Produkt jest dostępny

Kurs Interwencji Kryzysowej Online

Praktyczny kurs dla studentów, psychologów, psychoterapeutów

Certyfikowany kurs online - zdobądź tytuł Interwenta Kryzysowego


Prowadzenie interwencji kryzysowej to jedna z kluczowych kompetencji specjalisty zdrowia psychicznego. Z osobami w sytuacji nagłego kryzysu, wymagającymi ukierunkowanego i profesjonalnego wsparcia, spotkasz się nie tylko w ośrodkach interwencji kryzysowej czy podczas dyżurów w telefonach zaufania. Wiedza o zasadach i technikach interwencji kryzysowej okazuje się niezbędna również w pracy w prywatnym gabinecie, poradni, szkole, szpitalu czy fundacji.

Dlatego zapraszamy Cię do udziału w kompleksowym kursie przygotowanym przez praktyków, którzy na co dzień wspierają osoby mierzące się z najtrudniejszymi życiowymi doświadczeniami.



W TEKŚCIE PRZECZYTASZ:

  1. Dlaczego warto wybrać kurs Interwencja kryzysowa w pracy z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą?
  2. Dla kogo przeznaczony jest kurs Interwencji Kryzysowej?
  3. Czy otrzymasz certyfikat i tytuł Interwenta Kryzysowego po ukończeniu kursu?
  4. Praktyczny program 
  5. Jakie materiały szkoleniowe otrzymają uczestnicy kursu


DLACZEGO WARTO WYBRAĆ “KURS INTERWENCJI KRYZYSOWEJ” NA PLATFORMIE PSYCHOMEDIC.EDU.PL?

Kurs stanowi praktyczne przygotowanie do pracy zarówno z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą doświadczającymi różnego rodzaju kryzysów: związanych m.in. z zaostrzeniem się objawów zaburzeń psychicznych, przemocą, doświadczeniem wykorzystania. 

Udział w kursie pozwoli Ci zdobyć:

  • praktyczną wiedzę, umożliwiającą rozumienie Pacjenta i właściwe identyfikowanie  jego potrzeb;
  • umiejętności planowania, przeprowadzania i ewaluowania procesu interwencji kryzysowej;
  • konkretne techniki i narzędzia  zalecane w pracy z osobami w kryzysie;aktualne informacje z zakresu prawa - niezbędne, aby pracować etycznie i zgodnie z przepisami;
  • dodatkowe materiały szkoleniowe, które wesprą Cię m.in. w ocenianiu ryzyka “s” u Pacjentów z różnych grup wiekowych. 

Na naszym kursie dowiesz się, jak prowadzić interwencję kryzysową, uwzględniającą wiedzę m.in. z zakresu psychotraumatologii czy neurobiologii. 

Elementem wyróżniającym nasze szkolenie na rynku jest moduł poświęcony jednej z najczęstszych przyczyn kryzysu w XXI wieku - doświadczeniom oszustwa, nadużycia lub przemocy na portalach randkowych.


Dla kogo przeznaczony jest ten kurs?

Interwencja kryzysowa – szkolenie na platformie edukacyjnej PsychoMedic.edu.pl to propozycja dla Ciebie, jeśli:

  • chciał(a)byś zawodowo zajmować się pomaganiem dzieciom i/lub dorosłym w kryzysie;
  • chcesz zwiększyć swoje szanse w rekrutacji do:
    • ośrodka interwencji kryzysowej,
    • telefonu zaufania dla dzieci lub dorosłych,
    • organizacji NGO wspierających osoby w kryzysie żałoby, przemocy etc.;
  • czujesz, że brakuje Ci pewności siebie w kontakcie z osobą w kryzysie psychicznym;
  • chcesz uzupełnić swoją wiedzę i umiejętności, aby lepiej radzić sobie w trudnych sytuacjach w praktyce psychologa/psychoterapeuty;
  • poszukujesz sprawdzonych informacji, jak krok po kroju zaplanować i przeprowadzić proces pomocy dla osoby w kryzysie – jak rozpoznać potrzeby osoby zgłaszającej się po pomoc, dopasować swoje interwencje do sytuacji, holistycznie zadbać o jej dobrostan fizyczny i psychiczny;
  • chcesz poszerzyć swoją wiedzę prawną i uzyskać sprawdzone informacje, w jakich sytuacjach powinieneś(-aś):
    • zawiadomić odpowiednie służby,
    • napisać zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa,
    • wdrożyć procedurę Niebieskie Karty etc.

