Produkt jest dostępny

Psycholog w przedszkolu i szkole

Przygotowanie do pracy w placówkach oświatowych – przedszkolach i szkołach

Certyfikowany kurs online



Planujesz rozpocząć pracę w przedszkolu lub szkole jako psycholog? A może już pracujesz w placówce edukacyjnej i czujesz, że brakuje Ci praktycznych narzędzi i uporządkowanej wiedzy, by pewnie i skutecznie wykonywać swoje zadania?

Niezależnie od tego, na jakim etapie kariery jesteś – jeśli szukasz rzetelnego, praktycznego i zgodnego z obowiązującymi standardami przygotowania do pracy psychologa w środowisku edukacyjnym, ten kurs jest dla Ciebie.

Uczymy, jak skutecznie pomagać dzieciom, wspierać nauczycieli i budować współpracę z rodzicami. Pokazujemy, jak działać w oparciu o aktualne przepisy, dokumentację oraz evidence-based practice (EBP).


W TEKŚCIE PRZECZYTASZ:


  1. Dlaczego warto zdecydować się na kurs “Psycholog w przedszkolu i szkole”?
  2. Do kogo kierowany jest kurs?
  3. Jakie kompetencje rozwiniesz podczas kursu “Psycholog w przedszkolu i szkole”?
  4. Czy po ukończeniu kursu wydawany jest certyfikat?
  5. Jak wygląda struktura kursu i kto odpowiada za poszczególne moduły?
  6. Jakie dokumenty i materiały dodatkowe są udostępniane uczestnikom?


DLACZEGO WARTO WYBRAĆ KURS "PSYCHOLOG W PRZEDSZKOLU I SZKOLE" NA PLATFORMIE PSYCHOMEDIC.EDU.PL?


Praca psychologa w szkole i przedszkolu to nie tylko realizacja statutowych zadań. To przede wszystkim odpowiedzialność za wczesne rozpoznawanie trudności, budowanie relacji z uczniem, rodzicami i nauczycielami, a także reagowanie w sytuacjach kryzysowych – od trudnych zachowań uczniów po realne zagrożenie życia, np. związane z myślami "s”.

Skuteczny psycholog oświatowy powinien posiadać: 

  • umiejętność przekładania przepisów prawa oświatowego na codzienną praktykę,
  • przygotowanie zarówno do pracy z uczniem 1:1, jak i z rodzinami, gronem pedagogicznymi i zespołem specjalistów,
  • znajomość sygnałów ostrzegawczych (np. świadczących o kryzysie psychicznym u ucznia) oraz procedur reagowania w sytuacjach trudnych,
  • biegłość w prowadzeniu dokumentacji zgodnej tak z wymaganiami MEN, jak i zasadami etyki zawodowej.

Tego właśnie nauczysz się na naszym kursie. 


DLA KOGO PRZEZNACZONY JEST TEN KURS?


Kurs został stworzony z myślą o:

  • psychologach pracujących w przedszkolach i szkołach (ogólnodostępnych i specjalnych),
  • osobach planujących zatrudnienie w placówkach oświatowych,
  • studentach i absolwentach psychologii przygotowujących się do pracy z dziećmi,
  • pedagogach i terapeutach chcących poszerzyć zakres swoich kompetencji,
  • osobach osamotnionych, odczuwających brak wsparcia w swoim środowisku zawodowym.

Czego nauczysz się podczas kursu "Psycholog w przedszkolu i szkole"?

Podczas naszych licznych konsultacji z psychologami szkolnymi i przedszkolnymi słyszeliśmy pytania, na które studia nie zawsze dają odpowiedź. W ramach kursu omawiane są m.in. następujące zagadnienia:

  • praktyczna realizacja obowiązków zawodowych – zgodnie z przepisami prawa oświatowego i standardami etycznymi;
  • prowadzenie dokumentacji psychologicznej w szkole i przedszkolu – w tym dzienników, kart obserwacji oraz protokołów;
  • projektowanie i wdrażanie działań profilaktycznych oraz interwencji indywidualnych i grupowych w oparciu o narzędzia evidence-based (oparte na dowodach naukowych);
  • rozpoznawanie i reagowanie na wczesne sygnały trudności emocjonalnych, zaburzeń rozwojowych oraz sytuacji kryzysowych (w tym autoagresji i przemocy);
  • współpraca z rodzicami i nauczycielami, także w sytuacjach konfliktowych lub przy ich ograniczonej motywacji/oporze do współdziałania.


