Produkt jest dostępny

Diagnostyka ASD i ADHD w praktyce: interpretacja ASRS i Conners 3 na realnych przypadkach


Certyfikowane szkolenie online


Data wydarzenia: 20 stycznia 2026 w godzinach 18:00-21:00

Studencie, Diagnosto, Psychologu Dziecięcy!

  • Czy wiesz, jak krok po kroku przeprowadzić badanie i interpretować wyniki badań narzędziami ASRS i Conners 3 u dzieci - tak, aby naprawdę wspierały proces diagnostyczny?
  • Czy wiesz, jak różnicować ASD z ADHD czy z innymi zaburzeniami - również wtedy, gdy zachowania dziecka są niejednoznaczne, a wyniki badań nie układają się w spójny obraz?
  • Czy masz czasem wrażenie, że wyniki testów przynoszą więcej pytań niż odpowiedzi — szczególnie w trudnych przypadkach diagnostycznych? Chciał(a)byś zobaczyć, jak w takich sytuacjach radzi sobie doświadczony psycholog-diagnosta?

Jeśli choć jedno z tych pytań rezonuje z Twoim doświadczeniem, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie!

ASRS I CONNERS 3 W DIAGNOZIE PSYCHOLOGICZNEJ - ZOBACZ, JAK POSŁUGIWAĆ SIĘ NIMI W PRAKTYCE

Wiemy, że diagnoza w kierunku zaburzeń neurorozwojowych rzadko bywa oczywista; specjaliści mierzą się nie tylko z rosnącą liczbą zgłaszających się rodzin, lecz także z bardzo zróżnicowanym obrazem funkcjonowania dzieci. Diagnostyka w kierunku ASD i ADHD to proces, który wymaga więc od diagnosty dużej uważności na objawy prezentowane przez dziecko i umiejętności spójnego integrowania danych zebranych z wywiadu z rodzicami, obserwacji dziecka oraz badań narzędziami psychometrycznymi. Profile kliniczne ADHD, ASD i innych zaburzeń często się przenikają, a subtelne sygnały potrafią mocno zmieniać ich interpretację. 

ASRS i Conners 3 to dwa narzędzia psychometryczne należące do kluczowych we współczesnej diagnozie dzieci i młodzieży. Umożliwiają ocenę, czy i w jakim natężeniu występują u małego Pacjenta(-ki) objawy ADHD (w przypadku Conners 3) lub ASD (mówiąc o ASRS). Mogą być ogromnym wsparciem dla specjalistów… o ile wiemy, jak czytać ich wyniki, czego szukać między wierszami i jak unikać typowych błędów, które mogą prowadzić do nietrafnych wniosków.

Podczas tego szkolenia przeprowadzimy Cię krok po kroku przez praktyczne zastosowanie ASRS i Conners 3 w diagnozie klinicznej. 


DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU? 


  • Pokażemy, jak posługiwać się narzędziami ASRS i Conners 3 w gabinecie: zarówno w przypadkach “podręcznikowych”, jak i tych, w których czujesz się zagubiony(-a) i nie jesteś pewien(-a), jakie postawić rozpoznanie. 
  • Podpowiemy, jak uniknąć “pułapek interpretacyjnych”, wykorzystując narzędzia ASRS i Conners 3 oraz jak interpretować ich wyniki w połączeniu z innymi danymi diagnostycznymi. 
  • Otrzymasz wskazówki, które pomogą Ci pewniej poruszać się w diagnostyce różnicowej ASD vs ADHD. 
  • Razem z Prowadzącym - doświadczonym psychologiem-diagnostą przenalizujesz autentyczne historie małych Pacjentów, w przypadku których badania narzędziami ASRS i Conners 3 okazały się kluczowe dla postawienia właściwego rozpoznania. 

To szkolenie, na którym skupiamy się na tym, co naprawdę przydatne. Zapisz się po podpowiedzi, które będziesz m_gł(a) przenieść prosto do swojego gabinetu. 


PRAKTYCZNY PROGRAM 


ASRS w praktyce klinicznej

  • Praktyczne omówienie aktualnych kryteriów diagnostycznych zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) w DSM-5
  • Jakich informacji dostarcza ASRS w kontekście diagnostycznym?
  • Mocne strony i ograniczenia narzędzia
  • ASRS w praktyce - warsztat stosowania narzędzia na przykładzie autentycznych przykładów klinicznych - omówienie procesów diagnostycznych z wykorzystaniem narzędzia ASRS: 
  • Dziecko z potwierdzonym ASD
  • Dziecko z niepotwierdzonym ASD


Conners 3 w praktyce klinicznej 

  • Praktyczne omówienie zaburzeń hiperkinetycznych (ADHD) i zaburzeń zachowania w DSM-5
  • Jakich informacji dostarcza Conners 3 w kontekście diagnostycznym?
  • Mocne strony i ograniczenia narzędzia
  • Conners-3 w praktyce - warsztat stosowania narzędzia na przykładzie autentycznych przykładów klinicznych - omówienie procesów diagnostycznych z wykorzystaniem narzędzia Conners 3:
  • Analiza przypadków klinicznych
  • Dziewczynka z potwierdzonym ADHD 
  • Chłopiec z potwierdzonymi zaburzeniami zachowania bez współwystępującego ADHD 
  • Chłopiec z potwierdzonym ADHD i zaburzeniami zachowania 


ASRS i Conners 3 w diagnostyce różnicowej 

  • Co mierzą narzędzia ASRS i Conners 3 i w jaki sposób mogą być przydatne w diagnostyce różnicowej?
  • Zalety i ograniczenia 
  • Wskazówki od praktyka dla praktyków - zalecane narzędzia i techniki do diagnostyki zaburzeń neurorozwojowych - ze szczególnym uwzględnieniem diagnostyki różnicowej 


Chcesz mieć pewność, że diagnozujesz dzieci skutecznie i właściwie „czytasz” narzędzia ASRS i Conners 3? Ten webinar jest dla Ciebie. 


DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE


Webinar będzie skierowany do wszystkich specjalistów, którzy chcą podnieść swoje kompetencje w zakresie prowadzenia wywiadu diagnostycznego i diagnozowania zaburzeń neurorozwojowych (ADHD, ASD) przy wykorzystaniu narzędzi psychometrycznych. Zapraszamy zwłaszcza ambitnych studentów, psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, specjalistów psychologii klinicznej, lekarzy POZ, psychiatrów, pediatrów oraz innych specjalności. 


SZKOLENIE POPROWADZI WOJCIECH KĘDZIORA

psycholog, trener, certyfikowany diagnosta ADOS-2, psychotraumatolog, autor publikacji; aktualnie w trakcie studiów podyplomowych z seksuologii na SWPS. Od początku kariery zawodowej zajmuje się diagnozą funkcjonowania poznawczego, emocjonalnego i społecznego u dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w przedszkolu dla dzieci z ASD, specjalistycznym ośrodku diagnozy i terapii oraz dziennym oddziale rehabilitacji psychiatrycznej i neuropsychologicznej.  

W codziennej pracy diagnostycznej korzysta z rekomendowanych narzędzi standaryzowanych: w tym m.in. z ASRS, Conners 3, ADOS-2 czy Skali Inteligencji Stanford-Binet 5. Regularnie poszerza swoje kompetencje w ramach szkoleń oraz superwizji klinicznych. Jak sam mówi, w pracy zawsze przyjmuje postawę otwartości i akceptacji wobec Pacjentów.


Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

  • Udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
  • Dostęp do nagrania szkolenia – przez 90 dni od daty premiery lub zakupu.
  • Imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego.
  • Dostęp do społeczności “PsychoMedic Edu” – zaproszenie do zamkniętej grupy na Facebooku, gdzie można wymieniać się doświadczeniami i informacjami o kolejnych wydarzeniach.
Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Psychoedukacja w praktyce: gotowe narzędzia do pracy z Pacjentami z ADHD, ChAD i innymi trudnościami" Marzena Stelmach-Tondos “Young DIVA-5 w diagnozie ADHD u dzieci i młodzieży: praktyczne wskazówki dla specjalistów” Anna Papis “Maskowanie w ASD - pułapki i strategie diagnostyczne dla specjalistów” Anna Malczewska

Najczęściej zadawane pytania:

Premiery szkoleń odbywają się w określonym terminie - najbliższe znajdziesz w zakładce: Nadchodzące Szkolenia. Później są umieszczane na platformie PsychoMedic.edu.pl i można je wykupić i obejrzeć w dowolnym czasie.

Do siedmiu dni od dnia premiery szkolenia jest ono dostępne na stronie PsychoMedic.edu.pl w zakładce Szkolenia.

Tak, wszystkie szkolenia na platformie PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane.

Certyfikat otrzymasz po ukończeniu szkolenia/kursu. Trafi on na Twoją skrzynkę mailową oraz do zakładki Moje Certyfikaty, na Twoim koncie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Pamiętaj, aby po skończonej nauce kliknąć przycisk: Oznacz jako ukończone. Certyfikaty są wydawane zarówno dla osób uczestniczących w szkoleniu na żywo, jak i dla tych, które korzystały z zamieszczonego nagrania.

Jeżeli otrzymasz certyfikat z błędnymi danymi prosimy niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową. Wiadomość skieruj na adres: [email protected].

Za zakup szkoleń na stronie PsychoMedic.edu.pl można otrzymać fakturę. Wystarczy na swoim koncie wpisać odpowiednie dane (wraz z numerem NIP), na które wystawiona zostanie faktura. Dokumenty wysyłane są na adres mailowy w ciągu jednego dnia roboczego. Osoby, które chcą otrzymać fakturę imienną (bez numeru NIP) proszone są o skierowanie prośby bezpośrednio na: [email protected].

Za subskrypcję miesięczną można zapłacić jedynie poprzez podpięcie karty. Obecnie nie dysponujemy inną formą płatności przy subskrypcji miesięcznej.

W ramach subskrypcji otrzymujesz dostęp do wszystkich szkoleń oraz symulacji terapeutycznych dostępnych na platformie PsychoMedic.edu.pl. Subskrypcja nie obejmuje kursów, które są dodatkowo płatne.

Dostęp do jednorazowego szkolenia otrzymujesz na 90 dni od momentu zakupu. Z kolei dostęp do kursu masz przez 365 dni, od dnia zakupu.

Karta - Click to Pay / Przelew / Płacę później: BLIK Płacę później - Peo Pay - Twisto / Google Pay / Visa Mobile /

Napisz do nas bezpośrednio na adres e-mail: [email protected].