Lekarzu!
ADHD to jedno z największych wyzwań dla współczesnej ochrony zdrowia. Niezależnie od tego, czy specjalizujesz się w psychiatrii, medycynie rodzinnej lub innej gałęzi medycyny - niewątpliwie w Twoim gabinecie będą pojawiać się Pacjenci z objawami zespołu nadpobudliwości psychoruchowej.
Chcesz pomagać tym Pacjentom jak najlepiej, ale napotykasz na trudności? Może masz poczucie, że temat ADHD był potraktowany “po macoszemu” podczas studiów medycznych i wiedza, jaką wówczas zdobyłeś(-aś), jest niewystarczająca do leczenia Pacjentów z tym rozpoznaniem? Nie wiesz, jak przełożyć teorię na praktykę - brakuje Ci konkretnych wskazówek dotyczących badań przesiewowych, rzetelnej diagnozy i tworzenia strategii leczenia?
Chcesz:
Jeśli choć jedno z tych zdań odzwierciedla Twoje codzienne dylematy i potrzeby - jesteś we właściwym miejscu! Opracowaliśmy dla Ciebie praktyczny kurs online - zbiór spójnych i jasnych wytycznych do prowadzenia procesu diagnostycznego i postępowania terapeutycznego w przypadku ADHD u dorosłych. Nie mówimy o tym, co oczywiste i mało przydatne. Nasze szkolenie to zaawansowane kompendium dla lekarzy, którzy chcą pomagać swoim Pacjentom jak najlepiej i wiedzieć, jak reagować nawet w tych najtrudniejszych przypadkach.
Ogromne zmiany, które ostatnie lata przyniosły w sposobie rozumienia zaburzeń neurorozwojowych, wiążą się przede wszystkim z nieocenioną korzyścią dla Pacjentów. Ich trudności, do tej pory mylnie utożsamiane z innymi jednostkami chorobowymi, mogą być teraz wreszcie skutecznie leczone. Wiemy jednak, że te zmiany stanowią także duże wyzwanie dla psychiatrów i lekarzy innych specjalności. W powstających nowych wersjach podręczników, opracowaniach i artykułach naukowych często można znaleźć sprzeczne informacje - przez co niełatwo o zamieszanie i niepewność, którym źródłom można zaufać.
Dylematem lekarzy jest też to, jak podchodzić do Pacjentów, którzy sami podejrzewają u siebie ADHD i zgłaszają się do gabinetu właściwie po potwierdzenie swoich przypuszczeń. Jak równoważyć szacunek i uważność na spostrzeżenia Pacjentów z krytycznym spojrzeniem na całokształt ich funkcjonowania i diagnostyką różnicową? W przypadku zespołu nadpobudliwości psychoruchowej jest to szczególnie ważne. Według najnowszych badań, współwystępowanie innych zaburzeń zdrowia psychicznego dotyczy nawet 50% Pacjentów z ADHD!
Kolejną trudnością, o której często słyszymy w trakcie naszych rozmów z psychiatrami, jest brak jednoznacznych wytycznych co do rozpoznawania i leczenia ADHD. Inaczej powinniśmy podejść do osoby, która zgłasza się do psychiatry po raz pierwszy, inaczej do leczącej się psychiatrycznie już od wielu lat; uwzględniać musimy także takie czynniki, jak płeć i wiek naszych Pacjentów z ADHD.
Z nami uzupełnisz wiedzę, podniesiesz swoje umiejętności i rozwiniesz pożądane postawy.
Tomasz M. Gondek - doktor nauk medycznych, lekarz specjalista psychiatrii, założyciel i były przewodniczący Sekcji Kształcenia Specjalizacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Absolwent szkolenia specjalizacyjnego w Dolnośląskim Centrum Zdrowia Psychicznego we Wrocławiu oraz studiów doktoranckich w Katedrze Psychiatrii Uniwersytetu Medycznego we Wrocławiu; laureat stypendiów Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (EPA), Japońskiego Towarzystwa Psychiatrii i Neurologii (JSPN), Światowego Towarzystwa Psychiatrycznego (WPA) oraz Międzynarodowego Kolegium Neuropsychofarmakologii (CINP). Odbył staże zawodowe w klinikach w Dreźnie, Porto, Lido di Camaiore i Londynie oraz ukończył kursy Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego w zakresie psychoterapii zaburzeń lękowych, współchorobowości zaburzeń psychicznych i somatycznych, prewencji samobójstw oraz diagnostyki i leczenia zaburzeń koncentracji uwagi u dorosłych.