PRAKTYCZNY PROGRAM KURSU 


Kurs składa się z 11 modułów tematycznych, prowadzonych przez doświadczonych psychologów i terapeutów. Łączy teorię z praktyką, bazuje na realnych przypadkach z pracy w szkołach i przedszkolach.


Moduły:


Jak udzielać skutecznej pomocy psychologicznej w szkole?

Niezbędnik psychologa szkolnego: wsparcie ucznia, współpraca z rodzicem i nauczycielem → z mgr Magdaleną Loską-Kurtok


W jaki sposób wspierać dzieci, rodziców i nauczycieli w przedszkolu i szkole specjalnej?

Niezbędnik psychologa w placówkach o specjalnych potrzebach → z mgr Aleksandrą Dyrdą i Sylwią Panek


Co powinien wiedzieć początkujący psycholog dziecięcy?

Poradnictwo psychologiczne dla dzieci i młodzieży – kurs wprowadzający → z mgr Martyną Czopowicz


Jak zbudować efektywną współpracę z rodzicami w procesie diagnozy i terapii? → z mgr Martyną Czopowicz


Jak reagować, gdy dziecko doświadcza wykluczenia i przemocy?

Praca z dzieckiem i rodzicem w sytuacjach kryzysowych → z mgr Joanną Klocek


Jak prowadzić interwencję terapeutyczną w sytuacji zachowań autoagresywnych?

Skuteczne metody pracy z młodzieżą → z mgr Klaudią Siwek


Lęk separacyjny i fobia szkolna u dzieci – jak może pomóc psycholog, a jak rodzic?

Diagnoza, terapia, współpraca z rodziną → z mgr Martyną Czopowicz


Co robić, gdy dziecko jest ofiarą przestępstwa?

Wytyczne do diagnozy, terapii i wsparcia rodzinnego → z mgr Aleksandrą Plewką


Jakie są skuteczne procedury reagowania w przypadku zagrożenia samobójstwem?

Dziecko lub nastolatek chce odebrać sobie życie – co musi wiedzieć specjalista? → z mgr Małgorzatą Łubą


Jakiego wsparcia potrzebuje dziecko transpłciowe lub niebinarne – i od kogo?

Diagnoza, terapia, praca z rodziną → z dr hab. Grzegorzem Iniewiczem


Jak prowadzić terapię osoby, która doświadczyła wykorzystania w dzieciństwie? → z dr hab. Grzegorzem Iniewiczem


Z jakich materiałów szkoleniowych będziemy korzystać podczas kursu?


  • Praktyczne wzory dokumentów: dziennik pracy psychologa, karty obserwacji, protokoły.
  • Materiały profilaktyczne i terapeutyczne do pracy indywidualnej i grupowej z uczniami.
  • Opis specyficznych zaburzeń uczenia się wg ICD-10 (dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia).
  • Słownik terminów psychopedagogicznych – ułatwiający komunikację w zespole.
  • Scenariusze zajęć profilaktycznych i sesji terapeutycznych – zgodnych z EBP (evidence-based practice).
  • Lista rekomendowanych narzędzi i źródeł wspierających rozwój zawodowy.


CERTYFIKAT:


Każdy uczestnik otrzymuje imienny certyfikat ukończenia kursu "Psycholog w przedszkolu i szkole", organizowanego przez PsychoMedic.edu.pl. Certyfikat:

  • potwierdza zdobycie wiedzy i kompetencji,
  • stanowi cenny dokument w procesie rekrutacji do placówek edukacyjnych i specjalistycznych,
  • dokumentuje udział w 32 godzinach szkoleniowych w trybie online.


Ukończenie kursu nie zastępuje formalnych kwalifikacji zawodowych, ale może realnie zwiększyć Twoje szanse na zatrudnienie lub awans.



