Chcesz skutecznie pracować z dorosłymi z ADHD, ale często nie masz pewności…
A może chciał(a)byś nauczyć się projektować grupy wsparcia i TUS-y dla osób neuroatypowych?
Jeśli szukasz konkretnych odpowiedzi na te pytania i chcesz wspierać Pacjentów/Klientów z ADHD w budowaniu satysfakcjonującego życia - ten kurs jest dla Ciebie.
Kurs “trener ADHD” to kompleksowe, praktyczne szkolenie przygotowujące do prowadzenia sesji indywidualnych i grup wsparcia dla dorosłych z ADHD – stworzone przez praktyków, którzy od lat pracują z osobami neuroatypowymi i wiedzą, co naprawdę działa.
Kurs powstał z myślą o specjalistach, którzy chcą nie tylko rozumieć ADHD, ale umieć przekładać wiedzę na konkretne działania na rzecz Pacjentów.
Zamiast teorii i slajdów, na kursie “trener ADHD” dostajesz „samo mięso”: gotowe narzędzia i algorytmy pracy z przykładami ich wykorzystania, demonstracje sesji i – co niemniej ważne – podpowiedzi, jak mówić do Pacjentów, żeby byli w stanie nas usłyszeć. To tu dowiesz się, jak projektować, prowadzić i ewaluować proces wsparcia dopasowany do potrzeb dorosłej osoby z ADHD. Co, kiedy i jak robić, aby realnie poprawiać jej funkcjonowanie w pracy, relacjach i codziennych obowiązkach.
Przekazujemy praktyczną wiedzę, którą możesz natychmiast wdrożyć do swojej praktyki zawodowej: terapeutycznej, lekarskiej, coachingowej lub doradczej.
Coraz więcej Pacjentów i Klientów szuka specjalistów, którzy naprawdę rozumieją neuroróżnorodność i potrafią dostarczyć narzędzia do działania – a nie tylko diagnozy.
Ten kurs pozwoli Ci:
Rozwinąć ofertę o indywidualną terapię i grupy wsparcia dla dorosłych z ADHD.
Skutecznie odpowiadać na realne potrzeby rynku i zwiększyć swoją atrakcyjność jako specjalisty.
Zdobyć praktyczne umiejętności, które wyróżnią Cię w środowisku zawodowym.
Czerpać satysfakcję z pracy, która przynosi wymierne efekty – Twoim Pacjentom i Tobie.
Nauczysz się prowadzić indywidualne sesje terapeutyczne i coachingowe z dorosłymi z ADHD — od pierwszej konsultacji aż po utrwalanie zmian.
Dowiesz się, jak tworzyć i prowadzić grupy wsparcia / TUS-y dla dorosłych z ADHD — angażujące i dopasowane do ich możliwości.
Otrzymasz konkretne narzędzia do pracy także z Pacjentami, którzy często się spóźniają, gubią wątek, mają chaos poznawczy lub opuszczają sesje.
Otrzymasz workbook, karty pracy dla dorosłych i BONUSOWO — karty do pracy z dzieckiem/nastolatkiem z ADHD.
Otrzymasz imienny certyfikat od największego ośrodka diagnostyki i terapii ADHD w Polsce — PsychoMedic.
1. Rozumienie objawów i funkcjonowania
Osiowe i nieoczywiste objawy ADHD
jak przejawiają się u Pacjentów, po czym je rozpoznać i jak uwzględnić je w procesie pracy z Pacjentem:
Wpływ ADHD na codzienne funkcjonowanie dorosłych – fakty i mity o ADHD
2. Coaching, planowanie i organizacja
Coaching ADHD w pracy z Pacjentem/Klientem:
Zalecane strategie planowania, priorytetyzacji i organizacji (Eisenhower, pomodoro, stymulatory uwagi, body doubling, batching, Tiny Habits, Grywalizacja)
Radzenie sobie z rozproszeniem i brakiem motywacji – konkretne techniki i ćwiczenia na koncentrację, motywację i zarządzanie bodźcami
3. Terapia, współpraca i zaburzenia współwystępujące
Techniki CBT rozwijające myślenie adaptacyjne i osłabiające impulsywność – zniekształcenia poznawcze, emocje, formularz RSA
Prokrastynacja i perfekcjonizm – jak wspierać Pacjenta/Klienta w działaniu?
