Nowoczesna farmakoterapia i diagnostyka ADHD - kurs dla lekarzy wszystkich specjalności 

Certyfikowane szkolenie online


Lekarzu!

ADHD to jedno z największych wyzwań dla współczesnej ochrony zdrowia. Niezależnie od tego, czy specjalizujesz się w psychiatrii, medycynie rodzinnej lub innej gałęzi medycyny - niewątpliwie w Twoim gabinecie będą pojawiać się Pacjenci z objawami zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. 

Chcesz pomagać tym Pacjentom jak najlepiej, ale napotykasz na trudności? Może masz poczucie, że temat ADHD był potraktowany “po macoszemu” podczas studiów medycznych i wiedza, jaką wówczas zdobyłeś(-aś), jest niewystarczająca do leczenia Pacjentów z tym rozpoznaniem? Nie wiesz, jak przełożyć teorię na praktykę - brakuje Ci konkretnych wskazówek dotyczących badań przesiewowych, rzetelnej diagnozy i tworzenia strategii leczenia? 

Chcesz:

  • poznać najnowsze, międzynarodowe wytyczne odnośnie prowadzenia farmakoterapii dla dorosłych Pacjentów z ADHD, w tym Pacjentów ze współchorobowościami?
  • przygotować się do prowadzenia diagnozy w kierunku ADHD, w tym pogłębionej diagnozy różnicowej?
  • uzupełnić swoją wiedzę dotyczącą specyfiki leków na ADHD - działań niepożądanych, interakcji z innymi lekami i wynikających z tego zasad dotyczących leczenia innych chorób i trudności tych Pacjentów?
  • rozwinąć swoje umiejętności miękkie - nawiązywania z Pacjentem dobrego kontaktu, udzielania wsparcia emocjonalnego w sytuacjach kryzysowych czy prowadzenia psychoedukacji - jednej z kluczowych, pozafarmakologicznych metod łagodzenia objawów ADHD? 

Jeśli choć jedno z tych zdań odzwierciedla Twoje codzienne dylematy i potrzeby - jesteś we właściwym miejscu! Opracowaliśmy dla Ciebie praktyczny kurs online - zbiór spójnych i jasnych wytycznych do prowadzenia procesu diagnostycznego i postępowania terapeutycznego w przypadku ADHD u dorosłych. Nie mówimy o tym, co oczywiste i mało przydatne. Nasze szkolenie to zaawansowane kompendium dla lekarzy, którzy chcą pomagać swoim Pacjentom jak najlepiej i wiedzieć, jak reagować nawet w tych najtrudniejszych przypadkach. 

Wyzwania lekarzy w leczeniu ADHD 


Ogromne zmiany, które ostatnie lata przyniosły w sposobie rozumienia zaburzeń neurorozwojowych, wiążą się przede wszystkim z nieocenioną korzyścią dla Pacjentów. Ich trudności, do tej pory mylnie utożsamiane z innymi jednostkami chorobowymi, mogą być teraz wreszcie skutecznie leczone. Wiemy jednak, że te zmiany stanowią także duże wyzwanie dla psychiatrów i lekarzy innych specjalności. W powstających nowych wersjach podręczników, opracowaniach i artykułach naukowych często można znaleźć sprzeczne informacje - przez co niełatwo o zamieszanie i niepewność, którym źródłom można zaufać. 

Dylematem lekarzy jest też to, jak podchodzić do Pacjentów, którzy sami podejrzewają u siebie ADHD i zgłaszają się do gabinetu właściwie po potwierdzenie swoich przypuszczeń. Jak równoważyć szacunek i uważność na spostrzeżenia Pacjentów z krytycznym spojrzeniem na całokształt ich funkcjonowania i diagnostyką różnicową? W przypadku zespołu nadpobudliwości psychoruchowej jest to szczególnie ważne. Według najnowszych badań, współwystępowanie innych zaburzeń zdrowia psychicznego dotyczy nawet 50% Pacjentów z ADHD! 

Kolejną trudnością, o której często słyszymy w trakcie naszych rozmów z psychiatrami, jest brak jednoznacznych wytycznych co do rozpoznawania i leczenia ADHD. Inaczej powinniśmy podejść do osoby, która zgłasza się do psychiatry po raz pierwszy, inaczej do leczącej się psychiatrycznie już od wielu lat; uwzględniać musimy także takie czynniki, jak płeć i wiek naszych Pacjentów z ADHD. 