PRAKTYCZNY PROGRAM "KURSU INTERWENCJA KRYZYSOWA": 

Kurs składa się z czterech części i łącznie dziesięciu modułów, obejmujących praktyczne aspekty pracy z różnymi grupami wiekowymi. 


Część I Interwencja kryzysowa w pracy z dorosłymi Pacjentami

  • Moduł “Między kryzysem a zaburzeniem psychicznym - jak rozumieć różnice i relacje między nimi?” z dr n.hum. Magdaleną Nowicką
  • Moduł “Dorosły Pacjent chce odebrać sobie życie - zalecenia dla psychologów i psychoterapeutów” –  z prof. dr hab. n. med. Agnieszką Gmitrowicz 
  • Moduł “Interwencja kryzysowa i procedura Niebieskie Karty w sytuacji występowania przemocy w rodzinie” z mgr Joanną Sielską
  • Moduł “Portale randkowe - drapieżnicy, ofiary i kryzys psychiczny” z mgr Iwoną Byśkiniewicz


Część II Interwencja kryzysowa w pracy z dziećmi i młodzieżą 


  • Moduł “Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie - procedury reagowania dla psychologów, terapeutów i pedagogów” z mgr Małgorzatą Łubą 
  • Moduł “Przemoc rówieśnicza - jak pracować z dzieckiem i rodzicem?” z Joanną Klocek
  • Moduł “Praca z młodzieżą - pomocne wskazówki z TSR. Kompendium dla psychologów, terapeutów, pedagogów” dr hab. prof. UKW Jackiem Szczepkowskim 
  • Moduł “Standardy Ochrony Małoletnich i procedura Niebieskie Karty - wytyczne i wskazówki dla specjalistów” z mgr Marzeną Stelmach-Tondos


Część III Prawne aspekty interwencji kryzysowej 

  • Moduł “Prawnik radzi - tajemnica zawodowa, psycholog jako świadek, prawo karne i cywilne” z dr n.pr. Moniką Nowicką-Jasińską


Część  IV Nie zapominając o ratowniku - profilaktyka wypalenia zawodowego, zmęczenia współczuciem i traumy zastępczej w zawodzie interwenta kryzysowego 

  • Moduł “Jak dbać o siebie, pracując z najliczniejszą grupą Pacjentów - osobami po traumie?” z mgr Igorem Rotbergiem 


Z jakich materiałów szkoleniowych będziemy korzystać podczas kursu?


  • Procedura "Niebieskie karty" – Co to takiego?

To szczegółowy dokument wyjaśniający, czym jest procedura „Niebieskie Karty” oraz jakie są jej cele i zastosowanie w sytuacjach przemocy domowej. Materiał omawia kroki podejmowane przez instytucje zaangażowane w przeciwdziałanie przemocy.

  • Protokół SAFE-T z C-SSRS

Przewodnik opisujący stosowanie protokołu oceny ryzyka samobójczego SAFE-T (Suicide Assessment Five-step Evaluation and Triage), uzupełnionego o narzędzie C-SSRS (Columbia-Suicide Severity Rating Scale).

  • Skala oceny skłonności samobójczych opracowana na Uniwersytecie Columbia (C-SSRS)

Narzędzie diagnostyczne opracowane przez ekspertów z Uniwersytetu Columbia, które służy do szczegółowej oceny ryzyka samobójczego. Materiał zawiera instrukcję stosowania skali oraz wyjaśnia jej strukturę.

  • Standardy ochrony małoletnich

Dokumenty definiujące podstawowe zasady i wytyczne dotyczące ochrony dzieci i młodzieży przed przemocą, nadużyciami i zaniedbaniem. Materiał obejmuje opis obowiązków instytucji oraz osób pracujących z dziećmi w zakresie prewencji, interwencji i monitorowania sytuacji zagrożenia.

  • Plan bezpieczeństwa

Instrukcja opracowania skutecznego planu bezpieczeństwa dla osób w kryzysie. Dokument wspiera profesjonalistów w opracowaniu zindywidualizowanego planu działania dla swoich podopiecznych.

CERTYFIKAT:

Każdy uczestnik Kursu interwencji kryzysowej online otrzyma imienny certyfikat potwierdzający ukończenie kursu zorganizowanego przez PsychoMedic.edu.pl – jedną z najczęściej wybieranych i najnowocześniejszych platform edukacyjnych w Polsce, dedykowaną studentom, psychologom oraz psychoterapeutom. 