Integracja terapii z TUS, coachingiem, farmakoterapią – kiedy kierować Pacjenta? Jak współpracować z innymi specjalistami?
„Sesje pod presją ADHD” – sposoby na opór, chaos, spóźnienia, wielowątkowość i trudności z obecnością
ADHD i zaburzenia współwystępujące – depresja, lęk, uzależnienia, ASD, zaburzenia snu, PTSD, dysleksja, dyskalkulia – jak wpływają na objawy ADHD? Jak uwzględniać je w planowaniu procesu terapeutycznego lub coachingowego?
Małgorzata Kwiatkowska to terapeutka terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR) w trakcie certyfikacji, coach VCC specjalizująca się w pracy z Klientami z ADHD, doradczyni zawodowa i pedagożka pracy, trenerka rozwoju osobistego, trenerka TUS oraz właścicielka firmy szkoleniowej „Sukcesomania”. Pełni funkcję ambasadorki Programu „Sukces TO JA” Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, zasiada w Radzie Kobiet, jest autorką licznych publikacji. Jest samorzeczniczką osób z ADHD, a jej “ADHDdowe” motto brzmi: „zacznij niechętnie”. Ważnym obszarem jej praktyki jest również praca z osobami ze społeczności LGBTQ+. Pasjonuje się wspieraniem innych w odkrywaniu własnego powołania oraz tworzeniu życia prywatnego i zawodowego zgodnego z wartościami, predyspozycjami i marzeniami.
1. Projektowanie i organizacja grupy
Jak zacząć?
Zasady doboru Uczestników do grupy i kryteria wykluczenia
Wybór formy spotkań - online lub stacjonarnie - plusy, minusy, zalecenia
Jak zaplanować i poprowadzić grupę dla dorosłych z ADHD? Kluczowe założenia
Struktura, cele, zasady, kontrakt
2. Formy pracy na grupie
Sesje skrojone na miarę potrzeb i możliwości Uczestników: przewodnik po aktywizujących formach pracy, krótkich modułach tematycznych, praktycznych aktywnościach dobrze przyjmowanych przez osoby z ADHD
Emocje i ADHD - jak w praktyce pracować z Uczestnikami grupy nad:
ADHD a relacje - zasady i techniki grupowej pracy nad:
Trening organizacji i planowania jako nieodłączna część zajęć TUS/grupy wsparcia/terapeutycznej dla Pacjentów z ADHD:
3. Psychoedukacja, diagnoza i zakończenie
Kiedy i jak edukować Pacjentów o schemacie nasilania się objawów, modelu poznawczym, zniekształceniach w myśleniu?
Czy to tylko ADHD? Czyli jak rozpoznawać i omawiać z Uczestnikami grupy inne przyczyny ich trudności
Zamykanie procesu terapeutycznego (indywidualnego lub grupowego) – jak wspierać trwałą zmianę poprzez ewaluację procesu, planowanie dalszych kroków, strategie wspierające samodzielność?
Magdalena Jaworska to psycholożka, specjalistka diagnozy psychologicznej, psychotraumatolożka w trakcie specjalizacji. Absolwentka psychologii ze specjalnością kliniczną na Uniwersytecie Wrocławskim oraz licznych kursów i szkoleń z zakresu diagnozy i terapii różnego rodzaju zaburzeń zdrowia psychicznego. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Dolnośląskim Centrum Onkologii oraz Fundacji HKF. Obecnie jest związana zawodowo z Siecią Klinik PsychoMedic, gdzie prowadzi m.in. poradnictwo psychologiczne oraz diagnozy w kierunku zaburzeń neurorozwojowych (ADHD, spektrum autyzmu), zaburzeń osobowości, PTSD, neuropsychologiczne.
