Produkt jest dostępny

ADHD CZY C-PTSD? PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI DO DIAGNOZY W TRUDNYCH PRZYPADKACH

Certyfikowane szkolenie online


Jeśli jesteś praktykującym specjalistą zdrowia psychicznego, to pewnie masz tak, jak my - trafia do Ciebie coraz więcej Pacjentów z podejrzeniem lub diagnozą ADHD. Bardzo wielu tych Pacjentów ma w swojej historii życia zdarzenia traumatyczne, które sprzyjają zwłaszcza rozwinięciu się zespołu stresu pourazowego w postaci złożonej (c-PTSD. Zaburzenia potraumatyczne mogą współwystępować z ADHD, ale też zostać z nim pomylone. Bardzo łatwo tu o błąd znamienny w skutkach - bez właściwej diagnozy nie ma przecież właściwej terapii… 

  • Jakie informacje z wywiadu powinny więc “zaświecić w głowie lampkę” i skłonić Cię do przeprowadzenia pogłębionej diagnozy różnicowej? 
  • Jak odróżnić objawy “ADHD-owej” nadruchliwości czy impulsywności od charakterystycznej dla PTSD nadmiernej czujności oraz przejawów unikania? 
  • Jak określić, czy zaburzenia koncentracji wynikają z neuroatypowości, czy też z retraumatyzacji lub ekspozycji na tzw. triggery? 
  • Co w sytuacji, gdy dane zebrane od Pacjenta uwiarygodniają zarówno tezę o ADHD, jak i o PTSD lub c-PTSD? 

Na nadchodzącym szkoleniu nauczysz się, jak w praktyce odróżniać objawy ADHD od śladów traumatycznych doświadczeń. 

Objawy ADHD i zaburzeń potraumatycznych potrafią się przenikać, nakładać i maskować nawzajem. Samo to powoduje, że różnicowanie zaburzeń hiperkinetycznych z c-PTSD i PTSD jest naprawdę dużym wyzwaniem. Gdy dodamy do tego często słyszaną od neurotypowych Pacjentów historię życia - pełną chaosu, odrzucenia, przemocy lub zaniedbania, wyłania się naprawdę skomplikowany obraz kliniczny, który wymaga świadomego, profesjonalnego podejścia diagnostycznego. Zwraca na to uwagę m.in. Mistrz pracy z traumą, dr Gabor Maté, który już od lat popularyzuje w środowisku teorię, że manifestowanie się u danego Pacjenta(-ki) objawów ADHD może być częściowo efektem wychowywania się w środowisku pełnym stresu i braku bezpieczeństwa. Jego zdaniem może być to swego rodzaju wtórna reakcja układu nerwowego, a nie wyłącznie wynik odmiennej ścieżki rozwoju mózgu.

Co to oznacza dla Twojej pracy? Jak poprowadzić spotkania diagnostyczne z Pacjentem - o co i jak pytać, po jakie narzędzia sięgnąć, aby mieć pewność, że prawidłowo określiliśmy źródło trudności osoby zgłaszającej się po pomoc i właściwie zaplanowaliśmy oddziaływania terapeutyczne? Jak uniknąć pułapek diagnostycznych prowadzących do błędnych wniosków? 

Na nadchodzącym szkoleniu poznasz odpowiedzi na te i wiele innych pytań. 

  • Dowiesz się, jak naprawdę wygląda świat wewnętrzny osób z ADHD i traumą, dlaczego często czują się niezrozumiane – i jak Ty możesz być tą osobą, która wreszcie właściwie zinterpretuje ich objawy. 
  • Zyskasz dostęp do praktycznej wiedzy, sprawdzonych technik i jasnych kryteriów. 
  • Będziesz wiedzieć, jak działać skutecznie także w tych w trudnych, niejednoznacznych przypadkach.


PRAKTYCZNY PROGRAM
  • Najważniejsze informacje o ADHD oraz PTSD/c-PTSD: 
  • częstość występowania i współwystępowania, 
  • grupy ryzyka, 
  • typowa historia medyczna osób z nierozpoznanym ADHD/c-PTSD (typowy przebieg dotychczasowych terapii, trudności w ich trakcie) 
  • Kluczowe kryteria dla diagnozy ADHD i PTSD/c-PTSD wg. najnowszych klasyfikacji: DSM-V i ICD-11 
  • Porównanie objawów nadruchliwości, impulsywności i trudności w uwadze (charakterystycznych dla ADHD) z symptomami unikania, nadmiernej czujności i retraumatyzacji (charakterystycznych dla PTSD i c-PTSD) - jak w praktyce odróżnić jedne od drugich? 
  • Znaczenie afektu, dynamiki emocjonalnej, funkcjonowania poznawczego i zachowań adaptacyjnych 
  • Techniki wywiadu, narzędzia diagnostyczne i złote standardy w diagnozie różnicowej ADHD z PTSD/c-PTSD 
  • Jakie czynniki uwzględnić przy doborze narzędzi diagnostycznych i planowaniu całego procesu diagnozy w konkretnym przypadku? 
  • Znaczenie historii życia w procesie całościowej interpretacji zebranych danych 
  • Pułapki i typowe błędy diagnostyczne - jak ich uniknąć?

