DIAGNOZA ADHD: BADANIE INTELEKTU, WYKORZYSTANIE NARZĘDZI NEUROPSYCHOLOGICZNYCH, OPINIOWANIE

Certyfikowane szkolenie online


Termin szkolenia: 15 października 2024 r. (wtorek) w godz. 18:00 – 21:00
Specjalisto, Studencie! Z nami nauczysz się rzetelnej i holistycznej diagnozy w kierunku ADHD u dorosłych. Niech Twój gabinet zasłynie w okolicy jako najlepsze miejsce dla osób z podejrzeniem zaburzeń neurorozwojowych! 

Zapisz się na szkolenie doświadczonej psycholożki-diagnostki, aby nauczyć się:

Jak przeprowadzać z Pacjentem wstępny wywiad na temat doświadczanych objawów i rozwoju na wcześniejszych etapach życia - tak, aby zyskać informacje kluczowe z punktu widzenia diagnozy; 

Kiedy i jak wykorzystywać w diagnozie testy neuropsychologiczne; 

Kiedy, jak i po co wzbogacić diagnozę ADHD o testy inteligencji;

Jak pisać rzetelne, szczere i jednocześnie niezagrażające dla Pacjentów opinie końcowe.

Uwaga! To szkolenie jest kontynuacją naszego wcześniejszego, bestsellerowego kursu „Diagnoza ADHD u dorosłych: wykorzystanie DIVA-5, MOXO, CVLT i różnicowanie z innymi zaburzeniami”. Do udziału w nadchodzącym webinarze nie jest konieczne zapoznanie się z poprzednim, ale serdecznie do tego zachęcamy. Treści ze szkoleń wzajemnie się uzupełniają i pozwalają kompleksowo przygotować się do pracy diagnostycznej z dorosłymi z podejrzeniem ADHD.

-> Poprzednie szkolenie kupisz tu:
https://www.psychomedic.edu.pl/diagnoza-adhd-u-doroslych-wykorzystanie-diva-5-moxo-cvlt-i-roznicowanie-z-innymi-zaburzeniami-mgr-karina-makara

Jeśli pracujesz jako specjalista zdrowia psychicznego, to zapewne masz tak jak my – jesteś zewsząd zalewany(-a) informacjami o psychoedukacji, psychoterapii czy farmakoterapii dla Pacjentów z ADHD. Pewnie wiesz już też dużo o mniej typowych objawach tego zaburzenia, których do niedawna w ogóle nie wiązano z nadpobudliwością psychoruchową, obrazie klinicznym u kobiet czy współwystępowaniu ADHD z innymi trudnościami psychicznymi. Od Uczestników naszych szkoleń często jednak słyszymy, że wciąż nie jesteście pewni, jak zaplanować i przeprowadzić rzetelną diagnozę ADHD. Skoro sam wywiad nie wystarczy, to jakie badania psychologiczne warto wykonać? Czy DIVA wystarczy? A jeśli nie, to jak dobierać wykorzystywane narzędzia do Pacjenta, interpretować ich wyniki i odnieść je do informacji zdobytych o Pacjencie podczas wywiadu i własnej obserwacji?

Cykl szkoleń dotyczących ADHD stworzyliśmy po to, aby pomóc Ci odnaleźć się w gąszczu (czasem sprzecznych) informacji. W trakcie szkolenia Karina Makara nie tylko przedstawi obecnie obowiązujące wytyczne, ale i podzieli się wskazówkami i sprawdzonymi rozwiązaniami, wypracowanymi na podstawie setek godzin pracy z osobami neuroatypowymi.

Na co możesz liczyć po szkoleniu?

Poznasz zasady planowania diagnozy ADHD – będziesz wiedzieć, jak “skroić na miarę” diagnozę dla każdego Pacjenta, który zgłosi się do Twojego gabinetu. 

 Zdobędziesz praktyczne umiejętności diagnostyczne. Nauczysz się zachowywać „kliniczną neutralność” i prowadzić diagnozę tak, aby rzeczywiście poznać Pacjenta i jego styl funkcjonowania, zachowując przy tym otwartość na inne niż ADHD, potencjalne wyjaśnienia dla jego trudności.