7 powodów, dla których warto sięgnąć po kurs z zakresu ADHD dla lekarzy


  • Kurs jest organizowany przez PsychoMedic.pl - wiodący ośrodek diagnostyki zaburzeń neurorozwojowych w Polsce. Uczymy diagnostyki i terapii ADHD w oparciu o najnowsze wytyczne APA i NICE oraz doświadczenie kliniczne naszych specjalistów (zdobywane również poza granicami Polski, w krajach skandynawskich - Norwegii, Danii, Szwecji). Lata pracy i nauki sprawiają, że możemy zagwarantować, że nasze podejście do diagnozy jest nowoczesne, skuteczne i wielokrotnie sprawdzone w praktyce. Nadzór nad kursem sprawują prawdziwi Mistrzowie diagnozy i leczenia zaburzeń neurorozwojowych, którzy poświęcili temu obszarowi większość swojego życia zawodowego. 


  • Od lat prowadzimy kursy dla lekarzy, psychologów i psychoterapeutów, a nasza platforma szkoleniowa - PsychoMedic.edu jest najnowocześniejszą tego typu w Polsce. Przeszkoliliśmy już tysiące ambitnych specjalistów. Jesteśmy z Wami w stałym kontakcie i dzięki temu doskonale znamy Wasze trudności i potrzeby. 


  • Nasz kurs obejmuje wszystkie kluczowe aspekty pracy z Pacjentem z podejrzeniem lub diagnozą ADHD:
  • prowadzenia badań przesiewowych i diagnostyki (w tym różnicowej) w kierunku zaburzeń neurorozwojowych, 
  • opracowywania indywidualnej ścieżki diagnozy i leczenia, 
  • prowadzenia farmakoterapii odpowiadającej na wszystkie trudności Pacjenta i w sposób minimalizujący ryzyko uzależnienia, 
  • reagowania na niepożądane efekty leczenia i inne sytuacje trudne,
  • umiejętności psychologicznych niezbędnych w kontakcie z Pacjentem z ADHD. 


  • Kurs został opracowany zgodnie z naszą złotą zasadą: maksimum praktyki, minimum teorii. Mówimy tylko o tym, co przydatne z punktu widzenia praktyki lekarskiej. Poznasz wskazówki płynące z wieloletniej praktyki Prowadzącego, oparte na najnowszej wiedzy i dostosowane do naszych polskich realiów;
  • Uczymy indywidualnego podejścia do trudności Pacjenta. Pokazujemy, jak uwzględniać w procesie leczenia różne właściwości swojego Pacjenta z ADHD - płeć, wiek, ogólny stan zdrowia czy współwystępujące zaburzenia zdrowia psychicznego. 
  • Kładziemy duży nacisk na diagnozę różnicową, zdając sobie sprawę, jak dużym jest ona wyzwaniem. Pomagamy zrozumieć, kiedy się na nią zdecydować, jak ją przeprowadzić i jak w praktyce różnicować ADHD z innymi konkretnymi zaburzeniami (z zaburzeniami osobowości, ChAD, OCD, uzale$nieniami itp.).
  • Tylko u nas - możliwość edukacji online. Kurs ma formę w 100% online, dzięki czemu możesz zdobywać wiedzę w dowolnym miejscu i czasie. 

Z nami uzupełnisz wiedzę, podniesiesz swoje umiejętności i rozwiniesz pożądane postawy. 

Nowoczesna farmakoterapia i diagnostyka ADHD - kurs dla lekarzy w szczegółach


  1. Moduł ADHD u dorosłych - diagnostyka i psychofarmakoterapia. Zaawansowane kompendium dla lekarzy z dr n. med. Tomaszem M. Gondkiem, lek. Agatą Todzia-Kornaś, mgr Olgą Maracewicz
  2. Moduł Współwystępowanie ADHD i ChAD, OCD, uzależnień – praktyczne wytyczne do diagnozy i leczenia z dr n. med. Tomaszem M. Gondkiem
  3. Moduł Jak diagnozować i leczyć ADHD w 2025 roku? Zaawansowane kompendium dla psychiatrów z dr. n. med. Tomaszem M. Gondkiem
  4. Moduł Różnicowanie ADHD, autyzmu i zaburzeń osobowości - wskazówki diagnostyczne z mgr Agatą Marią Kowalską
  5. Moduł ADHD, CHAD, a może borderline? Wskazówki do diagnozy różnicowej z mgr Agatą Marią Kowalską
  6. Moduł ADHD u osób dorosłych - diagnoza różnicowa i oddziaływania terapeutyczne z mgr Olgą Maracewicz
Poznaj ekspertów - opiekunów merytorycznych i prowadzących kursu “Nowoczesna diagnostyka i farmakoterapia ADHD”:

Tomasz M. Gondek - doktor nauk medycznych, lekarz specjalista psychiatrii, założyciel i były przewodniczący Sekcji Kształcenia Specjalizacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Absolwent szkolenia specjalizacyjnego w Dolnośląskim Centrum Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu oraz studiów doktoranckich w Katedrze Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu; laureat stypendiów Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (EPA), Japońskiego Towarzystwa Psychiatrii i Neurologii (JSPN), Światowego Towarzystwa Psychiatrycznego (WPA) oraz Międzynarodowego Kolegium Neuropsychofarmakologii (CINP). Odbył staże zawodowe w klinikach w Dreźnie, Porto, Lido di Camaiore i Londynie oraz ukończył kursy Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego w zakresie psychoterapii zaburzeń lękowych, współchorobowości zaburzeń psychicznych i somatycznych, prewencji samobójstw oraz diagnostyki i leczenia zaburzeń koncentracji uwagi u dorosłych.

