Produkt jest dostępny

Jak pracować z uporczywym zamartwianiem się? Wskazówki do dobrej konceptualizacji i skutecznej terapii 


Certyfikowane szkolenie online


Data wydarzenia: 30 stycznia 2026 w godzinach 17:00-20:00

  • Dlaczego jedni Pacjenci martwią się „zwyczajnie”, a inni wpadają w spiralę zamartwiania się, która przejmuje kontrolę nad całym ich życiem?
  • Jak odróżnić naturalne myślenie o przyszłości od zamartwiania się wymagającego interwencji terapeutycznej? 
  • Jaką rolę ma zamartwianie się w powstawaniu i utrzymywaniu się zespołu lęku uogólnionego (GAD)? Jak przerwać ten wyniszczający proces, aby Twój Pacjent mógł osiągnąć remisję objawów lękowych?
  • I jak pracować z Pacjentem, który martwieniem się… reguluje emocje?

Jeśli któreś z tych pytań brzmi znajomo, to właśnie znalazłeś(-aś) swoje szkoleniowe “must have”! To webinar, na którym nauczysz się, jak skutecznie pracować z Pacjentami “zawieszonymi w lęku” - nawet tymi, którym zamartwianie się towarzyszy od lat i którzy nie pamiętają już życia bez niego. 

ZAMARTWIANIE SIĘ JAKO WYZWANIE W PRAKTYCE KLINICZNEJ

„Zamartwianie się” to zjawisko samo w sobie rzadko omawiane, choć ma diametralny wpływ na funkcjonowanie naszych Pacjentów, jest bardzo istotne diagnostycznie, a praca nad nim jest niezbędna, aby uzyskać pełen efekt terapeutyczny. Jest również jednym z kluczowych procesów utrzymujących objawy zespołu lęku uogólnionego (GAD) - rozbudza lęk, napędza unikanie i generuje poczucie braku kontroli. Po wielu latach kontaktu z praktykami i Pacjentami nie mamy wątpliwości: zrozumienie mechanizmu zamartwiania się u danej osoby jest nieodzowne do stworzenia właściwej konceptualizacji oraz dobrania interwencji terapeutycznych. 

Jeśli pracujesz z Pacjentami z lękiem uogólnionym, wiesz, że to właśnie „zamartwianie się” często bywa elementem, przez który terapia staje w miejscu. Pacjent rozumie mechanizmy, zna techniki, a jednak nadal myśli godzinami — próbując przewidzieć przyszłość, kontrolować niepewność i „wyprzedzić” wszystkie możliwe scenariusze. To nie jest zwykły nawyk. To proces, który ma swoją logikę, funkcję i własny system podtrzymujący. Na nadchodzącym szkoleniu pomożemy Ci zrozumieć tę swoistą logikę zamartwiania się, a następnie nauczyć się skutecznie ją modyfikować. 

Ten webinar nie sprowadza się do suchej listy technik - to kompleksowy przewodnik do pracy: od tego, jak rozpoznać, czy zamartwianie się u danego Pacjenta jest już procesem patologicznym, po to, jak skutecznie pracować z przekonaniami metapoznawczymi oraz nad nietolerancją niepewności, regulacją emocji i zmianą nawyków.


DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ W SZKOLENIU? 


W trakcie webinaru:

  • otrzymasz narzędzia do pracy z zamartwianiem się na poziomie poznawczym, emocjonalnym i behawioralnym, 
  • poznasz konkretne pytania i propozycje formularzy, które wesprą Cię w procesie stawiania diagnozy i konceptualizacji przypadku Pacjenta zamartwiającego się,
  • dowiesz się, jak zmniejszać niszczycielską siłę zamartwiania się poprzez eksperymenty, stopniową zmianę perspektywy czy pracę z „metazmartwieniami”,
  • zrozumiesz, jak możesz pomóc Pacjentowi porzucić przekonanie, że martwienie się to forma ochrony, 
  • utrwalisz zdobytą wiedzę podczas analizy realnych przypadków z ponad 25-letniej praktyki Prowadzącej. 

