Trudno być psychologiem, psychoterapeutą, psychiatrą - i nie być zewsząd zalewanym informacjami na temat ADHD. Zarówno w przestrzeni publicznej, jak i na konferencjach naukowych mówi się o mniej typowych objawach tego zaburzenia, jego specyficznym obrazie klinicznym u kobiet, dostępnych formach psychoedukacji, psychoterapii i farmakoterapii. Od Uczestników naszych szkoleń często jednak słyszymy, że wciąż nie wiecie, jak zaplanować i przeprowadzić rzetelną diagnozę ADHD. Skoro sam wywiad nie wystarczy, to jakie badania psychologiczne warto wykonać? Jak odnieść ich wyniki do informacji zdobytych o Pacjencie i naszych własnych obserwacji - i wreszcie, jak sformułować ostateczne rozpoznanie?
Chcemy pomóc Ci odnaleźć się w gąszczu (czasem sprzecznych) informacji. W trakcie szkolenia Karina Makara nie tylko przedstawi obecnie obowiązujące wytyczne, ale i podzieli się wskazówkami i sprawdzonymi rozwiązaniami, wypracowanymi na podstawie setek godzin pracy z osobami neuroatypowymi. Otrzymasz praktyczne i konkretne informacje. Poznasz odpowiedzi na takie pytania, jak:
Jednym słowem - wyjdziesz z webinaru z uniwersalną wiedzą, która pozwoli Ci “skroić na miarę” diagnozę dla każdego Pacjenta, który zgłosi się do Twojego gabinetu.
1) ADHD w ujęciu ICD-11 - jak zmieniły się kryteria diagnostyczne i jak uwzględniać te zmiany w procesie diagnozy?
2) O co i jak pytać, aby poznać strategie kompensacyjne i metody maskowania objawów przez Pacjenta?
3) Przegląd narzędzi w diagnozie ADHD - kiedy i jak je wykorzystywać, aby dostarczały nam kompleksowych i rzetelnych informacji o funkcjonowaniu Pacjenta?
4) Diagnoza różnicowa w pigułce - jak odróżnić ADHD od PTSD, zespołu lęku uogólnionego, depresji? A po czym poznać, że u Pacjenta te zaburzenia współwystępują?
5) Na co jeszcze warto zwrócić uwagę w diagnozie ADHD?
6) Co powinna zawierać opinia psychologiczna wydawana Pacjentowi pod koniec procesu diagnozy? Jakich sformułowań używać, aby była zrozumiała, przydatna, szczera i jednocześnie nie zawierała informacji zagrażających dla Pacjenta?
Nowość❗️Szkolenie zawiera symulacje sesji diagnostycznej. Niepowtarzalna okazja, aby w praktyce zobaczyć prawdziwą sesję terapeutyczną prowadzą przez doświadczonego psychoterapeutę.
Webinar będzie skierowany do wszystkich specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie rozpoznawania objawów ADHD, różnicowania ich z innymi zaburzeniami oraz diagnozowania przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych. Zapraszamy zwłaszcza ambitnych studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy POZ, psychiatrów oraz innych specjalności.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
psycholożka (absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego) i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie specjalizacji w Instytucie Poznawczym. Zdobywała doświadczenie kliniczne w różnorodnych placówkach dla dorosłych i młodzieży: m.in. Specjalistycznym Szpitalu im. Ludwika Rydygiera w Krakowie, oddziale dziennym Szpitala Klinicznego im. Józefa Babińskiego w Krakowie, Fundacji Inkluzja, ośrodkach wychowawczych. Zajmuje się diagnozą, wsparciem psychologicznym i psychoterapią dla dorosłych z doświadczeniem neuroróżnorodności, różnymi zaburzeniami zdrowia psychicznego, zmagających się z kryzysami życiowymi i poczuciem utraty sensu życia. Jest autorką licznych artykułów w uznanym w środowisku miesięczniku “Świat Problemów”.
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]