certyfikowana psychoterapeutka Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (nr certyfikatu 856), psycholog, specjalistka psychologii klinicznej.
Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu interwencji kryzysowych oraz całościowej diagnostyce psychologicznej. Prowadzi psychoterapię indywidualną w nurcie psychodynamicznym.
Pracuje z osobami cierpiącymi z powodu kryzysów życiowych, zaburzeń lękowych, zaburzeń osobowości, afektywnych (depresja, choroba afektywna dwubiegunowa), z doświadczeniem psychozy. Przez wiele lat była opiekunem-szkoleniowcem psychologów stażystów w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
Certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, terapeutka terapii schematu z doświadczeniem pracy z pacjentami dorosłymi i dorastającą młodzieżą, psycholog. Od 2008r. pomaga osobom w depresji, w trudnych sytuacjach życiowych, w długotrwałym stresie. Prowadzi terapię indywidualną osób cierpiących na zaburzenia lękowe (ataki paniki, lęk uogólniony, fobia społeczna lub inne fobie, zaburzenia obsesyjno-kompulsywne) Szczególne doświadczenie w pracy z osobami długotrwale chorującymi, narażonymi na stres związany z chorobą lub w lęku o zdrowie.
Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Kardynała Wyszyńskiego. Ukończyła czteroletnie szkolenie w nurcie poznawczo – behawioralnym w CTPB we współpracy z Oxford Cognitive Therapy Centre. Ukończyła studia podyplomowe Zarządzania Zasobami Ludzkimi na SWPS w Warszawie. Trenerka I i II stopnia EEG – biofeedback. Od 10 lat związana z Polskim Towarzystwem Stwardnienia Rozsianego. Brała udział w wielu projektach pomocy psychologicznej dla osób długotrwale chorych neurologicznie oraz ich rodzin. Prowadziła grupy wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ruchowo, oraz grupy wsparcia dla rodziców dzieci autystycznych.
Certyfikowany psychoterapeuta Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, psycholog. Pracuje w modelu psychodynamicznym z elementami podejścia systemowego i analitycznego. Zajmuje się psychoterapią indywidualną dorosłych i młodzieży, a także par i rodzin.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy terapeutycznej z pacjentami cierpiącymi na depresję, zaburzenia osobowości, nerwicę, chorobę afektywną dwubiegunową, zaburzenia lękowe, zaburzenia nastroju, reakcji na ciężki stres, zaburzeń adaptacyjnych, zaburzeń pod postacią somatyczną.
Psycholog, oligofrenopedagog, terapeuta behawioralny PLTB nr licencji 259/T/2020. Pracuje z dziećmi od 3 r.ż. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju (autyzm, Zespół Aspergera). Posiada duże doświadczenie w zakresie pracy z zachowaniami trudnymi u dzieci. Pracuje również z dziećmi z trudnościami komunikacyjnymi, wprowadzając systemy komunikacji alternatywnej i wspomagającej.
Absolwentka studiów psychologicznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, ze ścieżkami specjalizacyjnymi: kliniczna i sądowa. Ukończyła również wiele szkoleń podnoszących kwalifikacje zawodowe m.in.: „ADOS-2, PECS, VB-MAPP: ocena umiejętności i planowanie terapii”, „Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu”, „Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka”, „Diagnozowanie małych dzieci w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu”.
W swojej pracy używa jedynie metod i narzędzi o skuteczności potwierdzonej badaniami (evidence-based). Korzysta głównie z założeń nurtu behawioralnego i poznawczo-behawioralnego. Autorka publikacji dot m.in. znaczenia motywacji w procesie terapeutycznym osób z niepełnosprawnością intelektualną czy ważnej roli działań proaktywnych w procesie terapeutycznym.