Zapisz się po skuteczny i wielokrotnie sprawdzony w praktyce model pracy z zamartwianiem się.


PRAKTYCZNY PROGRAM 


Czy to już nadmierne zamartwianie się? 

  • Zjawisko martwienia się jako proces prawidłowy - charakterystyka
  • Zjawisko martwienia się jako proces nadmiarowy/patologiczny - jak rozpoznać, że u danego Pacjenta martwienie się jest problemem wymagającym interwencji terapeutycznej? 

Nadmierne zamartwianie się u Pacjentów z zespołem lęku uogólnionego (GAD)

  • Lęk uogólniony jako efekt nadmiernego zamartwiania się
  • Zamartwianie się a konceptualizacja Pacjenta z GAD - czym są “zmartwienia typu 1” i “zmartwienia typu 2” i jakie mają znaczenie dla właściwego rozumienia Pacjenta?
  • Praktyczne wskazówki do konceptualizacji - polecane formularze i propozycje pytań diagnostycznych do eksploracji zamartwiania się u danego Pacjenta 
  • Rola zamartwiania się w powstawaniu i utrzymywaniu się objawów GAD - omówienie na podstawie konceptualizacji konkretnych Pacjentów 

Psychoedukacja w terapii zamartwiania się

  • Wskazówki do prowadzenia psychoedukacji dot. prób powstrzymywania myśli i panowania nad nimi 
  • Wskazówki do prowadzenia psychoedukacji dot. nieadaptacyjnych strategii: 
  • stosowania martwienia się jako “leku na przyszłe problemy”, 
  • szukania nieistniejących zależności, 
  • skupianiu się na znalezieniu rozwiązań idealnych, 
  • nietolerowania niepewności 

Praktyczny narzędziownik do pracy z zamartwianiem się 

  • Techniki oparte na eksperymentach, osłabiające mechanizmy podtrzymujące objawy - praktyczny przegląd 
  • Zalecane narzędzia do pracy nad “metazmartwieniami” („Nie mam kontroli nad tym procesem”, „Martwienie się może mi zaszkodzić”, „Od zmartwień mogę zwariować”, „Martwienie się mnie kiedyś zabije”)
  • Praca nad zmianą perspektywy na proces martwienia się - podważanie przekonań i szukanie dowodów 
  • Wydobywanie i praca nad pozytywnymi przekonaniami na temat zamartwiania się 

Zamartwianie się jako sposób regulacji emocji 

  • Pacjent regulujący emocje poprzez martwienie się - o typowych przekonaniach kluczowych i mechanizmach podtrzymujących objawy 
  • Jak pracować z Pacjentem nad “wydobyciem” nieprawidłowych przekonań na temat emocji? Rola wywiadu, eksploracji, relacji terapeutycznej 
  • Wskazówki do psychoedukacji na temat regulacji emocji i informacyjnej roli emocji 
  • Narzędzia wspomagające naukę regulacji emocji 

Zapisz się i poznaj zasady pracy z zamartwianiem się — od diagnozy, przez konceptualizację i psychoedukację, aż po skuteczną interwencję terapeutyczną. 


DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE


Na szkolenie zapraszamy wszystkich przyszłych i obecnych specjalistów, którzy chcą rozwijać swoje kompetencje w zakresie pracy z Pacjentami zamartwiającymi się i/lub chcą wzbogacić swój warsztat o skuteczne techniki terapii poznawczo-behawioralnej (CBT). Szkolenie kierujemy szczególnie do psychologów, psychoterapeutów, lekarzy psychiatrów, pedagogów, terapeutów środowiskowych oraz studentów i stażystów tych kierunków. 


SZKOLENIE POPROWADZI JOANNA FRĄCKOWIAK

dyplomowana psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, psycholożka z przygotowaniem pedagogicznym, certyfikowana terapeutka Terapii Simontona z prawie 25-letnim doświadczeniem klinicznym.

Swoje bogate doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. podczas prowadzenia zajęć akademickich dla studentów oraz podczas pracy z osobami chorującymi onkologicznie i ich rodzinami w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. A. Mielęckiego w Katowicach. Specjalizuje się w pomocy psychologicznej i psychoterapii dla Pacjentów zmagających się z lękiem, obniżonym nastrojem, stresem, trudnościami adaptacyjnymi oraz problemami w relacjach.


