Jeśli pracujesz jako specjalista zdrowia psychicznego, to zapewne masz tak jak my – jesteś zewsząd zalewany(-a) informacjami o psychoedukacji, psychoterapii czy farmakoterapii dla Pacjentów z ADHD. Pewnie wiesz już też dużo o mniej typowych objawach tego zaburzenia, których do niedawna w ogóle nie wiązano z nadpobudliwością psychoruchową, obrazie klinicznym u kobiet czy współwystępowaniu ADHD z innymi trudnościami psychicznymi. Od Uczestników naszych szkoleń często jednak słyszymy, że wciąż nie jesteście pewni, jak zaplanować i przeprowadzić rzetelną diagnozę ADHD. Skoro sam wywiad nie wystarczy, to jakie badania psychologiczne warto wykonać? Czy DIVA wystarczy? A jeśli nie, to jak dobierać wykorzystywane narzędzia do Pacjenta, interpretować ich wyniki i odnieść je do informacji zdobytych o Pacjencie podczas wywiadu i własnej obserwacji?
Cykl szkoleń dotyczących ADHD stworzyliśmy po to, aby pomóc Ci odnaleźć się w gąszczu (czasem sprzecznych) informacji. W trakcie szkolenia Karina Makara nie tylko przedstawi obecnie obowiązujące wytyczne, ale i podzieli się wskazówkami i sprawdzonymi rozwiązaniami, wypracowanymi na podstawie setek godzin pracy z osobami neuroatypowymi.
Na co możesz liczyć po szkoleniu?
Poznasz zasady planowania diagnozy ADHD – będziesz wiedzieć, jak “skroić na miarę” diagnozę dla każdego Pacjenta, który zgłosi się do Twojego gabinetu.
Zdobędziesz praktyczne umiejętności diagnostyczne. Nauczysz się zachowywać „kliniczną neutralność” i prowadzić diagnozę tak, aby rzeczywiście poznać Pacjenta i jego styl funkcjonowania, zachowując przy tym otwartość na inne niż ADHD, potencjalne wyjaśnienia dla jego trudności.
Nauczysz się właściwego interpretowania trudności Pacjentów. Dowiesz się, jakie trudności – wskazane przez Pacjenta w wywiadzie lub ujawnione podczas badania narzędziami psychometrycznymi – wskazują na ADHD, a jakie powinny skłonić do diagnostyki różnicowej.
Otrzymasz wskazówki, jak pracować z Pacjentem tak, aby uniknąć błędów i nie pominąć rzadko omawianych, a istotnych dla diagnozy ADHD objawów.
1. Wywiad ogólny i rozwojowy w diagnozie ADHD – o co i jak zapytać Pacjenta? Skrypt pierwszej wizyty diagnostycznej
2. Wykorzystanie testów neuropsychologicznych w diagnozie ADHD – kiedy po nie sięgnąć, jak przeprowadzić badanie i interpretować wyniki?
3. Testy inteligencji – jakie mają znaczenie w diagnozie ADHD? Kiedy wzbogacić nimi diagnozę, jak je przeprowadzać i jak interpretować wyniki?
4. Pisanie opinii psychologicznych od A do Z – co powinno, a co nie może znaleźć się w opinii psychologicznej? Jaka powinna być struktura opinii po diagnozie ADHD? Jakich sformułowań używać?
Webinar będzie skierowany do wszystkich specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie prowadzenia wywiadu diagnostycznego i diagnozowania ADHD przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych. Zapraszamy zwłaszcza ambitnych studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy POZ, psychiatrów oraz innych specjalności.
Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]
Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB.
psycholożka (absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego) i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie specjalizacji w Instytucie Poznawczym. Zdobywała doświadczenie kliniczne w różnorodnych placówkach dla dorosłych i młodzieży: m.in. Specjalistycznym Szpitalu im. Ludwika Rydygiera w Krakowie, oddziale dziennym Szpitala Klinicznego im. Józefa Babińskiego w Krakowie, Fundacji Inkluzja, ośrodkach wychowawczych. Zajmuje się diagnozą, wsparciem psychologicznym i psychoterapią dla dorosłych z doświadczeniem neuroróżnorodności, różnymi zaburzeniami zdrowia psychicznego, zmagających się z kryzysami życiowymi i poczuciem utraty sensu życia. Jest autorką licznych artykułów w uznanym w środowisku miesięczniku “Świat Problemów”.
W cenie zawierają się:
– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;
– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;
– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność Akademii Terapeuty” na portalu Facebook.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]