“MĘSKIE” I “KOBIECE” ADHD - DIAGNOZA I TERAPIA DOROSŁYCH ZGODNA Z NAJNOWSZYMI WYTYCZNYMI

Certyfikowane szkolenie online


Termin szkolenia: 21 marca 2024 r. (czwartek) w godz. 18:00 – 21:00
Po co i w jaki sposób uwzględniać płeć w procesie diagnozy i terapii ADHD?

Co trzeba wiedzieć na temat “żeńskiego” obrazu klinicznego zaburzeń neurorozwojowych, a o czym większość z nas nie słyszała?

Jakie (niestereotypowe) objawy są wskazaniem do diagnozy stricte w kierunku ADHD, a jakie do pogłębionej diagnozy różnicowej? Jak prowadzić wywiad z Pacjentem, aby nie wpaść w pułapkę “naddiagnozowania” lub “niedodiagnozowania”?

Na te i wiele innych pytań odpowie Agata Kowalska, psycholożka kliniczna i superwizorka zespołu diagnostycznego:

Ostatnie lata przyniosły rewolucję w rozumieniu zaburzeń neurorozwojowych. W społeczeństwie zaczęła wzrastać świadomość, że ADHD to problem, który dotyczy nie tylko “niegrzecznych” uczniów, ale także tych spokojnych i osiągających dobre wyniki w nauce. To doprowadziło do kilkukrotnego wzrostu liczby dorosłych Pacjentów, którzy zgłaszają się do specjalistów po diagnozę, jakiej nie otrzymali jako dzieci. Diametralnie zmienił się także stan wiedzy psychologów, terapeutów i lekarzy: to, co jeszcze kilka lat temu było uznawane za przejaw depresji, lęku społecznego lub zaburzeń osobowości, teraz jest wskazaniem do diagnozy ADHD. Wielu Pacjentów, którzy przez całą dorosłość leczyli się na najróżniejsze zaburzenia zdrowia psychicznego, dopiero teraz odkrywa prawdziwe podłoże swoich problemów. 

Wśród kluczowych przyczyn, dla których ADHD przez lata nie było diagnozowane właściwie, wymienia się nieuwzględnianie różnic w obrazie klinicznym w zależności od płci. ADHD u mężczyzn przejawia się niekiedy w zupełnie inny sposób, niż u kobiet. Obraz tego zaburzenia ma swoje specyficzne cechy dla każdej z płci, o czym jeszcze kilka lat temu nie mówiło się praktycznie w ogóle. 

Nadchodzące szkolenie to propozycja dla każdego specjalisty, który chce:

  • pracować z Pacjentami z ADHD zgodnie z najnowszym stanem wiedzy i zweryfikować informacje poznane na studiach czy wyczytane w podręcznikach; 
  • dowiedzieć się z rzetelnego źródła, jakie problemy rzeczywiście mogą wskazywać na ADHD u kobiet i mężczyzn, a jakie bywają utożsamiane z tym zaburzeniem zbyt pochopnie;
  • poznać praktyczne i aktualne zalecenia, jak uwzględniać płeć Pacjenta w procesie diagnostyki i terapii ADHD.


PRAKTYCZNY PROGRAM
  • Rozpowszechnienie ADHD - najaktualniejsze dane;
  • Objawy kluczowe ADHD - stan wiedzy na 2024 rok;| 
  • Czy DIVA wystarczy - czyli jak planować diagnozę i dobierać narzędzia diagnostyczne w zależności od przypadku?
  • Jakie (mniej i bardziej znane) objawy ADHD są bardziej “męskie”, a u kobiet występują rzadziej?
  • Jakie nietypowe, często pomijane objawy należą do obrazu klinicznego ADHD u kobiet? Jak rozpoznać je w gabinecie?
  • Najczęstsze błędy w diagnozie ADHD - stawianie niewłaściwej diagnozy, diagnozowanie ADHD w oparciu o niewystarczające dane, spojrzenie na Pacjentki przez pryzmat męskich kryteriów i odwrotnie - z czego wynikają i jak ich uniknąć?
  • W jaki sposób uwzględniać płeć w procesie diagnozy i terapii ADHD? Praktyczne zalecenia


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów, którzy chcą diagnozować i leczyć ADHD zgodnie z najnowszym stanem wiedzy i najaktualniejszymi standardami. Zaproszenie kierujemy zwłaszcza do psychologów, psychologów-diagnostów, psychologów klinicznych i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów i pozostałych specjalności, pracowników służby zdrowia - a także wszystkich kształcących się w wyźej wymienionych kierunkach. 

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Na webinar zaprasza Agata Kowalska:

psycholożka kliniczna i specjalistka diagnozy psychologicznej. Przeprowadza m.in. badania w kierunku zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń osobowości i ADHD, ocenę funkcji poznawczych czy poziomu inteligencji u dorosłych. Od ponad 10 lat pracuje w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie (Szpital Tworkowski). Sporządza również opinie psychologiczne na potrzeby sądów i prokuratur. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi specjalistami: jest autorką kursów Akademii Terapeuty dotyczących diagnozy zaburzeń neurorozwojowych i diagnozy różnicowej. Pełni funkcję szkoleniowca, superwizorki i konsultantki merytorycznej zespołu psychologów-diagnostów PsychoMedic. Prowadzi staż z zakresu diagnozy psychologicznej dla absolwentów psychologii.

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia Akademii Terapeuty

"Pomoc psychologiczna i psychoterapia dla osób starszych i ich opiekunów" dr Magdalena Leszko "Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości - wskazówki diagnostyczne" mgr Agata Maria Kowalska "Czego specjaliści zdrowia psychicznego mogą nauczyć się od profesora dietetyka? Najnowsze badania i trudne pytania" Prof. dr hab. n. med. Dariusz Włodarek "Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie - procedury reagowania dla psychologów, terapeutów i pedagogów" mgr Małgorzata Łuba "Ocena i prawidłowy opis stanu psychicznego - wskazówki dla psychologów i psychoterapeutów" mgr Agata Kowalska "Pierwsze spotkanie z parą - zalecenia dla specjalistów i rozwiązania dla najczęstszych dylematów" dr Bartosz Zalewski "Niezbędnik psychologa w przedszkolu / szkole specjalnej. Psycholog w przedszkolu i szkole specjalnej - jak wspierać dzieci, rodziców i nauczycieli?" mgr Sylwia Panek, mgr Aleksandra Dyrda "Jak pomóc Pacjentowi z „terapioopornym”, niskim poczuciem własnej wartości?" dr n.społ. Agnieszka Kozak "Sztuczna inteligencja (AI) i innowacje technologiczne - co każdy psychoterapeuta powinien o nich wiedzieć?" dr n. społ. Konrad Maj "ICD-11: jakie zmiany wprowadza i jak zastosować je w praktyce?" prof. dr hab. n. med. Piotr Gałecki "Trudna droga do Wewnętrznego Dziecka – tryby radzenia sobie i obrony w terapii" mgr Przemysław Mućko "Nieoczywiste ograniczenia i osobiste korzyści w zawodzie psychoterapeuty" mgr Ewelina Wysocka „Praca nad samooceną u osób z zaburzeniami odżywiania” mgr Aleksandra Ulatowska „Terapia schematów w leczeniu zaburzenia osobowości typu borderline” mgr Paweł Górny
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]