“Brak jasnych wytycznych” czy “niepewność, jak krok po kroku powinien przebiegać proces terapii” - to aspekty, które młodzi terapeuci postrzegają jako najtrudniejsze w swojej pracy. Mają rację: nawet w podręcznikach do wysoko ustrukturalizowanej terapii poznawczo-behawioralnej nie znajdziemy uniwersalnych odpowiedzi na niektóre pytania. Co robić, gdy stosowane przez nas interwencje nie przynoszą satysfakcjonujących rezultatów? Jak odpowiedzieć, gdy Pacjent niespodziewanie informuje nas o objawach lub problemach, o których wcześniej nie mówił? Jaką postawę przyjąć, gdy Pacjent zaczyna przejawiać zachowania typu acting-out albo prowokujące, pasywno-agresywne bądź w inny sposób trudne wobec nas - terapeutów?
To sytuacje, gdy nawet doświadczeni specjaliści nie zawsze są pewni, jak postąpić. Oprócz wsparcia superwizora nieocenione jest wówczas odwołanie się do konceptualizacji problemów Pacjenta, sformułowanej na początku terapii. To przy jej pomocy możemy opracować optymalną ścieżkę postępowania w poszczególnych sytuacjach - uwzględniającą nie tylko unikalne trudności, ale i zasoby, ograniczenia, cechy czy potrzeby osoby, z którą pracujemy.
Mówiąc najprościej, konceptualizacja pozwala zrozumieć, co i dlaczego się dzieje. Jest potrzebna zarówno specjalistom zajmującym się psychoterapią, jak i pomocą oraz poradnictwem psychologicznym, interwencją kryzysową etc.
Szkolenie opracowaliśmy po to, abyś m_gł(a) rozwinąć swoje umiejętności tworzenia, a następnie wykorzystywania konceptualizacji w pracy z Pacjentem. To podniesie Twoją pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w gabinecie. Zyskają na tym również przyszli i obecni Pacjenci: praca z terapeutą, który rozumie ich problemy i wie, jak na nie odpowiedzieć, znacząco zwiększa ich szanse, że dzięki terapii rozwiną skrzydła i zażegnają kryzysy.
1) O co, jak i kiedy pytać Pacjenta, aby zdobyć informacje niezbędne do:
2) Jak opracować konceptualizację i co dokładnie powinna zawierać, aby rzeczywiście służyła Ci w pracy? Pakiet wskazówek
3) Zastosowanie konceptualizacji w pracy terapeutycznej: jak wykorzystywać ją przy tworzeniu wstępnego planu terapii, a następnie na poszczególnych sesjach?
4) Czy Pacjent powinien znać Twoją konceptualizację jego problemów? Kiedy i jak ją omawiać, aby było to na korzyść całego procesu terapii?
5) Jak konceptualizacja może pomóc w obliczu kryzysów, trudnych sytuacji w terapii?
6) Po czym poznać, że nasza konceptualizacja jest błędna lub wymaga uzupełnienia, modyfikacji? Co wtedy zrobić?
7) Praca z Pacjentem przy wykorzystaniu protokołu leczenia danego zaburzenia vs terapia w oparciu o konceptualizację - czym różnią się te formy pomocy? Jak włączyć wnioski z konceptualizacji do terapii Pacjenta leczonego według protokołu?
Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów zdrowia psychicznego, którzy chcą podnieść swoje umiejętności z zakresu opracowywania konceptualizacji Pacjenta i praktycznego wykorzystywania jej w pracy terapeutycznej. Webinar jest dostosowany do potrzeb i możliwości m.in.: studentów psychologii i kierunków pokrewnych, którzy chcą jak najszybciej zdobyć i rozwijać swoje umiejętności kliniczne; słuchaczy szkół psychoterapii przygotowujących się do pierwszego spotkania z Pacjentem; aktywnych zawodowo psychologów i terapeutów z różnym stażem. Zapraszamy specjalistow zatrudnionych zarówno w państwowych, jak i prywatnych gabinetach, ośrodkach, instytucjach.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna (certyfikat PTTPB nr 897), członkini Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczo-Behawioralnej. Ukończyła psychologię stosowaną na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, praktyki w USA oraz czteroletnie studia podyplomowe z psychoterapii poznawczo- behawioralnej na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Szpitalu Specjalistycznym im. dr J. Babińskiego i Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie, w Dziennym Ośrodku Rehabilitacji Dzieci z Zaburzeniami Neurorozwojowymi w Puławach, a także pracując w oświacie z dziećmi i młodzieżą. Przez wiele lat angażowała się w popularyzowanie wiedzy psychologicznej na łamach miesięczników Charaktery, Psychologia w Szkole, Psychologia Dziś.
Obecnie prowadzi terapię indywidualną dla dorosłych, dzieci i młodzieży zmagających się z różnymi zaburzeniami zdrowia psychicznego. W swojej pracy łączy klasyczne metody poznawczo - behawioralne z technikami zaczerpniętymi z nurtu terapii schematu. Chętnie dzieli się też wiedzą ze studentami i innymi specjalistami, prowadząc w PsychoMedic staże z cyklu "Psycholog-Praktyk".
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]