Produkt jest dostępny

DIAGNOZA PSYCHOLOGICZNA W PRAKTYCE: JAK OPINIOWAĆ W PRZYPADKACH TRUDNYCH I ZŁOŻONYCH?

Certyfikowane szkolenie online


Czasem okazuje się, że znajomość testów i kryteriów diagnostycznych nie jest wystarczająca — co zrobić, gdy dane „nie pasują do schematu”? 

Jeśli….

  • znasz już podstawy opiniowania i/lub masz doświadczenie w diagnostycznej praktyce klinicznej - ale wciąż często towarzyszą Ci wątpliwości, jak planować badanie Pacjenta czy jak formułować wnioski końcowe i zalecenia…
  • chciał(a)byś pewniej czuć się w sytuacjach diagnostycznie złożonych - gdy objawy Pacjenta są niespójne, nakładają się na siebie lub diagnoza wymaga pogłębionej analizy…
  • zastanawiasz się, jak efektywniej współpracować z psychiatrami i co robić, gdy Twoja opinia jest sprzeczna z lekarską diagnozą nozologiczną… 
  • często masz niejasne poczucie, że nie zadałeś(-aś) Pacjentowi jakiegoś ważnego pytania, coś pominąłeś(-aś) - i obawiasz się, że to przyczyni się do postawienia błędnego rozpoznania i negatywnie wpłynie na funkcjonowanie badanego w przyszłości…

to jesteś we właściwym miejscu. Właśnie dla Ciebie stworzyliśmy szkolenie z gotowymi wzorcami postępowania dla diagnostów - zobrazowanymi na autentycznych przykładach z wieloletniej praktyki klinicznej Prowadzącego. Tu otrzymasz praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w obliczu konkretnych wyzwań w codziennej praktyce klinicznej – zwłaszcza tych związanych z diagnozą różnicową czy badaniami Pacjentów z historią wieloletnich, nieskutecznie leczonych trudności psychicznych, wielokrotnie hospitalizowanych. 

Doświadczony diagnosta pokaże Ci i omówi z Tobą przykłady opinii, w których kluczowe było różnicowanie między zaburzeniami o podobnym obrazie, wnikliwa i krytyczna analiza danych uzyskanych z badań narzędziami psychometrycznymi oraz ocena psychologicznego funkcjonowania Pacjenta. Na tej podstawie podniesiesz swoje umiejętności w zakresie zbierania danych, interpretowania ich i przekładania uzyskanych w toku diagnozy informacji na czytelny, profesjonalny dokument końcowy. Bo nauka przez modelowanie działa najlepiej! 

Czego możesz oczekiwać po szkoleniu?

  • Nauczysz się prowadzić diagnozę w przypadkach niejednoznacznych i/lub transdiagnostycznych.
  • Zrozumiesz - na podstawie decyzji klinicznych podejmowanych przez Prowadzącego - jak powinna wyglądać diagnoza różnicowa w praktyce klinicznej.
  • Otrzymasz gotowe wzorce opinii dla Pacjentów m.in. z ASD, ADHD, zaburzeniami osobowości, zaburzeniami psychotycznymi czy nerwicowymi.
  • Dowiesz się, jak diagnoza psychologiczna wpływa na rozpoznanie psychiatryczne i jak napisać opinię, która pomoże psychiatrze podjąć właściwe decyzje medyczne.
  • Podniesiesz swoje umiejętności w zakresie prowadzenia wywiadu klinicznego - podpowiemy, kiedy i o co pytać, co zalecić, gdzie dodatkowo skierować - aby nie pójść „w ślepy zaułek” i mieć pewność, że nie pominąłeś(-aś) niczego.

! Pokażemy Ci “na żywo”, jak krok po kroku powstaje dobra opinia psychologiczna – od zebrania wywiadu aż po finalny dokument gotowy do przekazania psychiatrom, sądom czy szkołom. !


PRAKTYCZNY PROGRAM

Cz. I - warsztat umiejętności diagnostycznych 

  • Kluczowe elementy wywiadu klinicznego i zasady formułowania trafnych pytań diagnostycznych 
  • Wykorzystywanie sztucznej inteligencji (czatów AI) w procesie pisania opinii psychologicznych - korzyści i zagrożenia - kilka słów od praktyka dla praktyków 

Cz. II - warsztat diagnozowania i opiniowania na autentycznych przykładach 

  • Opinia w diagnostyce różnicowej: ASD vs borderline vs schizofrenia u Pacjentki wielokrotnie hospitalizowanej psychiatrycznie
  • Opinia w diagnostyce różnicowej ASD, borderline i zaburzeń schizotypowych
  • Dwie kompletne opinie Pacjentów po badaniu inteligencji testami WAIS-R i Stanford-Binet - z omówieniem wywiadu, metodologii analizy wyników i zaleceń
  • Opinie w diagnostyce Pacjentów hospitalizowanych ze wstępnym rozpoznaniem zaburzeń spowodowanych nadużywaniem substancji psychoaktywnych, ostatecznie z rozpoznaniem schizofrenii
  • Opinia psychologiczna umożliwiająca psychiatrze postawienie właściwej diagnozy nozologicznej
  • Opinia umożliwiająca określenie przyczyn niepowodzenia dotychczasowej farmakoterapii Pacjentki 
  • Opinia w diagnostyce Pacjenta z zespołem urojeniowym 
  • Opinia w diagnozie ADHD z przewagą zaburzeń koncentracji (ADD)
  • • Jak odróżniać ADHD od innych potencjalnych źródeł problemów z uwagą (np. niedobory, choroby somatyczne)?
  • • O czym pamiętać, jeśli piszemy opinię na potrzeby późniejszej diagnostyki psychiatrycznej?
  • Opinie w przypadku podejrzenia zaburzeń nerwicowych (F40-F48 wg. ICD-10)
  • Opinia zwieńczona rozpoznaniem autyzmu dziecięcego u osoby dorosłej - jak edukować rodziców i nauczycieli, aby uniknąć tak późnych rozpoznań? Jaka jest rola wczesnych działań rewalidacyjnych dla późniejszego funkcjonowania Pacjenta(-ki)?


