Produkt jest dostępny

Jak pracować z Pacjentem z diagnozą ASD i ADHD? Terapia AuDHD w praktyce

Certyfikowane szkolenie online


Data wydarzenia: 19 listopada 2025 w godzinach 18:00-21:00

Specjalisto!
  • Szukasz gotowych schematów skutecznej psychoedukacji dla osób z AuDHD?
  • Chciał(a)byś wyposażyć swoich Pacjentów z diagnozą ASD i ADHD w narzędzia, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie?
  • Zastanawiasz się, jakie techniki pracy będą pomocne w terapii osób z diagnozą zarówno ADHD, jak i ASD?
  • Czasem masz wątpliwości, jak powinna przebiegać sesja z Pacjentem z AuADHD - potrzebujesz konkretnej struktury, którą będziesz mógł(a) wdrożyć, aby lepiej radzić sobie z chaosem czy wielowątkowością?
  • Zależy Ci na rozwijaniu praktycznych umiejętności przydatnych w pracy z Pacjentami z diagnozą AuDHD?
Jeśli odnajdujesz siebie w choć jednym z tych pytań - zapraszamy Cię na nadchodzące szkolenie. Ten webinar to praktyczne know-how, które pozwoli Ci lepiej rozumieć swoich Pacjentów z diagnozą spektrum autyzmu i ADHD (tzw. AuDHD) oraz planować i przeprowadzać oddziaływania terapeutyczne dostosowane do ich realnych potrzeb.

Pacjent z diagnozą zarówno ASD, jak i ADHD, zmaga się z wieloma wyzwaniami i nieoczywistymi trudnościami. Kluczowym wyzwaniem dla nas - specjalistów pozostaje uchwycenie specyfiki funkcjonowania konkretnego Pacjenta z diagnozą ADHD i ASD, wyjaśnienie mu diagnozy w sposób niestygmatyzujący i zrozumiały, a przede wszystkim - właściwe zaplanowanie i przeprowadzenie odpowiednich oddziaływań terapeutycznych. 

Na tym webinarze dowiesz się, jak w praktyce odpowiadać na ich objawy Pacjenta związane z ADHD (poprzez techniki behawioralne, psychoedukacyjne, oddziaływania farmakologiczne), a jednocześnie prowadzić interwencje nakierowane na ASD (rozwijające komunikację i kompetencje społeczne). Pokażemy Ci, jak wypracować własny, indywidualny styl pracy z Pacjentami z AuDHD, uwzględniający unikalną historię życia, trudności i cele każdego z nich. 

To szkolenie to pierwszy i kluczowy krok do zwiększenia swojej pewności w pracy z Pacjentami z AuDHD. Rozwijaj z nami swoje umiejętności i zobacz, jak prowadzona przez Ciebie terapia staje się dla nich realnym wsparciem w podnoszeniu jakości życia.

PRAKTYCZNY PROGRAM


Najważniejsze informacje o  AuDHD

Czym jest AuDHD i dlaczego stanowi wyzwanie w terapii?

Obraz kliniczny ADHD i ASD i kluczowe zachowania osób z podwójną diagnozą

Mapa mocnych i słabych stron pacjenta

Psychologiczny portret Pacjenta (zdolności poznawcze, emocjonalne, społeczne, sensoryczne, zawodowe)

Jak w praktyce identyfikować mocne i słabe strony Pacjenta z diagnozą AuADHD?

Jak przekazywać wiedzę o ADHD i ASD w sposób dostosowany do możliwości poznawczych i emocjonalnych Pacjenta?

Jak wykorzystywać mocne i słabe strony Pacjenta do opracowywania interwencji terapeutycznych?

Jak działa neuroatypowy mózg? 

Współistnienie dwóch odmiennych wzorców neuropsychologicznych, charakterystycznych dla osób z diagnozą ASD i ADHD

Mechanizmy psychologiczne i neurokognitywne w ADHD i ASD (uwaga, emocje, funkcje wykonawcze, przetwarzanie sensoryczne) - co każdy terapeuta powinien o nich wiedzieć i jak może uwzględniać je w procesie terapii?


Struktura i zasady pracy z Pacjentem z AuDHD

Jak budować poczucie bezpieczeństwa i relację terapeutyczną?

Modelowy skrypt pierwszej sesji terapeutycznej

Kluczowe narzędzia do pracy z Pacjentem z AuDHD

Psychoedukacja systemu rodzinnego i społecznego jako kluczowy element wsparcia osób z AuDHD


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich specjalistów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności z zakresu pomocy psychologicznej i psychoterapii dla dorosłych Pacjentów neuroatypowych, poszukują wsparcia i inspiracji w codziennej pracy. Zapraszamy zwłaszcza psychologów i psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów, coachów - a także wszystkich kształcących się w tych kierunkach. 

Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 



Szkolenie poprowadzi Katarzyna Makulec:

psycholożka, psychoterepeutka w trakcie szkolenia z psychoterapii poznawczo-behawioralnej w Instytucie Poznawczym.

Specjalizuje się w diagnozie spektrum autyzmu (ASD) i ADHD u dzieci, młodzieży oraz osób dorosłych. W pracy diagnostycznej wykorzystuje rekomendowane, standaryzowane narzędzia, takie jak ADOS-2 oraz Skala Inteligencji Stanford–Binet 5, co pozwala na rzetelną i kompleksową ocenę funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego pacjentów.

Wykształcenie psychologiczne zdobyła na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, jest również absolwentką kilku kierunków studiów podyplomowych w SWPS, m.in. Psychologii kryzysu i interwencji kryzysowej, Psychologii społecznej w zarządzaniu rozwojem zawodowym oraz Zarządzania innowacją. Ukończyła pierwszą część szkolenia z metody EMDR, wykorzystywanej w pracy z osobami po doświadczeniach traumatycznych.



Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach Akademii Terapeuty PsychoMedic.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność platformy szkoleniowej PsychoMedicEDU” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

Zostań certyfikowanym diagnostą MMPI-2 Zdobądź certyfikat Interwenta kryzysowego Rozwijaj się jako psycholog diagnosta – kurs z certyfikatem Zostań certyfikowanym Diagnostą ADHD – praktyczny kurs diagnozy i terapii ADHD u dorosłych "ADHD, CHAD, a może borderline? Wskazówki do diagnozy różnicowej" mgr Agata Kowalska “DIVA-5 w diagnozie ADHD u dorosłych: strategie badania i interpretowania wyników” Magdalena Jaworska
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]