Dla kogo?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu diagnozy różnicowej ADHD z PTSD i c-PTSD. Zapraszamy zarówno psychologów-diagnostów i specjalistów psychologii klinicznej, jak i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów, coachów oraz wszystkich kształcących się w tych kierunkach.

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Webinar poprowadzi dr Krzysztof Kiełkiewicz:

doktor w dziedzinie psychoterapii (absolwent studiów doktoranckich na University of Huddersfield w Anglii), psychoterapeuta w nurtach poznawczo-behawioralnym i integracyjnym wykształcony w Institute of Integrative Counselling and Psychotherapy w Dublinie (Irlandia), psycholog, wykładowca na uczelniach w Polsce i Irlandii. Autor licznych publikacji w polskich i międzynarodowych czasopismach naukowych. Ma ponad 10-letnie doświadczenie kliniczne, które zdobywał w poradniach zdrowia psychicznego, centrach medycznych i psychoterapeutycznych na terenie Irlandii i Wielkiej Brytanii. Jest absolwentem licznych szkoleń dodatkowych, m.in. z zakresu terapii traumy, terapii schematów, profilaktyki zachowań suicydalnych. Aktualnie jest związany z poradnią PsychoMedic, gdzie prowadzi psychoterapię po polsku i angielsku. Pomaga m.in. Pacjentom z diagnozą ADHD, zaburzeń potraumatycznych, z tzw. syndromem “DDA”, z zaburzeniami nastroju, lękowymi, dyssocjalnymi, z tendencją do zachowań autodestrukcyjnych. 

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Seksuologia w ICD-11: nowe wytyczne odnośnie diagnozy i słownictwa" prof. dr hab. n. med. Zbigniew Lew-Starowicz ”Psychoterapia Pacjentów z zaburzeniami regulacji emocjonalnej – perspektywa koncepcji przywiązania i mentalizacji” prof. dr hab. Barbara Józefik "Genogram w terapii pary osób z zaburzeniami osobowości" dr Bartosz Zalewski "Jak pracować z osobą, która doświadczyła poronienia/utraty okołoporodowej? Praktyczne wskazówki" mgr Anna Bajkowska “Terapia zaburzeń psychosomatycznych - wskazówki dla specjalistów od psychoterapeuty analitycznego” Jakub Błażej "Zachowania autoagresywne u młodzieży - skuteczne techniki terapeutyczne" mgr Klaudia Siwek
Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność platformy szkoleniowej PsychoMedicEDU” na portalu Facebook.


Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Najczęściej zadawane pytania:

Premiery szkoleń odbywają się w określonym terminie - najbliższe znajdziesz w zakładce: Nadchodzące Szkolenia. Później są umieszczane na platformie PsychoMedic.edu.pl i można je wykupić i obejrzeć w dowolnym czasie.

Do siedmiu dni od dnia premiery szkolenia jest ono dostępne na stronie PsychoMedic.edu.pl w zakładce Szkolenia.

Tak, wszystkie szkolenia na platformie PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane.

Certyfikat otrzymasz po ukończeniu szkolenia/kursu. Trafi on na Twoją skrzynkę mailową oraz do zakładki Moje Certyfikaty, na Twoim koncie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Pamiętaj, aby po skończonej nauce kliknąć przycisk: Oznacz jako ukończone. Certyfikaty są wydawane zarówno dla osób uczestniczących w szkoleniu na żywo, jak i dla tych, które korzystały z zamieszczonego nagrania.

Jeżeli otrzymasz certyfikat z błędnymi danymi prosimy niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową. Wiadomość skieruj na adres: [email protected].

Za zakup szkoleń na stronie PsychoMedic.edu.pl można otrzymać fakturę. Wystarczy na swoim koncie wpisać odpowiednie dane (wraz z numerem NIP), na które wystawiona zostanie faktura. Dokumenty wysyłane są na adres mailowy w ciągu jednego dnia roboczego. Osoby, które chcą otrzymać fakturę imienną (bez numeru NIP) proszone są o skierowanie prośby bezpośrednio na: [email protected].

Za subskrypcję miesięczną można zapłacić jedynie poprzez podpięcie karty. Obecnie nie dysponujemy inną formą płatności przy subskrypcji miesięcznej.

W ramach subskrypcji otrzymujesz dostęp do wszystkich szkoleń oraz symulacji terapeutycznych dostępnych na platformie PsychoMedic.edu.pl. Subskrypcja nie obejmuje kursów, które są dodatkowo płatne.

Dostęp do jednorazowego szkolenia otrzymujesz na 90 dni od momentu zakupu. Z kolei dostęp do kursu masz przez 365 dni, od dnia zakupu.

Karta - Click to Pay / Przelew / Płacę później: BLIK Płacę później - Peo Pay - Twisto / Google Pay / Visa Mobile /

Napisz do nas bezpośrednio na adres e-mail: [email protected].