„NIE WIEM CO CZUJĘ!” PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DO IDENTYFIKACJI ALEKSYTYMII

Certyfikowane szkolenie online


Termin szkolenia: 23 października 2024 r. (środa) w godz. 18:00 – 21:00
Czy zdarza Ci się spotykać ludzi, którzy:


nie potrafią odpowiedzieć na pytanie, jakie emocje w danym momencie odczuwają?
mają trudności z precyzyjnym opisywaniem swoich stanów emocjonalnych? 
sprawiają wrażenie, jakby błędnie interpretowali to, co się dzieje w ich umyśle i/lub ich organizmie? 

Mogą być to objawy aleksytymii, która wedle niektórych szacunków dotyczy co 5. osoby z zaburzeniami psychicznymi!

Zapisz się na szkolenie, aby nauczyć identyfikować, lepiej rozumieć świat osób z aleksytymią i uwzględniać ich problemy z aleksytymią komplesowo:

Aleksytymię powszechnie rozumie się jako niezdolność do odczuwania emocji, ale w praktyce jest to zjawisko bardziej złożone. Pacjenci o cechach aleksytymicznych, tak jak wszyscy ludzie, mają swoją emocjonalność - ale nie potrafią odróżniać uczuć od doznań cielesnych. Cechy aleksytymiczne ujawniają się nie tylko w sposobie przeżywania emocji, ale także w sposobie ich opisywania, interpretowania, stylu myślenia, procesach wyobrażeniowych. Na spektrum aleksytymii znajdziemy zarówno osoby o łagodnym nasileniu jej cech, jak i te o ciężkich cechach aleksytymicznych - które niemal zawsze wiążą się z poważnymi trudnościami w funkcjonowaniu. 

Aleksytymia nie jest diagnozą medyczną, ale znacznie częściej występuje u osób neuroatypowych: ze spektrum autyzmu i/lub z ADHD. U tych Pacjentów obraz kliniczny będzie znacząco inny, niż u osób, u których cechy aleksytymiczne nie współwystępują z zaburzeniami neurorozwojowymi. Inne powinny być również nasze interwencje terapeutyczne. Aby skutecznie pomóc Pacjentowi z aleksytymią, kluczowe jest więc określenie podłoża jego trudności, i dopasowanie do tego strategii leczenia. Klinicyście, który chce efektywnie pracować z osobami o cechach aleksytymicznych, niezbędna jest również wiedza o tzw. zjawisku interocepcji i jego wpływie na funkcjonowanie człowieka. 

Czujesz, że temat aleksytymii został potraktowany po macoszemu w trakcie Twoich studiów magisterskich, podyplomowych? Brakuje Ci jasnych wytycznych do pracy z Pacjentami o cechach aleksytymicznych? Jesteś we właściwym miejscu.


PRAKTYCZNY PROGRAM

Czego możesz się spodziewać na szkoleniu?

  • Poznasz współczesną definicję i kryteria do rozpoznania aleksytymii. 
  • Dowiesz się, jak aleksytymiczne cechy Pacjenta mogą wpływać na jego zachowanie w gabinecie i o co warto dopytać, aby potwierdzić swoje przypuszczenia. 
  • Dowiesz się, czym różni się obraz kliniczny aleksytymii współwystępującej z autyzmem/ADHD od obrazu klinicznego aleksytymii u Pacjenta neurotypowego. 
  • Dowiesz się na czym polega, jaki ma związek z aleksytymią i czy możemy wpływać na interocepcję Pacjenta w procesie terapeutycznym? 
  • Poznasz życie Pacjentów z aleksytymią od środka. Jak funkcjonują? Jakich trudności doświadczają w takich sferach, jak seks, zainteresowania, relacje interpersonalne i inne? Jak wpływa to na ich ogólny stan psychiczny? Jak powinniśmy uwzględniać to w naszej pracy z Pacjentami z cechami aleksytymicznymi?

Poznasz najnowsze wytyczne i złote standardy w pracy z Pacjentami z aleksytymią. Dowiesz się, kiedy i jak przeprowadzać zalecane dla tej grupy interwencje terapeutyczne.


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich przyszłych i obecnych specjalistów, którzy chcieliby uzupełnić swoją wiedzę i podnieść umiejętności z zakresu terapii dla Pacjentów o cechach aleksytymicznych. Zapraszamy zwłaszcza psychologów i studentów psychologii, psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów i pozostałych specjalności, trenerów umiejętności społecznych, osoby zawodowo zajmujące się wspieraniem Pacjentów z ADHD i/lub autyzmem. 