Certyfikat:

  • potwierdza zdobycie wiedzy z zakresu interwencji kryzysowej w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi,,
  • może być cennym uzupełnieniem dokumentów aplikacyjnych do pracy w placówkach edukacyjnych, terapeutycznych oraz poradniach.

Ukończenie kursu stanowi istotny atut podczas procesu rekrutacyjnego do placówek PsychoMedic i może zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie.


CZY OTRZYMAM TYTUŁ INTERWENTA KRYZYSOWEGO?

Kurs umożliwia posługiwanie się tytułem interwenta kryzysowego. Po zrealizowaniu szkolenia będziesz m_gł(a) o sobie powiedzieć, że jesteś interwentem(-ką) kryzysowym(-ą). 



KTO POPROWADZI "KURS INTERWENCJI KRYZYSOWEJ":

Prof. dr hab. n. med. Agnieszka Gmitrowicz: lekarka specjalistka psychiatrii dorosłych oraz psychiatrii dzieci i młodzieży, certyfikowana psychoterapeutka, suicydolożka, hipnoterapeutka z blisko 40-letnim doświadczeniem zawodowym. Jest założycielką Sekcji Naukowej Suicydologii przy Polskim Towarzystwie Psychiatrycznym, gdzie przez wiele lat pełniła funkcję Przewodniczącej. Obecnie pełni funkcję kierowniczki Katedry Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i wiceprezeski Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego. Zasiada w Komitecie Redakcyjnym 3 czasopism o zasięgu ogólnopolskim.

Dr hab. Jacek Szczepkowski, prof. UKW: psychoterapeuta, trener i superwizor terapii TSR certyfikowany przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach, członek European Brief Therapy Assocciation, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień. Obecnie pełni funkcję Kierownika Katedry Pedagogiki Resocjalizacyjnej na Wydziale Pedagogiki UKW w Bydgoszczy. Jest autorem licznych książek i artykułów dotyczących terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (m.in. Terapia młodzieży z problemem narkotykowym. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach, Toruń 2007; Praca Socjalna. Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach, Toruń 2010; Resocjalizacja młodzieży uzależnionej oparta na potencjałach. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych, Toruń 2016; Kon(teksty) zmiany. Praktyka skoncentrowana na rozwiązaniach z zagrożoną młodzieżą w warunkach stacjonarnych, Toruń 2023). Założył i przez blisko 20 lat kierował Całodobowym Młodzieżowym Oddziałem Leczenia Uzależnień w Toruniu – pierwszym w Polsce stacjonarnym ośrodku dla osób uzależnionych, funkcjonującym w oparciu o TSR.


Dr n.hum. Magdalena Nowicka: certyfikowana psychoterapeutka i superwizorka terapii CBT, specjalistka diagnozy klinicznej. Doktor nauk humanistycznych w dziedzinie psychologii, badaczka naukowa, autorka licznych publikacji. Od wielu lat jest związana z Uniwersytetem Humanistycznospołecznym SWPS, gdzie prowadzi zajęcia ze studentami, a aktualnie pełni także funkcję zastępcy Kierownika Katedry Psychologii Różnic Indywidualnych, Diagnozy i Psychometrii. Jest ceniona przez studentów za wyjątkowe umiejętności przekazywania praktycznej wiedzy, a przez Pacjentów za zaangażowanie w pracę i wrażliwość kliniczną.

Dr n.pr. Monika Nowicka-Jasińska: prawniczka, psycholożka, psychoterapeutka. W 2004 r. zdała egzamin na aplikację adwokacką. Jest absolwentką studiów psychologicznych w Akademii Humanitas oraz szeregu szkoleń prawniczych: m.in. studiów podyplomowych z prawa karnego - skarbowego, gospodarczego, materialnego i procesowego na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz absolwentką kierunku prawo lotnicze na Uczelni Łazarskiego. Ukończyła rozprawę doktorską na temat ochrony dóbr osobistych osób w szpitalach psychiatrycznych. Jest autorką licznych publikacji naukowych oraz kursów akademickich z prawa medycznego i prawa dla psychologów, m.in. w Collegium Medicum UJK. Prowadzi szkolenia z zakresu prawa dla psychologów i psychoterapeutów m.in. dla podmiotów leczniczych, poradni psychologiczno-pedagogicznych, stowarzyszeń, fundacji, osób specjalizujących się w psychologii klinicznej. Jest w trakcie całościowych szkoleń z psychoterapii na Wydziale Lekarskim UJ CM oraz na Uniwersytecie SWPS.

