Dookoła diagnozy w kierunku ADHD narosło wiele mitów i niedopowiedzeń. Jakie elementy powinna zawierać, aby była rzetelna? Jak dopasować jej przebieg do indywidualnych trudności, historii i potrzeb Pacjenta(-ki)? O co i jak pytać Pacjenta, na co zwracać uwagę, aby zyskać obraz całości jego funkcjonowania, a nie tylko określić, czy występują u niego najbardziej charakterystyczne objawy ADHD?
Na te pytania wciąż nie znaleziono jednoznacznych odpowiedzi, a wskazówki i wytyczne prezentowane w podręcznikach czy na szkoleniach często znacząco się między sobą różnią. Młodzi diagności dzielą się z nami także swoją trudnością w zrozumieniu, jak w praktyce powinien wyglądać proces diagnostyczny - jak budować relację z Pacjentem(-ką) czy jak krok po kroku przeprowadzać poszczególne testy. Zobaczenie bardziej doświadczonego diagnosty “w akcji” jest tymczasem praktycznie niemożliwe, nawet podczas stażu klinicznego w szpitalu.
Symulacje sesji terapeutycznych i diagnostycznych to nasza nowa, bestsellerowa seria szkoleń. Dzięki tym szkoleniom Wy - adepci psychologii i psychoterapii macie możliwość zobaczenia w na własne oczy, jak pomagać Pacjentom z różnymi problemami i radzić sobie z wyzwaniami w praktyce klinicznej. Podczas nadchodzącego szkolenia - demonstracji kilkudziesięciominutowej sesji diagnostycznej zaprezentujemy Ci, jak prowadzić wywiad, obserwację oraz badania przy użyciu narzędzi psychometrycznych w kierunku ADHD u dorosłych. To unikalna szansa na rozwój swoich umiejętności klinicznych i uniknięcie powszechnych błędów.
1. Prezentacja kluczowych elementów procesu diagnostycznego, praktycznego zastosowania standardów postępowania i metod interpretacji wyników
2. Techniki prowadzenia skutecznego wywiadu diagnostycznego:
- zbieranie informacji o objawach, funkcjonowaniu i historii Pacjenta(-ki),
- zastosowanie pytań szczegółowych/doprecyzowujących,
- identyfikacja dodatkowych czynników wpływających na objawy ADHD
3. Przykład użycia narzędzia MOXO w procesie diagnostycznym:
5. Obserwacja jako ważna część procesu diagnostycznego w kierunku ADHD:
6. Prezentacja metod pracy wspomagających proces diagnostyczny:
7. Omówienie sesji i zastosowanych interwencji.
Webinar będzie skierowany do wszystkich specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie prowadzenia wywiadu diagnostycznego i diagnozowania ADHD przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych. Zapraszamy zwłaszcza ambitnych studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy POZ, psychiatrów oraz innych specjalności.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
Symulacje przeprowadzą dwie terapeutki: jedna w roli prowadzącej sesję, druga w roli Pacjentki. Starannie dobieramy aktorów występujących w symulacjach sesji: tak, aby ich przebieg był autentyczny, a interwencje terapeutyczne były przeprowadzane we właściwym momencie i zgodnie z aktualną wiedzą.
psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia w Centrum CBT, diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, neuropsycholożka, psycholożka dziecięca. Posiada uprawnienia do posługiwania się wiodącym testem w kierunku autyzmu - protokołem ADOS-2. Ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi doświadczającymi różnych trudności psychicznych, które zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, Fundacji SYNAPSIS i warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od wielu lat zasiada w komisjach orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego. W PsychoMedic szkoli przyszłych i obecnych specjalistów: prowadzi staż „Psycholog-praktyk dziecięcy”, szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla dzieci i młodzieży oraz kursy poświęcone diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
psycholog ze specjalnością z psychologii klinicznej i neuropsychologii, specjalista diagnozy psychologicznej w trakcie certyfikacji. Certyfikowany trener Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i dorosłych oraz treningu TUS dla osób w spektrum autyzmu. Ukończył liczne szkolenia z zakresu diagnozy i terapii całościowych zaburzeń rozwoju.
Wierzy, że klucz do sukcesu treningu umiejętności społecznych opiera się na empatii, zaufaniu i współpracy. Rolę trenera widzi przede wszystkim jako wsparcie Uczestników w odkryciu własnej mocy i potencjału w procesie zdrowienia i rozwoju.
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]