Obecnie dr Gondek zasiada w Zarządzie Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (EPA), pełni funkcję Przewodniczącego EPA - Early Career Psychiatrists Committee oraz jest członkiem wielu innych towarzystw naukowych z dziedziny psychiatrii i neuropsychofarmakologii. Prowadzi badania naukowe w obszarze epidemiologii zaburzeń psychicznych, samobójczości oraz współchorobowości zaburzeń psychicznych i chorób somatycznych. Jest współredaktorem czasopism naukowych: Current Opinion in Psychiatry oraz Frontiers in Psychiatry, współautorem licznych artykułów naukowych oraz autorem książek: „Exercises of Behavioral Therapy” (2017 r.), „Lęk paniczny i agorafobia: przewodnik dla pacjentów” (2020 r.) oraz "Człowiek w obliczu nieznanego. Psychiatrzy i pacjenci w dobie pandemii COVID-19" (2020 r.).

Jego zainteresowania kliniczne obejmują głównie zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia neurorozwojowe: ADHD i spektrum autyzmu u osób dorosłych. Od wielu lat prowadzi prywatną praktykę we Wrocławiu.

Lek. Agata Todzia-Kornaś: lekarka konsultująca psychiatrycznie osoby dorosłe, asystentka w Katedrze i Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Absolwentka stażu z zakresu psychiatrii konsultacyjnej i neuropsychiatrii w Cleveland Clinic Ohio USA oraz wymiany naukowej na Uniwersytecie Paris Sud we Francji. Laureatka stypendium naukowego The International College of Neuropsychopharmacology(CINP). Członkini Sekcji Kształcenia Specjalizacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i Sekcji „Neurodevelopmental Disorders Acrossthe Lifespan” oraz Sekcji „Women’s Mental Health” Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Uczestniczka pilotażowego kursu European College of Neuropsychopharmacology „A modernised concept of ADHD”.

Mgr Agata Maria Kowalska: psycholog kliniczny, diagnostka. Przeprowadza m.in. badania w kierunku ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń osobowości, ocenę funkcji poznawczych czy poziomu inteligencji u dorosłych. Doświadczenie zdobywała m.in. w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie (Szpital Tworkowski). Sporządza również opinie psychologiczne na potrzeby sądów i prokuratur. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi specjalistami: jest autorką kursów dotyczących diagnozy zaburzeń neurorozwojowych i diagnozy różnicowej. Pełni funkcję szkoleniowca, superwizorki i konsultantki merytorycznej zespołu psychologów-diagnostów PsychoMedic. Prowadzi także staż z zakresu diagnozy psychologicznej dla absolwentów psychologii.

Mgr Olga Maracewicz: psycholożka-diagnostka i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna z wieloletnim doświadczeniem w pracy z Pacjentami. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami neurorozwojowymi. Doświadczenie zdobywała między innymi w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim oraz Psychiatrycznym Oddziale Dziennym przy ul. Koszykowej. Przez wiele lat pracowała również w oświacie. Od lat praktykuje jako szkoleniowiec, prowadząc kursy dla kadr w edukacji oraz treningi psychoedukacyjne, wychowawcze.

Opinie uczestników

„Świetne kompendium wiedzy – konkretnie i praktycznie o leczeniu ADHD”
Aleksandra S.
„Bardzo dobry kurs – uporządkowana wiedza i aktualne wytyczne farmakoterapii.”
Błażej W.
„Idealne szkolenie dla lekarzy – jasno, rzeczowo i z naciskiem na praktykę.”
Robert A.

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

Interwencja kryzysowa w pracy z dorosłymi, dziećmi i młodzieżą - kurs praktyczny dla studentów, psychologów i psychoterapeutów Certyfikowany kurs Terapeuta Traumy Psycholog-diagnosta-kurs z diagnozy klinicznej dla psychologów i psychoterapeutów Niezbędnik młodego psychoterapeuty - szkolenie dla specjalistów zdrowia psychicznego wkraczających na rynek pracy TRENER TZA – SZKOLENIE CERTYFIKOWANE OD PSYCHOMEDIC.PL Terapia schematów - kurs online dla studentów, psychologów, psychoterapeutów i lekarzy
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]