Mgr Joanna Sielska: psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna i dialektyczno-behawioralna, superwizorka terapii CBT i dialogu motywującego, certyfikowana interwentka kryzysowa i superwizorka interwencji kryzysowej, absolwentka szeregu szkoleń z zakresu pracy z osobami dotkniętymi przemocą. Zawodowo jest związana m.in. z Warszawskim Ośrodkiem Interwencji Kryzysowej, Centrum Praw Kobiet oraz Klinikami PsychoMedic. Aktualnie pełni funkcję dyrektora ds. dydaktycznych w Akademii Motywacji i Edukacji - 4-letniej szkole psychoterapii CBT rekomendowanej przez Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Ma wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu psychoterapii, interwencji kryzysowej, superwizji, grup wsparcia oraz szkoleń z zakresu psychoterapii zaburzeń psychicznych i wsparcia w kryzysie.

Mgr Igor Rotberg: psycholog, psychotraumatolog, psychoterapeuta certyfikowany przez Polskie Towarzystwo Psychoterapii Integratywnej i Polskie Towarzystwo Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Jest absolwentem Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego i 5-letniego kursu psychoterapii w Polskim Stowarzyszeniu Rozwoju Psychoterapii. Aktualnie prowadzi działalność kliniczną jako terapeuta osób dorosłych i par, a także szeroko zakrojoną działalność dydaktyczną - jest m.in. założycielem i wykładowcą Studium Integracyjnej Terapii Osób po Traumie i byłym wykładowcą na studiach podyplomowych z psychotraumatologii w Collegium Humanum. Współredaktor książki "Ponowoczesne modele pomagania" oraz współautor książki "Po jasnej stronie mocy", obydwu adresowanych do adeptów psychoterapii. Prowadzi również konsultacje dla psychoterapeutów z zakresu praktycznego zastosowania integracyjnej terapii osób po traumie oraz zaburzeń osobowości.

Mgr Małgorzata Łuba: suicydolożka, psycholożka, trenerka, autorka literatury z zakresu interwencji kryzysowej, zachowań suicydalnych i samouszkodzeń. Jest członkinią zespołu roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie ds. Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia i w Polskim Towarzystwie Suicydologicznym, a także ekspertką Biura ds. Zapobiegania Zachowaniom Samobójczym Instytutu Psychologii i Neurologii w Warszawie. W ramach własnej firmy szkoleniowej i współpracy z Ośrodkiem Rozwoju Edukacji oraz kampanią „Życie warte jest rozmowy” prowadzi konsultacje i szkolenia z zakresu wspierania młodych osób w kryzysach psychicznych - dla rodziców, placówek oświatowych i pomocowych. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na temat interwencji w kryzysie suicydalnym i postwencji samouszkodzeń w Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie oraz w Menadżerskiej Akademii Nauk Społecznych w Warszawie. Jest współautorką książek: “Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole”; “Samouszkodzenia – zrozumieć, aby zapobiec”; “Interwencja kryzysowa. Wybrane zagadnienia”; “Młodzi w kryzysie”.

Mgr Marzena Stelmach-Tondos: psycholożka, seksuolożka kliniczna, specjalistka diagnozy psychologicznej, trenerka umiejętności społecznych, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie specjalizacji. Ukończyła studia magisterskie na GWSH w Katowicach, po których kształciła się na Uniwersytecie SWPS: odbyła studia podyplomowe z zakresu seksuologii klinicznej, a obecnie kończy renomowaną Szkołę Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej pod kierownictwem dr hab. Agnieszki Popiel i dr Ewy Pragłowskiej. Zdobywała doświadczenie m.in. w Centrum Onkologii i Pediatrii. W swojej pracy z Pacjentami wykorzystuje techniki terapii CBT, a także nurtu terapii dialektyczno-behawioralnej, schematów, dialogu motywującego. Na co dzień pracuje z dziećmi i młodzieżą doświadczającymi różnych trudności.

Mgr Iwona Byśkiniewicz: psycholożka, dyplomowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna i terapeutka EMDR, psychotraumatolożka. Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie SWPS oraz 4,5-letnie szkolenie z terapii poznawczo-behawioralnej z elementami terapii psychodynamicznej. Jest także absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Wydziału Marketingu i Zarządzania w Szkole Głównej Handlowej, a wiedza zdobyta w trakcie tych studiów pozwala jej kompleksowo rozumieć problemy Pacjentów. Ma bogate doświadczenie kliniczne, które uzyskała m.in. w Centrum Praw Kobiet, Klinice Psychiatrii, Stresu Bojowego i Psychotraumatologii w Wojskowym Instytucie Medycznym, Instytucie Psychiatrii i Neurologii. Jest założycielką Warszawskiego Centrum Leczenia Traumy, gdzie pomaga m.in. osobom, które doświadczyły traumy i kryzysu psychicznego.