MISTRZOWIE PRACY Z DZIEĆMI, KTÓRZY POPROWADZĄ KURS:

Martyna Czopowicz: diagnostka całościowych zaburzeń rozwojowych, neuropsycholożka, psycholożka dziecięca, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna w trakcie szkolenia w Centrum CBT. Posiada uprawnienia do posługiwania się wiodącym testem w kierunku autyzmu - protokołem ADOS-2. Ma bogate doświadczenie w pracy z dziećmi doświadczającymi różnych trudności psychicznych, które zdobywała m.in. w Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku”, Fundacji SYNAPSIS i warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Od wielu lat zasiada w komisjach orzekających o potrzebie kształcenia specjalnego. W PsychoMedic szkoli przyszłych i obecnych specjalistów: prowadzi staż „Psycholog-praktyk dziecięcy”, szkolenia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla dzieci i młodzieży oraz kursy poświęcone diagnozie i terapii dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwoju.

Magdalena Loska-Kurtok: doświadczona psycholożka dzieci i młodzieży (w zawodzie od 2006r.), oligofrenopedagożka, certyfikowana diagnostka i terapeutka integracji sensorycznej oraz integracji bilateralnej, dyplomowana psychoterapeutka dzieci i młodzieży w podejściu integracyjnym. Ma stopień nauczyciela dyplomowanego, który zdobyła w trakcie wielu lat pracy w szkole podstawowej z oddziałami integracyjnymi. Równolegle zdobywała doświadczenie jako psycholożka w ośrodku rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczym, gdzie m.in. prowadziła zajęcia ze wczesnego wspomagania rozwoju. Prowadzi grupy wsparcia dla rodziców, w tym dla rodziców dzieci neuroatypowych.

Klaudia Siwek: certyfikowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, specjalistka psychoterapii dzieci i młodzieży, autorka i współautorka artykułów i książek psychologicznych, psycholożka. Poza 4-letnim szkoleniem psychoterapeutycznym ukończyła także szkolenie z terapii EMDR oraz szkolenie z zakresu diagnozy i pomocy psychologicznej dla dzieci z doświadczeniem wykorzystania. Bliskie są jej nie tylko techniki terapii CBT, ale i Intensywnej Krótkoterminowej Psychoterapii Dynamicznej czy techniki pracy z ciałem. Doświadczenie kliniczne zdobywała jako biegły sądowy w sprawach dotyczących wykorzystania dzieci oraz w licznych poradniach i oddziałach psychiatrycznych dla dzieci i młodzieży. Aktualnie jest związana z Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. Jej teksty były publikowane przez Polskie Wydawnictwo Naukowe, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne i ogólnopolskie miesięczniki: Charaktery, Sens czy Newsweek: Psychologia Nastolatka. 

Aleksandra Plewka: psycholożka, seksuolożka certyfikowana przez Europejską Federację Seksuologiczną, psychoterapeutka CBT w trakcie specjalizacji, biegła sądowa z Listy Prezesa Sądu Okręgowego w Warszawie, autorka licznych publikacji naukowych. Absolwentka Wydziału Psychologii oraz studiów podyplomowych w zakresie seksuologii klinicznej Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ma bogate doświadczenie kliniczne, które zdobywała m.in. w Instytucie Kinsey’a w USA, Poradni Seksuologii i Patologii Współżycia Szpitala Nowowiejskiego w Warszawie, Instytucie Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego. Na co dzień zajmuje się również badaniami psychologicznymi dzieci i młodzieży w sprawach karnych i cywilnych. Jest członkinią prestiżowego zespołu Amerykańskiego Towarzystwa Psychologicznego, gdzie współtworzy standardy pracy z osobami z różnorodnymi preferencjami seksualnymi. 

Joanna Klocek: dyplomowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, psycholożka, seksuolożka. Absolwentka Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS oraz całościowego, 4,5 letniego szkolenia psychoterapeutycznego w Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii w Warszawie. Od kilkunastu lat współpracuje z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę. Edukuje przyszłych i obecnych specjalistów, prowadząc liczne szkolenia, wykłady i warsztaty z zakresu przemocy rówieśniczej i innych form przemocy wobec dzieci i młodzieży. Prowadzi indywidualne wsparcie psychologiczne i psychoterapię dla dzieci i młodzieży doświadczających m.in. przemocy rówieśniczej i różnego rodzaju nadużyć, kryzysów życiowych, depresji, zaburzeń lękowych i pourazowych.