Kurs “trener ADHD” jest dostosowany przede wszystkim do potrzeb psychologów, psychoterapeutów, coachów, lekarzy psychiatrów, trenerów rozwoju osobistego i wszystkich, którzy pracują lub chcą pracować z dorosłymi z ADHD.
Nie. To kurs praktyczny w 100% – pełen przykładów, scenariuszy sesji, gotowych interwencji i skryptów efektywnej komunikacji z Pacjentem.
Kurs kompleksowo przygotowuje do prowadzenia zarówno indywidualnych sesji, jak i grup wsparcia / TUS-ów dla dorosłych z ADHD. Aby skutecznie i etycznie wspierać Pacjentów z ADHD, niezbędne jest jednak wykształcenie bazowe: np. ukończone studia na kierunku lekarskim, kierunku “psychologia”, bycie w trakcie lub ukończenie całościowego, min. 4-letniego szkolenia z zakresu psychoterapii, ukończone zaawansowane szkolenie z zakresu coachingu (np. akredytowane przez International Coach Federation), szkoła dla trenerów.
Szczegółowy program każdego kursu, informacje o prowadzących oraz dostępnych materiałach znajdziesz w jego opisie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Opis zawiera m.in. tematykę poszczególnych modułów, sylwetki prowadzących oraz wskazanie grupy docelowej. Zachęcamy do zapoznania się z treścią kursu, który Cię interesuje. W przypadku dodatkowych pytań – chętnie pomożemy! Napisz do nas na: [email protected].
Tak, wszystkie kursy na platformie PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane.
Certyfikat otrzymasz po ukończeniu kursu. Trafi on na Twoją skrzynkę mailową oraz do zakładki Moje Certyfikaty, na Twoim koncie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Pamiętaj, aby po skończonej nauce kliknąć przycisk: Oznacz jako ukończone.
Jeżeli otrzymasz certyfikat z błędnymi danymi prosimy niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową. Wiadomość skieruj na adres: [email protected].
Tak, większość certyfikatów zawiera informację o liczbie godzin kursu. Jeśli Twój certyfikat nie będzie zawierał tej informacji, prosimy o niezwłoczny kontakt drogą mailową: [email protected] – nasz zespół poprawi dokument i dopisze godziny.
Nie, kurs nie kończy się egzaminem. Aby go ukończyć, należy przejść przez wszystkie moduły i wysłuchać w pełni materiału na stronie. Udział online oraz realizacja całego programu są równoznaczne z ukończeniem kursu i otrzymaniem certyfikatu.
Za zakup kursu na stronie PsychoMedic.edu.pl można otrzymać fakturę. Wystarczy na swoim koncie wpisać odpowiednie dane (wraz z numerem NIP), na które wystawiona zostanie faktura. Dokumenty wysyłane są na adres mailowy w ciągu jednego dnia roboczego. Osoby, które chcą otrzymać fakturę imienną (bez numeru NIP) proszone są o skierowanie prośby bezpośrednio na: [email protected].
Dostęp do kursu otrzymujesz na 365 dni, od dnia zakupu.
Możliwe metody płatności za kursy na platformie PsychoMedic.edu.pl to: Karta - Click to Pay / Przelew / Płacę później: BLIK Płacę później - Peo Pay - Twisto / Google Pay / Visa Mobile /
Kursy są nagrywane z wyprzedzeniem, dzięki czemu można je wykupić i realizować w dowolnym, dogodnym dla siebie czasie. Po zakupie kursu na platformie PsychoMedic.edu.pl, otrzymuje się 365 dni dostępu do materiałów – liczone od daty zakupu.
Napisz do nas bezpośrednio na adres e-mail: [email protected].