Mgr Joanna Klocek: dyplomowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, psycholożka, seksuolożka. Absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS oraz całościowego, 4,5 letniego szkolenia psychoterapeutycznego w Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii w Warszawie. Od kilkunastu lat współpracuje z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Edukuje przyszłych i obecnych specjalistów, prowadząc liczne szkolenia, wykłady i warsztaty z zakresu przemocy rówieśniczej i innych form przemocy wobec dzieci i młodzieży. Prowadzi indywidualne wsparcie psychologiczne i psychoterapię dla dzieci i młodzieży doświadczających m.in. przemocy rówieśniczej i różnego rodzaju nadużyć, kryzysów życiowych, depresji, zaburzeń lękowych i pourazowych.

Opinie uczestników

Konkretna dawka wiedzy i praktycznych narzędzi – świetny wstęp do pracy kryzysowej.
Oliwia P.
Prowadzący z dużym doświadczeniem i bardzo ludzkim podejściem, czułam się zaopiekowana nawet jako studentka.
Iga O.
Dużo ćwiczeń, realnych przykładów i pomocnych wskazówek – kurs zdecydowanie wart swojej ceny.
Magda Ś.

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

Zdobądź certyfikat Psychologa w placówkach edukacyjnych – kurs od praktyków Zostań certyfikowanym specjalistą w zakresie seksuologii Zdobądź certyfikat i pracuj jako Terapeuta Traumy Zyskaj praktyczną wiedzę na start – kurs dla początkujących psychoterapeutów Zostań certyfikowanym Diagnostą ADHD – praktyczny kurs diagnozy i terapii ADHD u dorosłych

Najczęściej zadawane pytania:

Szczegółowy program każdego kursu, informacje o prowadzących oraz dostępnych materiałach znajdziesz w jego opisie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Opis zawiera m.in. tematykę poszczególnych modułów, sylwetki prowadzących oraz wskazanie grupy docelowej. Zachęcamy do zapoznania się z treścią kursu, który Cię interesuje. W przypadku dodatkowych pytań – chętnie pomożemy! Napisz do nas na: [email protected].

Tak, wszystkie kursy na platformie PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane.

Certyfikat otrzymasz po ukończeniu kursu. Trafi on na Twoją skrzynkę mailową oraz do zakładki Moje Certyfikaty, na Twoim koncie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Pamiętaj, aby po skończonej nauce kliknąć przycisk: Oznacz jako ukończone.

Jeżeli otrzymasz certyfikat z błędnymi danymi prosimy niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową. Wiadomość skieruj na adres: [email protected].

Tak, większość certyfikatów zawiera informację o liczbie godzin kursu. Jeśli Twój certyfikat nie będzie zawierał tej informacji, prosimy o niezwłoczny kontakt drogą mailową: [email protected] – nasz zespół poprawi dokument i dopisze godziny.

Nie, kurs nie kończy się egzaminem. Aby go ukończyć, należy przejść przez wszystkie moduły i wysłuchać w pełni materiału na stronie. Udział online oraz realizacja całego programu są równoznaczne z ukończeniem kursu i otrzymaniem certyfikatu.

Za zakup kursu na stronie PsychoMedic.edu.pl można otrzymać fakturę. Wystarczy na swoim koncie wpisać odpowiednie dane (wraz z numerem NIP), na które wystawiona zostanie faktura. Dokumenty wysyłane są na adres mailowy w ciągu jednego dnia roboczego. Osoby, które chcą otrzymać fakturę imienną (bez numeru NIP) proszone są o skierowanie prośby bezpośrednio na: [email protected].

Dostęp do kursu otrzymujesz na 365 dni, od dnia zakupu.

Możliwe metody płatności za kursy na platformie PsychoMedic.edu.pl to: Karta - Click to Pay / Przelew / Płacę później: BLIK Płacę później - Peo Pay - Twisto / Google Pay / Visa Mobile /

Kursy są nagrywane z wyprzedzeniem, dzięki czemu można je wykupić i realizować w dowolnym, dogodnym dla siebie czasie. Po zakupie kursu na platformie PsychoMedic.edu.pl, otrzymuje się 365 dni dostępu do materiałów – liczone od daty zakupu.

Napisz do nas bezpośrednio na adres e-mail: [email protected].