Produkt jest dostępny

Złość w rozwoju dziecka. Techniki wspierające samoregulację emocjonalną

Certyfikowane szkolenie online


Data wydarzenia: 27 listopada 2025 w godzinach 18:00-21:00

Specjalisto!
  • Czy pracujesz z dziećmi i chcesz lepiej rozumieć, co stoi za ich emocjonalnymi reakcjami – od wybuchów złości po wycofanie?
  • Wspierasz dzieci w rozwoju i chcesz jeszcze skuteczniej łączyć techniki terapeutyczne z uwzględnieniem znaczenia relacji?
  • Zależy Ci na konkretnych narzędziach terapeutycznych, które można od razu zastosować w praktyce – w gabinecie, szkole, domu?
  • Szukasz sposobów, jak konstruktywnie wspierać dzieci w adaptacyjnych sposobach regulacji emocji, nie sięgając po metody oparte na zawstydzaniu, moralizowaniu czy “uspokajaniu na siłę”?


Jeśli te pytania są Ci bliskie - zapraszamy Cię na nadchodzące szkolenie. 


To szkolenie, które pomoże Ci lepiej zrozumieć, skąd biorą się trudności w regulacji emocji u małych dzieci i jak skutecznie wspierać je w procesie terapeutycznym. Bez zbędnych ogólników – skupiamy się na tym, co działa w codziennej pracy z dzieckiem i jego emocjami.

JAK PRACOWAĆ ZE ZŁOŚCIĄ U MAŁYCH DZIECI?


Dzieci często przeżywają silne emocje, których nie potrafią jeszcze nazwać, zrozumieć ani wyregulować. Potrzebują wsparcia w radzeniu sobie z trudnymi doświadczeniami i uczuciami, a także w nauce adaptacyjnych sposobów ich wyrażania. 

W trakcie szkolenia poznasz integracyjne podejście do wspierania regulacji emocji u dzieci, łączące elementy terapii poznawczo-behawioralnej, pracy relacyjnej, systemowej i sensorycznej. Omówione zostaną strategie wspierania dziecka w powrocie do równowagi emocjonalnej – zarówno w relacji indywidualnej, jak i w kontekście rodziny i środowiska przedszkolnego. Całość oparta będzie na aktualnych badaniach i praktycznych przykładach klinicznych.

Dowiesz się, jak wspierać dziecko w momentach silnych emocji – złości, lęku czy frustracji – oraz jak prowadzić psychoedukację rodziców w zakresie współregulacji emocji. Omówimy też strategie reagowania w sytuacjach agresji i napadów krzyku, z poszanowaniem bezpieczeństwa i granic dziecka. Efektywne wspieranie regulacji emocji wymaga uwzględnienia temperamentu dziecka, jego stylu przywiązania i środowiska rodzinnego.

 

Jeśli szukasz konkretnych narzędzi, sprawdzonych technik i inspiracji do pracy – to szkolenie jest dla Ciebie.

PRAKTYCZNY PROGRAM


Emocje jako informacja o potrzebach

  • Jak rozumieć i interpretować emocje dziecka?
  • Obserwacja emocji – co mówi zachowanie, a co milczenie?

Złość w rozwoju małego dziecka

  • Etapy rozwoju emocjonalnego i samoregulacji
  • Jak zmienia się ekspresja złości na kolejnych etapach rozwojowych, czyli np. jak to wygląda u 3 latka a jak u 6 latka?

Temperament i kontekst społeczny

  •  Jak wpływają na ekspresję emocji?

Neurobiologia emocji w pigułce

  • Co się dzieje w mózgu dziecka, gdy przeżywa silne emocje?
  • Dlaczego „uspokój się” nie działa – i co działa zamiast?

Strategie wspierania rozwoju regulacji emocji

  • Techniki i narzędzia wspierające dziecko w sytuacjach nadmiaru bodźców i przeciążenia emocjonalnego

Rola dorosłego w regulacji emocji dziecka

  • Jak budować relację opartą na akceptacji i bezpieczeństwie
  • Jak mówić o trudnych emocjach w sposób spójny i wspierający
  • Komunikaty i mikrostrategie do zastosowania w sytuacjach silnych emocji, np. złości, lęku, smutku.

Psychoedukacja dla rodziców/opiekunów

  • Wpływu słów i reakcji dorosłych na rozwój samoświadomości i poczucia własnej wartości u dziecka
  • Czego unikać, by nie podcinać dziecku skrzydeł? (wpływ unieważniania emocji, moralizowania, zawstydzania)


DLA KOGO?

To szkolenie jest dla Ciebie, jeśli pracujesz z dziećmi i chcesz skuteczniej wspierać ich rozwój emocjonalny, rozumieć źródła złości i towarzyszyć im w nauce samoregulacji. Zapraszamy psychologów, terapeutów, pedagogów, nauczycieli, wychowawców i wszystkich specjalistów, dla których ważne jest budowanie relacyjnego, empatycznego podejścia w pracy z dzieckiem.


Uwaga! Webinar zalicza godziny praktyk studenckich, stażu. Godziny mogą się sumować, gdy wybierzesz więcej niż jeden webinar. Podbijamy dziennik praktyk przy 5 (lub więcej) ukończonych szkoleniach. Zainteresowanych studentów prosimy o kontakt na: [email protected]

Certyfikat ze szkolenia można użyć do przedłużenia certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej PTTPB. 


Szkolenie poprowadzi Anna Papis

psycholożka, diagnostka, psychoterapeutka w trakcie szkolenia z psychoterapii systemowo-integracyjnej.

Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i ich rodzinami, zdobywane m.in. w placówkach oświatowych, w tym w Centrum Wczesnej Interwencji oraz Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Specjalizuje się w diagnozie psychologicznej oraz w pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie SWPS w Warszawie, a także studia podyplomowe z zakresu Stosowanej Analizy Zachowania (SAZ). Jest absolwentką Szkoły Treningu i Warsztatu Psychologicznego INTRA. Uczestniczyła w licznych kursach i szkoleniach dotyczących diagnozy, wsparcia emocjonalnego oraz terapii dzieci i młodzieży.




Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

– udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;

– możliwość obejrzenia nagrania 3-godzinnego szkolenia przez 90 dni od daty zakupu nagrania;

– imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane przez PsychoMedic EDU są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego;

– zaproszenie do zamkniętej grupy „Społeczność platformy szkoleniowej PsychoMedicEDU” na portalu Facebook.

Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

Przygotuj się do pracy w PPP i PZP – zostań psychologiem dziecięcym "Diagnoza różnicowa u dzieci: ASD, zaburzenia więzi, nieprawidłowo kształtująca się osobowość" mgr Martyna Czopowicz ”Poradnictwo psychologiczne dla dzieci i młodzieży – kurs dla początkujących psychologów i studentów” mgr Martyna Czopowicz „Diagnoza i terapia dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi” mgr Martyna Czopowicz
Masz pytania? 

W razie trudności w dokonaniu płatności, pytań lub wątpliwości prosimy o wiadomość na adres e-mail: [email protected]