DIAGNOZA ADHD U DOROSŁYCH - JAK PRZEPROWADZIĆ RZETELNY WYWIAD, OBSERWACJĘ I BADANIE MOXO?

Certyfikowane szkolenie online


Specjalisto! 
Chcesz podnieść swój warsztat jako diagnosty ADHD?
Nie jesteś pewien(-a), jak przełożyć ogólne zalecenia dotyczące procesu diagnozy na praktykę?
Potrzebujesz poszerzyć swoje kompetencje w obszarze prowadzenia wywiadu - chciał(a)byś poznać przykłady konkretnych pytań, jakie warto zadać, aby lepiej poznać i zrozumieć Pacjenta(-kę)?
Chciał(a)byś zobaczyć, jak doświadczony diagnosta bada Pacjenta, wykorzystując narzędzia psychometryczne?
Chciał(a)byś być bardziej wprawnym obserwatorem i wiedzieć, na jakie zachowania i reakcje Pacjenta(-ki) warto zwrócić uwagę podczas badania?
Mamy coś dla Ciebie! Weź udział w unikalnym szkoleniu - demonstracji sesji diagnostycznej, na której na własne oczy zobaczysz, jak krok po kroku przeprowadzić rzetelną diagnozę w kierunku ADHD u dorosłych. 

Dookoła diagnozy w kierunku ADHD narosło wiele mitów i niedopowiedzeń. Jakie elementy powinna zawierać, aby była rzetelna? Jak dopasować jej przebieg do indywidualnych trudności, historii i potrzeb Pacjenta(-ki)? O co i jak pytać Pacjenta, na co zwracać uwagę, aby zyskać obraz całości jego funkcjonowania, a nie tylko określić, czy występują u niego najbardziej charakterystyczne objawy ADHD? 

Na te pytania wciąż nie znaleziono jednoznacznych odpowiedzi, a wskazówki i wytyczne prezentowane w podręcznikach czy na szkoleniach często znacząco się między sobą różnią. Młodzi diagności dzielą się z nami także swoją trudnością w zrozumieniu, jak w praktyce powinien wyglądać proces diagnostyczny - jak budować relację z Pacjentem(-ką) czy jak krok po kroku przeprowadzać poszczególne testy. Zobaczenie bardziej doświadczonego diagnosty “w akcji” jest tymczasem praktycznie niemożliwe, nawet podczas stażu klinicznego w szpitalu. 

Symulacje sesji terapeutycznych i diagnostycznych to nasza nowa, bestsellerowa seria szkoleń. Dzięki tym szkoleniom Wy - adepci psychologii i psychoterapii macie możliwość zobaczenia w na własne oczy, jak pomagać Pacjentom z różnymi problemami i radzić sobie z wyzwaniami w praktyce klinicznej. Podczas nadchodzącego szkolenia - demonstracji kilkudziesięciominutowej sesji diagnostycznej zaprezentujemy Ci, jak prowadzić wywiad, obserwację oraz badania przy użyciu narzędzi psychometrycznych w kierunku ADHD u dorosłych. To unikalna szansa na rozwój swoich umiejętności klinicznych i uniknięcie powszechnych błędów.


PRAKTYCZNY PROGRAM

1. Prezentacja kluczowych elementów procesu diagnostycznego, praktycznego zastosowania standardów postępowania i metod interpretacji wyników 

2. Techniki prowadzenia skutecznego wywiadu diagnostycznego:

- zbieranie informacji o objawach, funkcjonowaniu i historii Pacjenta(-ki), 

- zastosowanie pytań szczegółowych/doprecyzowujących, 

- identyfikacja dodatkowych czynników wpływających na objawy ADHD

3. Przykład użycia narzędzia MOXO w procesie diagnostycznym:

  • jak krok po kroku przeprowadzić badanie, 
  • jak wykorzystać MOXO do oceny poziomu koncentracji uwagi, impulsywności, tempa pracy i aktywności Pacjenta(-i), 
  • jak dokonać całościowej interpretacji wyników i odnieść je do wyników innych badań oraz własnych obserwacji?