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


O Prowadzącej - lek. Beacie Kozielec-Orackiej:

Od ponad 20 lat zajmuję się diagnozą i terapią osób neuroatypowych (od okresu niemowlęcego po dorosłość), wspieram ich rodziny i rodzeństwa. Moje zainteresowania zawodowe skupiają się również m.in. wokół tematyki regulacji emocji, traumy, procesów społeczno-emocjonalnego uczenia się, przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu.

Doświadczenie w pracy z Pacjentami w wieku rozwojowym oraz dorosłymi zawdzięczam pracy w Klinice Psychiatrii oraz Poradni Rehabilitacyjnej dla Dzieci z Autyzmem i ich Rodzin IPiN w Warszawie, Oddziale Dziennym i Poradni dla Dzieci z Autyzmem w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Oddziale Psychiatrycznym dla Dzieci i Izbie Przyjęć filii MCN w Józefowie, Poradni Psychiatrycznej dla Dzieci i Młodzieży w Centrum Zdrowia Dziecka, współpracy z London Metropolitan University. Od wielu lat prowadzę również praktykę prywatną.

Z wykształcenia jestem lekarką psychiatrą. Swoje umiejętności psychoterapeutyczne rozwijałam podczas całościowego szkolenia z zakresu terapii poznawczo – behawioralnej w Centrum CBT oraz dwuletniego szkolenia "Terapia systemowa rodzin - teoria i praktyka" Poradni Rodzin Oddziału Dziennego Kliniki Psychiatrii Dorosłych Collegium Medicum UJ. Jestem także absolwentką dodatkowych szkoleń z zakresu terapii równoważenia perspektyw czasowych (TPT), terapii EMDR, terapii grupowej, wczesnej interwencji (między innymi R-TEP, ASSYST-I).

Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej, ESTD (European Society for Trauma and Dissociation). Jako koordynatorka odpowiadam za stały kontakt z Sekcją Child & Adolescent EMDR Europe. Jestem również członkinią zespołu do spraw analiz zdarzeń z udziałem małoletnich w Ministerstwie Sprawiedliwości.

Od lat publikuję, prowadzę szkolenia i wykłady dla profesjonalistów (lekarzy, psychologów, psychoterapeutów, pedagogów, pielęgniarek), Pacjentów oraz rodziców dzieci i młodzieży doświadczających zaburzeń oraz chorób psychicznych. Wyniki pracy z Pacjentami oraz własnych badań prezentowałam na kongresach o skali krajowej i międzynarodowej. 

Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Ocena i prawidłowy opis stanu psychicznego - wskazówki dla psychologów i psychoterapeutów" mgr Agata Kowalska "ICD-11: jakie zmiany wprowadza i jak zastosować je w praktyce?" prof. dr hab. n. med. Piotr Gałecki "“Męskie” i “kobiece” ADHD - diagnoza i terapia dorosłych zgodna z najnowszymi wytycznymi" mgr Agata Kowalska "Jak wykorzystywać wiedzę o mózgu? Wskazówki z neuronauki dla psychologów, terapeutów, menadżerów" mgr Anna Connor-Łakomy "Choroby otępienne: diagnoza różnicowa i pomoc psychologiczna dla Pacjentów i ich opiekunów" dr n. społ. Magdalena Leszko "Konceptualizacja kluczem do sukcesu: jak wykorzystywać rozumienie problemów Pacjenta w terapii?" mgr Maria Gaj "Diagnoza w kierunku zaburzeń neurorozwojowych: złote standardy i wskazówki dla specjalistów PPP" mgr Anna Papis "Analiza więzi prenatalnej w pracy z przyszłymi rodzicami" mgr Edyta Naglarska-Ryćko "Jak pracować z Pacjentem, który doświadczył wykorzystania w dzieciństwie?" dr hab. Grzegorz Iniewicz, prof. UJ "Diagnoza autyzmu z wykorzystaniem narzędzi psychologicznych" mgr Martyna Czopowicz "Stając się psychoterapeutą - kurs dla każdego wkraczającego na terapeutyczny szlak" mgr Lidia Karasiewicz ”Największe wyzwania w pracy terapeuty. Rozwiązania w języku terapii schematów” mgr Arleta Balcerek „Pacjentka w ciąży i połogu – 10 typowych trudności i 10 strategii pracy terapeutycznej” mgr Justyna Trojanowska-Juras „Wszystko, czego jeszcze nie wiesz o depresji: profesjonalna diagnoza i obrazy atypowe” dr n. hum. Magdalena Nowicka „Terapia schematu i dialog motywujący w leczeniu zaburzeń osobowości” mgr Jędrzej Kosewski
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]