Kiedy myślimy o sytuacjach trudnych, do jakich może dojść w terapii, niektórym z nas mogą przychodzić do głowy ekstremalne scenariusze: agresji fizycznej względem terapeuty czy stalkingu. Przejawy przekraczania granic terapeutów są jednak znacznie częściej subtelne i polegają m.in. na nietrzymaniu się ustaleń kontraktu, takich jak opłaty czy długość sesji. To sytuacje, w których przed specjalistą stoi niełatwe zadanie zatroszczenia się o samego siebie, i jednocześnie wykorzystania tego, co się dzieje, do pogłębienia samoświadomości Pacjenta. Wiemy, że jest to trudne szczególnie na początku kariery zawodowej.
Najnowsze szkolenie z cyklu symulacji sesji terapeutycznych powstało po to, aby pomóc Ci w zbudowaniu poczucia bezpieczeństwa i kompetencji w gabinecie - niezależnie od specyfiki osoby, z którą pracujesz.
Zobaczysz, jak opór przed opłatą za sesję może wiązać się z trudnością z wydawaniem pieniędzy na samego(-ą) siebie. Na Twoich oczach terapeutka pomoże zrozumieć Pacjentce lęki związane ze zmianami, do których może dojść w jej życiu w wyniku leczenia. Dzięki refleksji nad obawami Pacjentki oraz wspólnej eksploracji alternatywnych rozwiązań, sesja doprowadzi do zmiany jej perspektywy. Pacjentka zaczyna dostrzegać wartość terapii jako inwestycji w siebie i staje się bardziej otwarta na dalszy proces leczenia.
Zobaczysz pracę z Pacjentką notorycznie spóźniającą się, i na przykładzie nauczysz się, jak wykorzystać taką sytuację do eksploracji wewnętrznej potrzeby kontroli i poszerzenia świadomości Pacjenta(-ki) na temat wpływu jego/jej zachowania na relacje międzyludzkie. Terapeutka poprzez parafrazowanie, zadawanie refleksyjnych pytań oraz normalizowanie sytuacji wspiera Pacjentkę w rozwijaniu zdolności do autorefleksji, dostrzegania swoich potrzeb i ich lepszego kontrolowania.
Poznasz strategie reagowania w bardzo powszechnej sytuacji - gdy Pacjent(ka) ma trudności z zakończeniem sesji na czas. W trakcie symulacji terapeutka pomaga Pacjentce zrozumieć, dlaczego przedłuża spotkania i jak to wpływa na jej proces terapeutyczny. Przez eksplorację przyczyn zachowania pacjentka odkrywa, że przedłużenie sesji daje jej poczucie kontroli, którego brakuje w innych sferach życia. Terapeutka wspiera ją w procesie samopoznania oraz pomaga wypracować nowe sposoby radzenia sobie z potrzebą kontroli i zakończenia sesji o ustalonej porze.
! W trakcie symulacji sesji zaprezentujemy też, jak odwołanie się do kontraktu terapeutycznego pomaga w obliczu trudnych sytuacji w terapii. Jeśli chcesz zobaczyć, jak w praktyce powinno wyglądać jego ustalanie z Pacjentem, zapoznaj się z naszą pierwszą symulacją sesji:
Symulacje sesji terapeutycznych to propozycja dla każdego, kto chce rozwijać swoje praktyczne umiejętności kliniczne. Zapraszamy zarówno studentów i świeżo upieczonych psychologów/psychoterapeutów, którzy przygotowują się do pierwszych spotkań z Pacjentem, jak i specjalistów z kilkuletnim doświadczeniem, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę, skorygować ewentualne błędy, zainspirować się do dalszej pracy.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
Symulacje przeprowadzą dwie terapeutki: jedna w roli prowadzącej sesję, druga w roli Pacjentki. Starannie dobieramy aktorów występujących w symulacjach sesji: tak, aby ich przebieg był autentyczny, a interwencje terapeutyczne były przeprowadzane we właściwym momencie i zgodnie z aktualną wiedzą.
psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia w Centrum CBT, diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, neuropsycholożka, psycholożka dziecięca. Posiada uprawnienia do posługiwania się wiodącym testem w kierunku autyzmu - protokołem ADOS-2. Ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi doświadczającymi różnych trudności psychicznych, które zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, Fundacji SYNAPSIS i warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od wielu lat zasiada w komisjach orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego. W PsychoMedic szkoli przyszłych i obecnych specjalistów: prowadzi staż „Psycholog-praktyk dziecięcy”, szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla dzieci i młodzieży oraz kursy poświęcone diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
psycholożka, certyfikowana psychoterapeutka Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Od wielu lat prowadzi psychoterapię indywidualną dla dorosłych i młodzieży oraz terapię par i rodzin. Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy terapeutycznej z Pacjentami cierpiącymi na depresję, zaburzenia osobowości, zaburzenia lękowe, reakcję na ciężki stres, zaburzenia adaptacyjne i pod postacią somatyczną. Szczególnym obszarem jej zainteresowania jest także psychoterapia osób z diagnozą choroby afektywnej dwubiegunowej. W PsychoMedic prowadzi grupę wsparcia dla Pacjentów z ChAD, a także staż psychoterapeutyczny Psycholog Praktyk dla studentów i absolwentów. Jest ceniona za swój dar konkretnego i praktycznego sposobu przekazywania wiedzy. Na co dzień pracuje w modelu psychodynamicznym z elementami podejścia analitycznego i systemowego.
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]