Aleksandra Dyrda: psycholożka, specjalistka diagnozy psychologicznej, terapeutka integracji sensorycznej, psychoterapeutka systemowa z 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Prowadzi diagnozę, terapię i zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi i różnego rodzaju niepełnosprawnościami. Ważnym obszarem jej pracy jest wspieranie rodziców, dla których prowadzi warsztaty, konsultacje i indywidualne konsultacje wychowawcze. Ma doświadczenie pracy w placówkach oświatowych dla dzieci z niepełnosprawnością i dysfunkcjami rozwojowymi.

Sylwia Panek: psycholożka, specjalistka diagnozy psychologicznej, certyfikowana trenerka umiejętności społecznych dla dzieci i dorosłych. Ma doświadczenie w prowadzeniu treningów TUS i warsztatów psychologicznych, a także w indywidualnej pracy z dziećmi w różnych grupach wiekowych. Zajmuje stanowisko psychologa w przedszkolu.

Opinie uczestników

Bardzo praktyczny kurs – w końcu ktoś mówi o realiach pracy w szkole, a nie tylko o teorii.
Laura R.
Polecam każdemu, kto zaczyna pracę w oświacie – kurs rozwiewa wiele wątpliwości i daje poczucie większej pewności.
Daniela P.
Świetne materiały, konkretne przykłady i prowadzący z doświadczeniem – naprawdę dużo wyniosłam.
Małgosia W.

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

Zdobądź certyfikat Interwenta kryzysowego Zdobądź certyfikat i pracuj jako Terapeuta Traumy Rozwijaj się jako psycholog diagnosta – kurs z certyfikatem Zyskaj praktyczną wiedzę na start – kurs dla początkujących psychoterapeutów Zostań certyfikowanym Specjalistą terapii schematów – intensywny kurs online

Najczęściej zadawane pytania:

Szczegółowy program każdego kursu, informacje o prowadzących oraz dostępnych materiałach znajdziesz w jego opisie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Opis zawiera m.in. tematykę poszczególnych modułów, sylwetki prowadzących oraz wskazanie grupy docelowej. Zachęcamy do zapoznania się z treścią kursu, który Cię interesuje. W przypadku dodatkowych pytań – chętnie pomożemy! Napisz do nas na: [email protected].

Tak, wszystkie kursy na platformie PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane.

Certyfikat otrzymasz po ukończeniu kursu. Trafi on na Twoją skrzynkę mailową oraz do zakładki Moje Certyfikaty, na Twoim koncie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Pamiętaj, aby po skończonej nauce kliknąć przycisk: Oznacz jako ukończone.

Jeżeli otrzymasz certyfikat z błędnymi danymi prosimy niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową. Wiadomość skieruj na adres: [email protected].

Tak, większość certyfikatów zawiera informację o liczbie godzin kursu. Jeśli Twój certyfikat nie będzie zawierał tej informacji, prosimy o niezwłoczny kontakt drogą mailową: [email protected] – nasz zespół poprawi dokument i dopisze godziny.

Nie, kurs nie kończy się egzaminem. Aby go ukończyć, należy przejść przez wszystkie moduły i wysłuchać w pełni materiału na stronie. Udział online oraz realizacja całego programu są równoznaczne z ukończeniem kursu i otrzymaniem certyfikatu.

Za zakup kursu na stronie PsychoMedic.edu.pl można otrzymać fakturę. Wystarczy na swoim koncie wpisać odpowiednie dane (wraz z numerem NIP), na które wystawiona zostanie faktura. Dokumenty wysyłane są na adres mailowy w ciągu jednego dnia roboczego. Osoby, które chcą otrzymać fakturę imienną (bez numeru NIP) proszone są o skierowanie prośby bezpośrednio na: [email protected].

Dostęp do kursu otrzymujesz na 365 dni, od dnia zakupu.

Możliwe metody płatności za kursy na platformie PsychoMedic.edu.pl to: Karta - Click to Pay / Przelew / Płacę później: BLIK Płacę później - Peo Pay - Twisto / Google Pay / Visa Mobile /

Kursy są nagrywane z wyprzedzeniem, dzięki czemu można je wykupić i realizować w dowolnym, dogodnym dla siebie czasie. Po zakupie kursu na platformie PsychoMedic.edu.pl, otrzymuje się 365 dni dostępu do materiałów – liczone od daty zakupu.

Napisz do nas bezpośrednio na adres e-mail: [email protected].