Produkt jest dostępny

JAK PRACOWAĆ Z PACJENTAMI, KTÓRZY PRZETRWALI TRAUMY ZŁOŻONE? PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DLA TERAPEUTÓW

Certyfikowane szkolenie online

Termin szkolenia: 28 sierpnia 2024 r. (środa) w godz. 18:00 – 21:00

Jak poprowadzić pierwsze spotkania z Pacjentem z podejrzeniem traumy złożonej? Na co zwrócić uwagę w procesie diagnozy różnicowej, aby postawić właściwe rozpoznanie?

Jak budować relację terapeutyczną, która będzie prawdziwie uzdrawiająca dla Pacjenta? Jak korygować zakłócenia, które niemal na pewno się w niej pojawią?

Jak wykorzystywać to, co dzieje się z terapeutą podczas sesji, do lepszego rozumienia Pacjenta i planowania interwencji terapeutycznych?

Jak radzić sobie z wyzwaniami pojawiającymi się w terapii osób z traumą złożoną?

Na te i wiele, wiele innych pytań odpowie doświadczona psycholożka kliniczna i psychoterapeutka.

Jak wskazują doniesienia kliniczne, traumy wynikające z działań człowieka rodzą zdecydowanie bardziej dotkliwe skutki dla psychiki, niż traumy w wyniku katastrof naturalnych. Szczególnie poważne mogą być skutki tzw. relacji urazowych, czyli takich, w których doszło do przemocy, nadużycia lub zaniedbania ze strony drugiej osoby. Najczęściej są to relacje z opiekunami w dzieciństwie lub młodości. Niekiedy zdarza się, że dostrzegany i zgłaszany przez Pacjenta problem dotyczy (pozornie) zupełnie innego obszaru, np. trudności w rozwoju osobistym czy budowania trwałego, bliskiego związku. Jednak nawet te traumatyczne wspomnienia, które zostały zepchnięte w niepamięć, silnie uszkadzają psychikę i odbijają się echem przez wiele lat.

Jak więc profesjonalnie pomagać Pacjentom ze złożonymi urazami relacyjnymi?

W pracy terapeutycznej z takimi osobami przydatne może okazać się myślenie psychodynamiczne i techniki zaczerpnięte z tego podejścia. W trakcie szkolenia dowiesz się, jak wykorzystywać dorobek terapii psychodynamicznej, prowadząc Pacjentów po złożonych przejściach traumatycznych. Poznasz konkretne wskazówki do prowadzenia diagnozy i poszczególnych etapów terapii.


PRAKTYCZNY PROGRAM
  • Codzienne funkcjonowanie Pacjentów zmagających się ze złożonymi urazami relacyjnymi - jakich trwałych trudności doświadczają? O co warto zapytać Pacjenta na pierwszych spotkaniach?
  • Na jakie wyzwania i pułapki należy przygotować się w pracy z osobami po złożonych przejściach traumatycznych?
  • Różnicowanie cPTSD z innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego - jak korzystać z wywiadu klinicznego w psychoterapii?
  • Konceptualizacja oparta na koncepcji przywiązania i relacji z obiektem - jak i po co ją opracować? W jaki sposób myślenie psychodynamiczne może pomóc terapeucie w prowadzeniu Pacjenta?
  • Jak wykorzystywać zjawiska przeniesienia i przeciwprzeniesienia do określenia poziomu uszkodzeń self u Pacjentów z traumą złożoną?
  • Jak pracować z Pacjentami, którym trudno powracać pamięcią do wcześniejszych etapów życia?
  • Reparacja powstałych uszkodzeń - zasady budowania bezpiecznej, uzdrawiającej relacji terapeutycznej.


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów zainteresowanych tematyką diagnozy i leczenia traumy złożonej/cPTSD - zwłaszcza psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów, psychotraumatologów, interwentów kryzysowych - a także wszystkich kształcących się w wyżej wymienionych kierunkach.

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Dr Karolina Zalewska-Łunkiewicz

doktor nauk społecznych w dziedzinie psychologii, specjalistka psycholożka kliniczna, socjoterapeutka, psychoterapeutka certyfikowana przez Europejskie Towarzystwo Psychoterapii i Polskie Towarzystwo Psychologiczne; kierowniczka Zakładu Psychologii Klinicznej i Zdrowia na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Katowicach. Pracuje terapeutycznie w podejściu psychodynamicznym z osobami dorosłymi i starszą młodzieżą. Ma bogate doświadczenie kliniczne, które zdobywała m.in. na oddziałach psychiatrycznych oraz w ośrodku terapii rodzin i par. Jest współautorką bestsellerowej książki „Kliniczna psychologia sądowa” oraz konsultantką naukową polskiej edycji „Podręcznika Pozytywnej Psychoterapii Psychodynamicznej”. Jej zainteresowania naukowe skupiają się wokół tematyki psychospołecznych uwarunkowań trudności w zakresie zdrowia psychicznego.

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Opinie uczestników

„Szkolenie wyposaża w konkretne narzędzia – nie tylko wiedzę, ale też gotowe strategie do pracy z pacjentami po traumach.”
Aleksandra T.
„Dr Zalewska-Łunkiewicz ma ogromną wiedzę kliniczną i potrafi ją przekazać w sposób jasny i empatyczny.”
Michał P.
„Świetne szkolenie – w końcu ktoś mówi o praktyce, a nie tylko o teorii. Bardzo przydatne w pracy z osobami po przemocy.”
Karolina J.

Sprawdź inne szkolenia Akademii Terapeuty

"Czego specjaliści zdrowia psychicznego mogą nauczyć się od profesora dietetyka? Najnowsze badania i trudne pytania" Prof. dr hab. n. med. Dariusz Włodarek "Pomoc psychologiczna i psychoterapia dla osób starszych i ich opiekunów" dr Magdalena Leszko "Trauma rozwojowa - jak skutecznie pomóc dziecku, integrując założenia neurobiologii i współczesnej psychoterapii?" dr Kamila Kuprowska-Stępień "Seksuologia w ICD-11: nowe wytyczne odnośnie diagnozy i słownictwa" prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz "Polityka i skrajności poglądów w gabinecie - jak skorzystać z wnoszonych treści w procesie diagnozy i terapii?" mgr Katarzyna Krasuska-Turzyniecka "Diagnostyka i terapia zaburzeń związanych z traumą - najnowsze wytyczne" mgr Igor Rotberg "Dysfunkcjonalne schematy DDA/DDD - jak zmieniać je w psychoterapii? Wytyczne i wskazówki dla terapeutów" dr n.hum. Ewa Woydyłło-Osiatyńska "Diagnoza różnicowa u dzieci: ASD, zaburzenia więzi, nieprawidłowo kształtująca się osobowość" mgr Martyna Czopowicz "Jak dbać o siebie, pracując z najliczniejszą grupą Pacjentów - osobami po traumie?" mgr Igor Rotberg "Potrzeby emocjonalne w terapii: jak je rozpoznawać i jak na nie odpowiadać?" mgr Przemysław Mućko "Transpłciowość i niebinarność u dzieci i młodzieży: diagnoza, terapia, wsparcie dla rodzin" dr hab. n. społ. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ „Diagnoza i terapia narcystycznego zaburzenia osobowości” mgr Izabela Słoniewska „Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline” mgr Paweł Górny
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]