Nauczysz się właściwego interpretowania trudności Pacjentów. Dowiesz się, jakie trudności – wskazane przez Pacjenta w wywiadzie lub ujawnione podczas badania narzędziami psychometrycznymi – wskazują na ADHD, a jakie powinny skłonić do diagnostyki różnicowej.

Otrzymasz wskazówki, jak pracować z Pacjentem tak, aby uniknąć błędów i nie pominąć rzadko omawianych, a istotnych dla diagnozy ADHD objawów.


PRAKTYCZNY PROGRAM

1. Wywiad ogólny i rozwojowy w diagnozie ADHD – o co i jak zapytać Pacjenta? Skrypt pierwszej wizyty diagnostycznej

2. Wykorzystanie testów neuropsychologicznych w diagnozie ADHD – kiedy po nie sięgnąć, jak przeprowadzić badanie i interpretować wyniki?

  • Test Uwagi i Spostrzegawczości
  • Kolorowy Test Połączeń 1 i 2
  • Skala Inteligencji Wechslera dla dorosłych (arytmetyka, symbole i powtarzanie cyfr)
  • Test Figury Złożonej Rey’a

3. Testy inteligencji – jakie mają znaczenie w diagnozie ADHD? Kiedy wzbogacić nimi diagnozę, jak je przeprowadzać i jak interpretować wyniki?

  • Test Inteligencji Cattella
  • Test Matryc Ravena

4. Pisanie opinii psychologicznych od A do Z – co powinno, a co nie może znaleźć się w opinii psychologicznej? Jaka powinna być struktura opinii po diagnozie ADHD? Jakich sformułowań używać?  


DLA KOGO?

Webinar będzie skierowany do wszystkich specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie prowadzenia wywiadu diagnostycznego i diagnozowania ADHD  przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych. Zapraszamy zwłaszcza ambitnych studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy POZ, psychiatrów oraz innych specjalności.

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 



Na szkolenie zaprasza Karina Makara



psycholożka (absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego) i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie specjalizacji w Instytucie Poznawczym. Zdobywała doświadczenie kliniczne w różnorodnych placówkach dla dorosłych i młodzieży: m.in. Specjalistycznym Szpitalu im. Ludwika Rydygiera w Krakowie, oddziale dziennym Szpitala Klinicznego im. Józefa Babińskiego w Krakowie, Fundacji Inkluzja, ośrodkach wychowawczych. Zajmuje się diagnozą, wsparciem psychologicznym i psychoterapią dla dorosłych z doświadczeniem neuroróżnorodności, różnymi zaburzeniami zdrowia psychicznego, zmagających się z kryzysami życiowymi i poczuciem utraty sensu życia. Jest autorką licznych artykułów w uznanym w środowisku miesięczniku “Świat Problemów”. 



Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości - wskazówki diagnostyczne" mgr Agata Maria Kowalska "ADHD u dorosłych - diagnostyka i psychofarmakoterapia. Zaawansowane kompendium dla lekarzy" dr n. med. Tomasz Gondek, lek. Agata Todzia-Kornaś, mgr Olga Maracewicz "Choroba otyłościowa - co każdy psycholog i psychoterapeuta musi o niej wiedzieć w 2023 roku?" mgr Agnieszka Węgiel "Ocena i prawidłowy opis stanu psychicznego - wskazówki dla psychologów i psychoterapeutów" mgr Agata Kowalska "Seksuologia w ICD-11: nowe wytyczne odnośnie diagnozy i słownictwa" prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz "“Męskie” i “kobiece” ADHD - diagnoza i terapia dorosłych zgodna z najnowszymi wytycznymi" mgr Agata Kowalska "Czego warto nauczyć się od Gabora Maté? Wskazówki do terapii c-PTSD od najwybitniejszych ekspertów" mgr Magdalena Pala
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]