Aleksytymię powszechnie rozumie się jako niezdolność do odczuwania emocji, ale w praktyce jest to zjawisko bardziej złożone. Pacjenci o cechach aleksytymicznych, tak jak wszyscy ludzie, mają swoją emocjonalność - ale nie potrafią odróżniać uczuć od doznań cielesnych. Cechy aleksytymiczne ujawniają się nie tylko w sposobie przeżywania emocji, ale także w sposobie ich opisywania, interpretowania, stylu myślenia, procesach wyobrażeniowych. Na spektrum aleksytymii znajdziemy zarówno osoby o łagodnym nasileniu jej cech, jak i te o ciężkich cechach aleksytymicznych - które niemal zawsze wiążą się z poważnymi trudnościami w funkcjonowaniu.
Aleksytymia nie jest diagnozą medyczną, ale znacznie częściej występuje u osób neuroatypowych: ze spektrum autyzmu i/lub z ADHD. U tych Pacjentów obraz kliniczny będzie znacząco inny, niż u osób, u których cechy aleksytymiczne nie współwystępują z zaburzeniami neurorozwojowymi. Inne powinny być również nasze interwencje terapeutyczne. Aby skutecznie pomóc Pacjentowi z aleksytymią, kluczowe jest więc określenie podłoża jego trudności, i dopasowanie do tego strategii leczenia. Klinicyście, który chce efektywnie pracować z osobami o cechach aleksytymicznych, niezbędna jest również wiedza o tzw. zjawisku interocepcji i jego wpływie na funkcjonowanie człowieka.
Czujesz, że temat aleksytymii został potraktowany po macoszemu w trakcie Twoich studiów magisterskich, podyplomowych? Brakuje Ci jasnych wytycznych do pracy z Pacjentami o cechach aleksytymicznych? Jesteś we właściwym miejscu.
Czego możesz się spodziewać na szkoleniu?
Poznasz najnowsze wytyczne i złote standardy w pracy z Pacjentami z aleksytymią. Dowiesz się, kiedy i jak przeprowadzać zalecane dla tej grupy interwencje terapeutyczne.
Na szkolenie zapraszamy wszystkich przyszłych i obecnych specjalistów, którzy chcieliby uzupełnić swoją wiedzę i podnieść umiejętności z zakresu terapii dla Pacjentów o cechach aleksytymicznych. Zapraszamy zwłaszcza psychologów i studentów psychologii, psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów i pozostałych specjalności, trenerów umiejętności społecznych, osoby zawodowo zajmujące się wspieraniem Pacjentów z ADHD i/lub autyzmem.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
Od ponad 20 lat zajmuję się diagnozą i terapią osób neuroatypowych (od okresu niemowlęcego po dorosłość), wspieram ich rodziny i rodzeństwa. Moje zainteresowania zawodowe skupiają się również m.in. wokół tematyki regulacji emocji, traumy, procesów społeczno-emocjonalnego uczenia się, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.
Doświadczenie w pracy z Pacjentami w wieku rozwojowym oraz dorosłymi zawdzięczam pracy w Klinice Psychiatrii oraz Poradni Rehabilitacyjnej dla Dzieci z Autyzmem i ich Rodzin IPiN w Warszawie, Oddziale Dziennym i Poradni dla Dzieci z Autyzmem w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci i Izbie Przyjęć filii MCN w Józefowie, Poradni Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży w Centrum Zdrowia Dziecka, współpracy z London Metropolitan University. Od wielu lat prowadzę również praktykę prywatną.
Z wykształcenia jestem lekarką psychiatrą. Swoje umiejętności psychoterapeutyczne rozwijałam podczas całościowego szkolenia z zakresu terapii poznawczo – behawioralnej w Centrum CBT oraz dwuletniego szkolenia "Terapia systemowa rodzin - teoria i praktyka" Poradni Rodzin Oddziału Dziennego Kliniki Psychiatrii Dorosłych Collegium Medicum UJ. Jestem także absolwentką dodatkowych szkoleń z zakresu terapii równoważenia perspektyw czasowych (TPT), terapii EMDR, terapii grupowej, wczesnej interwencji (między innymi R-TEP, ASSYST-I).
Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, ESTD (European Society for Trauma and Dissociation). Jako koordynatorka odpowiadam za stały kontakt z Sekcją Child & Adolescent EMDR Europe. Jestem również członkinią zespołu do spraw analiz zdarzeń z udziałem małoletnich w Ministerstwie Sprawiedliwości.
Od lat publikuję, prowadzę szkolenia i wykłady dla profesjonalistów (lekarzy, psychologów, psychoterapeutów, pedagogów, pielęgniarek), Pacjentów oraz rodziców dzieci i młodzieży doświadczających zaburzeń oraz chorób psychicznych. Wyniki pracy z Pacjentami oraz własnych badań prezentowałam na kongresach o skali krajowej i międzynarodowej.
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]