5. Obserwacja jako ważna część procesu diagnostycznego w kierunku ADHD: 

  • jak poszczególne objawy ADHD mogą manifestować się podczas sesji diagnostycznej, 
  • na jakie charakterystyczne zachowania i reakcje zwrócić uwagę podczas sesji - praktyczna prezentacja

6. Prezentacja metod pracy wspomagających proces diagnostyczny:

  • techniki ułatwiające nawiązanie pomocnej relacji z Pacjentem(-ką), 
  • techniki wspierające rzetelne przeprowadzenie wywiadu i testów

7. Omówienie sesji i zastosowanych interwencji. 


DLA KOGO?

Webinar będzie skierowany do wszystkich specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie prowadzenia wywiadu diagnostycznego i diagnozowania ADHD  przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych. Zapraszamy zwłaszcza ambitnych studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy POZ, psychiatrów oraz innych specjalności.

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 

Symulacje przeprowadzą dwie terapeutki: jedna w roli prowadzącej sesję, druga w roli Pacjentki. Starannie dobieramy aktorów występujących w symulacjach sesji: tak, aby ich przebieg był autentyczny, a interwencje terapeutyczne były przeprowadzane we właściwym momencie i zgodnie z aktualną wiedzą. 

Na fotelu diagnosty zasiądzie Agata Kowalska:

psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia w Centrum CBT, diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, neuropsycholożka, psycholożka dziecięca. Posiada uprawnienia do posługiwania się wiodącym testem w kierunku autyzmu - protokołem ADOS-2. Ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi doświadczającymi różnych trudności psychicznych, które zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, Fundacji SYNAPSIS i warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od wielu lat zasiada w komisjach orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego. W PsychoMedic szkoli przyszłych i obecnych specjalistów: prowadzi staż „Psycholog-praktyk dziecięcy”, szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla dzieci i młodzieży oraz kursy poświęcone diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

Na fotelu Pacjenta zasiądzie Dawid Jarosławski:

psycholog ze specjalnością z psychologii klinicznej i neuropsychologii, specjalista diagnozy psychologicznej w trakcie certyfikacji. Certyfikowany trener Treningu Umiejętności Społecznych dla dzieci i dorosłych oraz treningu TUS dla osób w spektrum autyzmu. Ukończył liczne szkolenia z zakresu diagnozy i terapii całościowych zaburzeń rozwoju.  

Wierzy, że klucz do sukcesu treningu umiejętności społecznych opiera się na empatii, zaufaniu i współpracy. Rolę trenera widzi przede wszystkim jako wsparcie Uczestników w odkryciu własnej mocy i potencjału w procesie zdrowienia i rozwoju.

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ
"Pierwsze spotkanie z parą - zalecenia dla specjalistów i rozwiązania dla najczęstszych dylematów" dr Bartosz Zalewski "Diagnoza różnicowa u dzieci: ASD, zaburzenia więzi, nieprawidłowo kształtująca się osobowość" mgr Martyna Czopowicz "Relacja terapeutyczna jako dźwignia zmiany w psychoterapii i pomocy psychologicznej" mgr Katarzyna Krasuska-Turzyniecka "Pierwsze spotkanie z Pacjentem - jak dobrze przeprowadzić konsultację?" mgr Lidia Karasiewicz "Farmakoterapia a proces psychoterapeutyczny" dr Piotr Markowski "Tajemnice i pułapki przeszłych zranień - praktyczne wskazówki do pracy z Pacjentem" dr Bogna Szymkiewicz-Kowalska "Stając się psychoterapeutą - kurs dla każdego wkraczającego na terapeutyczny szlak" mgr Lidia Karasiewicz ”Terapia schematu w pracy z Pacjentami przeżywającymi trudności w relacjach” mgr Przemysław Mućko ”Poradnictwo psychologiczne dla dzieci i młodzieży – kurs dla początkujących psychologów i studentów” mgr Martyna Czopowicz „Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi” mgr Martyna Czopowicz „Diagnoza psychologiczna w kierunku autyzmu u dorosłych” mgr Agata Kowalska „Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o… – pieniądze i ich znaczenie w relacji terapeutycznej” mgr Alicja Kubiak „Wzbogać swój warsztat o techniki EMDR – prezentacja metody na przypadkach” dr n. społ. Maria Matynia „Techniki terapii psychodynamicznej w leczeniu zaburzeń odżywiania” mgr Dorota Kozak „Borderline: wyzwania w pracy z Pacjentem z pogranicza” dr hab. n. med. Anna Mosiołek
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]