Obecnie dr Gondek zasiada w Zarządzie Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego (EPA), pełni funkcję Przewodniczącego EPA - Early Career Psychiatrists Committee oraz jest członkiem wielu innych towarzystw naukowych z dziedziny psychiatrii i neuropsychofarmakologii. Prowadzi badania naukowe w obszarze epidemiologii zaburzeń psychicznych, samobójczości oraz współchorobowości zaburzeń psychicznych i chorób somatycznych. Jest współredaktorem czasopism naukowych: Current Opinion in Psychiatry oraz Frontiers in Psychiatry, współautorem licznych artykułów naukowych oraz autorem książek: „Exercises of Behavioral Therapy” (2017 r.), „Lęk paniczny i agorafobia: przewodnik dla pacjentów” (2020 r.) oraz "Człowiek w obliczu nieznanego. Psychiatrzy i pacjenci w dobie pandemii COVID-19" (2020 r.).
Jego zainteresowania kliniczne obejmują głównie zaburzenia nastroju, zaburzenia lękowe, zaburzenia osobowości oraz zaburzenia neurorozwojowe: ADHD i spektrum autyzmu u osób dorosłych. Od wielu lat prowadzi prywatną praktykę we Wrocławiu.
Lek. Agata Todzia-Kornaś: lekarka konsultująca psychiatrycznie osoby dorosłe, asystentka w Katedrze i Klinice Psychiatrycznej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Absolwentka stażu z zakresu psychiatrii konsultacyjnej i neuropsychiatrii w Cleveland Clinic Ohio USA oraz wymiany naukowej na Uniwersytecie Paris Sud we Francji. Laureatka stypendium naukowego The International College of Neuropsychopharmacology(CINP). Członkini Sekcji Kształcenia Specjalizacyjnego Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego i Sekcji „Neurodevelopmental Disorders Acrossthe Lifespan” oraz Sekcji „Women’s Mental Health” Europejskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Uczestniczka pilotażowego kursu European College of Neuropsychopharmacology „A modernised concept of ADHD”.
Mgr Agata Maria Kowalska: psycholog kliniczny, diagnostka. Przeprowadza m.in. badania w kierunku ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu, zaburzeń osobowości, ocenę funkcji poznawczych czy poziomu inteligencji u dorosłych. Doświadczenie zdobywała m.in. w Mazowieckim Specjalistycznym Centrum Zdrowia im. prof. Jana Mazurkiewicza w Pruszkowie (Szpital Tworkowski). Sporządza również opinie psychologiczne na potrzeby sądów i prokuratur. Chętnie dzieli się swoją wiedzą z innymi specjalistami: jest autorką kursów dotyczących diagnozy zaburzeń neurorozwojowych i diagnozy różnicowej. Pełni funkcję szkoleniowca, superwizorki i konsultantki merytorycznej zespołu psychologów-diagnostów PsychoMedic. Prowadzi także staż z zakresu diagnozy psychologicznej dla absolwentów psychologii.
Mgr Olga Maracewicz: psycholożka-diagnostka i psychoterapeutka poznawczo-behawioralna z wieloletnim doświadczeniem w pracy z Pacjentami. Specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami neurorozwojowymi. Doświadczenie zdobywała między innymi w Mazowieckim Centrum Neuropsychiatrii, Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim oraz Psychiatrycznym Oddziale Dziennym przy ul. Koszykowej. Przez wiele lat pracowała również w oświacie. Od lat praktykuje jako szkoleniowiec, prowadząc kursy dla kadr w edukacji oraz treningi psychoedukacyjne, wychowawcze.
W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]