Co zyskam wykupując bilet na szkolenie online?

W cenie zawierają się:

  • Udział w szkoleniu online „na żywo” – spotkanie odbywa się w pokoju webinarowym ClickMeeting;
  • Dostęp do nagrania szkolenia – przez 90 dni od daty premiery lub zakupu.
  • Imienny certyfikat uczestnictwa – szkolenia organizowane w ramach PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane, a certyfikat otrzymują nie tylko osoby, które biorą udział w szkoleniu „na żywo”, ale również te, które korzystają z nagrania archiwalnego.
  • Dostęp do społeczności “PsychoMedic Edu” – zaproszenie do zamkniętej grupy na Facebooku, gdzie można wymieniać się doświadczeniami i informacjami o kolejnych wydarzeniach.
Sprawdź ofertę subskrypcji naszych szkoleń TUTAJ

Sprawdź inne szkolenia PsychoMedicEDU

"Psychoedukacja w praktyce: gotowe narzędzia do pracy z Pacjentami z ADHD, ChAD i innymi trudnościami" Marzena Stelmach-Tondos "Jak pracować z perfekcjonizmem? Praktyczne techniki CBT i ACT do terapii i samorozwoju" Małgorzata Kaczmarek "Toksyczny wstyd - jak pracować nad nim w psychoterapii? Praktyczne wskazówki dla specjalistów" mgr Jakub Błażej

Najczęściej zadawane pytania:

Premiery szkoleń odbywają się w określonym terminie - najbliższe znajdziesz w zakładce: Nadchodzące Szkolenia. Później są umieszczane na platformie PsychoMedic.edu.pl i można je wykupić i obejrzeć w dowolnym czasie.

Do siedmiu dni od dnia premiery szkolenia jest ono dostępne na stronie PsychoMedic.edu.pl w zakładce Szkolenia.

Tak, wszystkie szkolenia na platformie PsychoMedic.edu.pl są certyfikowane.

Certyfikat otrzymasz po ukończeniu szkolenia/kursu. Trafi on na Twoją skrzynkę mailową oraz do zakładki Moje Certyfikaty, na Twoim koncie na platformie PsychoMedic.edu.pl. Pamiętaj, aby po skończonej nauce kliknąć przycisk: Oznacz jako ukończone. Certyfikaty są wydawane zarówno dla osób uczestniczących w szkoleniu na żywo, jak i dla tych, które korzystały z zamieszczonego nagrania.

Jeżeli otrzymasz certyfikat z błędnymi danymi prosimy niezwłocznie skontaktować się z nami drogą mailową. Wiadomość skieruj na adres: [email protected].

Za zakup szkoleń na stronie PsychoMedic.edu.pl można otrzymać fakturę. Wystarczy na swoim koncie wpisać odpowiednie dane (wraz z numerem NIP), na które wystawiona zostanie faktura. Dokumenty wysyłane są na adres mailowy w ciągu jednego dnia roboczego. Osoby, które chcą otrzymać fakturę imienną (bez numeru NIP) proszone są o skierowanie prośby bezpośrednio na: [email protected].

Za subskrypcję miesięczną można zapłacić jedynie poprzez podpięcie karty. Obecnie nie dysponujemy inną formą płatności przy subskrypcji miesięcznej.

W ramach subskrypcji otrzymujesz dostęp do wszystkich szkoleń oraz symulacji terapeutycznych dostępnych na platformie PsychoMedic.edu.pl. Subskrypcja nie obejmuje kursów, które są dodatkowo płatne.

Dostęp do jednorazowego szkolenia otrzymujesz na 90 dni od momentu zakupu. Z kolei dostęp do kursu masz przez 365 dni, od dnia zakupu.

Karta - Click to Pay / Przelew / Płacę później: BLIK Płacę później - Peo Pay - Twisto / Google Pay / Visa Mobile /

Napisz do nas bezpośrednio na adres e-mail: [email protected].