DLA KOGO?

Na szkolenie zapraszamy wszystkich przyszłych i obecnych specjalistów, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności diagnostyczne i prowadzić profesjonalne diagnozy psychologiczne w kierunku różnych zaburzeń zdrowia psychicznego. Zapraszamy zwłaszcza studentów psychologii i medycyny, psychologów, psychoterapeutów różnych nurtów, lekarzy psychiatrów. 


Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Webinar prowadzi Grzegorz Pożyczka:

psycholog, psycholog-diagnosta osób dorosłych z blisko 10-letnim doświadczeniem zawodowym. Specjalizuje się w prowadzeniu krótkoterminowej pomocy psychologicznej oraz diagnoz: m.in. neuropsychologicznych, w kierunku zaburzeń osobowości, niepełnosprawności intelektualnej, zaburzeń neurorozwojowych. Absolwent szkoleń m.in. z narzędzi psychometrycznych MMPI-2, Stanford-Binet-5, MOXO, podstaw diagnostyki w psychiatrii. Doświadczenie w obszarze diagnozy psychologicznej zdobywał m.in. w Mazowieckiej Klinice Psychologii i Psychoterapii, Stowarzyszeniu Ochrony Zdrowia Psychicznego, w Samodzielnym Wojewódzkim Publicznym Zespole Zakładów Psychiatrycznej Opieki Zdrowotnej im. dr Barbary Borzym. Sam mówi o sobie tak: “w pracy zależy mi na otwartym i pełnym spojrzeniu na potrzeby Pacjenta – rozumiem, że każdy przypadek wymaga indywidualnego podejścia, a pełne zrozumienie pojawia się, gdy dostrzega się szerszy kontekst trudności. Regularnie aktualizuję swoją wiedzę z zakresu psychologii i psychiatrii, by móc jak najlepiej wspierać moich pacjentów i dzielić się zdobytymi doświadczeniami. Szacunek, dyskrecja i tworzenie atmosfery bez oceniania są dla mnie kluczowymi wartościami w relacji terapeutycznej.”

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Diagnoza psychologiczna online: jak rzetelnie badać na odległość? " mgr Atena Zdanowicz-Podsiadło “Pisanie opinii psychologicznych w praktyce: analiza przypadków i wskazówki dla praktyków” Grzegorz Pożyczka ”Wzbogać swój warsztat o techniki ISTDP - Intensywnej Krótkoterminowej Psychoterapii Psychodynamicznej” mgr Leszek Jaworski
Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty premiery/zakupu nagrania;

 imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego.

Dostęp do społeczności “PsychoMedic Edu” – zaproszenie do zamkniętej grupy na Facebooku, gdzie można wymieniać się doświadczeniami i informacjami o kolejnych wydarzeniach.



Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Najczęściej zadawane pytania:

Premiery szkoleń odbywają się w określonym terminie - najbliższe znajdziesz w zakładce: Nadchodzące Szkolenia. Później są umieszczane na platformie PsychoMedic.edu.pl i można je wykupić i obejrzeć w dowolnym czasie.

Do siedmiu dni od dnia premiery szkolenia jest ono dostępne na stronie PsychoMedic.edu.pl w zakładce Szkolenia.

Tak, wszystkie szkolenia na platformie PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane.

Certyfikat otrzymasz po ukończeniu szkolenia/kursu. Trafi on na Twoją skrzynkę mailową oraz do zakładki Moje Certyfikaty, na Twoim koncie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Pamiętaj, aby po skończonej nauce kliknąć przycisk: Oznacz jako ukończone. Certyfikaty są wydawane zarówno dla osób uczestniczących w szkoleniu na żywo, jak i dla tych, które korzystały z zamieszczonego nagrania.

Jeżeli otrzymasz certyfikat z błędnymi danymi prosimy niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową. Wiadomość skieruj na adres: [email protected].

Za zakup szkoleń na stronie PsychoMedic.edu.pl można otrzymać fakturę. Wystarczy na swoim koncie wpisać odpowiednie dane (wraz z numerem NIP), na które wystawiona zostanie faktura. Dokumenty wysyłane są na adres mailowy w ciągu jednego dnia roboczego. Osoby, które chcą otrzymać fakturę imienną (bez numeru NIP) proszone są o skierowanie prośby bezpośrednio na: [email protected].

Za subskrypcję miesięczną można zapłacić jedynie poprzez podpięcie karty. Obecnie nie dysponujemy inną formą płatności przy subskrypcji miesięcznej.

W ramach subskrypcji otrzymujesz dostęp do wszystkich szkoleń oraz symulacji terapeutycznych dostępnych na platformie PsychoMedic.edu.pl. Subskrypcja nie obejmuje kursów, które są dodatkowo płatne.

Dostęp do jednorazowego szkolenia otrzymujesz na 90 dni od momentu zakupu. Z kolei dostęp do kursu masz przez 365 dni, od dnia zakupu.

Karta - Click to Pay / Przelew / Płacę później: BLIK Płacę później - Peo Pay - Twisto / Google Pay / Visa Mobile /

Napisz do nas bezpośrednio na adres e-mail: [email protected].